ZASADY ROZLICZANIA PRZYZNANEJ DOTACJI NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO Z DANEGO OBSZARU POŻYTKU PUBLICZNEGO WSPÓŁFINANSOWANEGO Z BUDŻETU GMINY RADZYMIN |
Zleceniobiorca zobowiązany jest do informowania Zleceniodawcy na bieżąco, w formie pisemnej o wszelkich zmianach dotyczących realizowanego zadania (np. terminu realizacji zadania lub innych wydarzeń mających wpływ na jego wykonanie oraz dotyczących podmiotu wnioskującego (np. o zmianie osób zarządzających, siedziby, numeru konta bankowego itp.) Informacje te powinny być podpisane przez osoby uprawnione z dokumentu rejestrowego. Każda proponowana zmiana umowy przez Zleceniobiorcę podlega ocenie przez Zleceniodawcę pod kątem jej celowości, oszczędności i zgodności realizacji zadania ze złożoną ofertą. Dopuszcza się możliwość zmiany wysokości poszczególnych kategorii kosztów wg rodzaju wymienionych w kosztorysie zadania, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy, z zastrzeżeniem, że zmiany te nie przekroczą 10% - 20% planowanej wysokości poszczególnych kategorii kosztów finansowanych z dotacji. Uwaga! Wydatkowanie środków: Sprawozdanie Sprawozdanie należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2016 poz. 1300). Do sprawozdania należy załączyć (zależnie od charakteru realizowanego projektu), m.in.: Do sprawozdania nie załącza się oryginałów faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych. Uwaga! Zleceniobiorca jest zobowiązany (po uzgodnieniu terminu na piśmie lub telefonicznie) do przedłożenia do wglądu oryginałów faktur lub rachunków dokumentujących poniesione koszty ze środków dotacji. Załączniki muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez osoby uprawnione. Dokumentowanie wydatków Dokumentowanie wydatków następuje na podstawie dowodów księgowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości są podstawą stwierdzającą dokonanie operacji gospodarczej. 1) opis wydatku, Przykładowy opis dokumentu na odwrocie: Zatwierdzenie sprawozdania Sprawozdania są poddawane analizie. W przypadku braku uchybień Zleceniobiorca zostaje poinformowany na piśmie o przyjęciu sprawozdania. WAŻNE: Nieusunięcie błędów lub nieuzupełnienie braków w sprawozdaniu, we wskazanym przez Gminę terminie skutkuje odmową akceptacji sprawozdania i możliwością rozwiązania umowy przez Zleceniodawcę. Brak sprawozdania Niezłożenie sprawozdania w terminie rodzi obowiązek wezwania Zleceniobiorcy do złożenia sprawozdania w wyznaczonym przez Gminę terminie. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje koniecznością przeprowadzenia kontroli, która może być podstawą rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
Opracowanie: Halina Grzelak – Referat Partycypacji i Polityki Społecznej
|
Data modyfikacji: 2018-09-21 13:31:51
Autor: Halina Grzelak - Sekretarz Gminy
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót |