Burmistrz Radzymina
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości, rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej w Gminie Radzymin w 2018 roku i zaprasza do składania ofert.
Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.), które w ramach celów statutowych prowadzą działalność w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości, rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
Główne cele konkursu to: - ochrona i wzmacnianie kulturalnego dziedzictwa gminy Radzymin; - umacnianie wspólnoty i tożsamości kulturowej mieszkańców gminy oraz tworzenie warunków integracji społecznej; - urozmaicanie oferty kulturalnej, zwiększenie dostępności kultury oraz pobudzanie kreatywności wśród mieszkańców gminy; - rozwój zainteresowań oraz aktywnego udziału w kulturze oraz tworzenie warunków dla rozwoju osobistego; - realizacja działań kulturalnych w przestrzeni publicznej.
Szczegółowe warunki otwartego konkursu ofert:
I. Rodzaje zadań objętych konkursem
1. Nazwa zadań konkursowych W zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej konkurs obejmuje następujące zadania priorytetowe: 1) Zadanie nr 1 Pobudzanie i wspieranie postaw obywatelskich i patriotycznych, w tym edukacja kulturalna utrwalająca i pielęgnująca dziedzictwo historyczne Ziemi Radzymińskiej oraz służąca budowaniu lokalnej tożsamości. 2) Zadanie nr 2 Kultywowanie pamięci o zasłużonych dla Radzymina, regionu i kraju wybitnych postaciach, miejscach i wydarzeniach historycznych oraz ochrona i popularyzowanie tradycji kulturowych Gminy i jej mieszkańców. 3) Zadanie nr 3 Wydawanie niskonakładowych niekomercyjnych publikacji poświęconych kulturze lub historii Ziemi Radzymińskiej. 4) Zadanie nr 4 Organizacja imprez patriotycznych i przedsięwzięć z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, związanych w szczególności z upamiętnieniem i popularyzowaniem historii Ziemi Radzymińskiej, w tym współuczestnictwo w organizacji obchodów 98. rocznicy „Cudu nad Wisłą”. 5) Zadanie nr 5 Wzmocnienie roli kultury w budowaniu aktywności i integracji społecznej, aktywne uczestnictwo w kulturze. 6) Zadanie nr 6 Wzbogacenie życia kulturalnego Gminy poprzez projekty artystyczne, w tym konkursy i warsztaty. 2. Realizatorzy zadań publicznych: 1) realizatorami zadań publicznych w ramach niniejszego konkursu mogą być organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące - określoną w statucie lub innym dokumencie działalność pożytku publicznego - w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; 2) oferta musi się mieścić w całości w zakresie działalności pożytku publicznego oferenta. 3) nie dopuszcza się możliwości prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności. 3. Informacje dotyczące zadań: 1) cele zadań: a) realizacja inicjatyw mających na celu podtrzymywanie oraz krzewienie wartości i tradycji narodowych, pielęgnowanie polskości, rozwój świadomości narodowej i obywatelskiej, a także upamiętnianie osób i miejsc zasłużonych dla historii gminy Radzymin; b) inicjowanie działań kulturalnych bezpośrednio w środowiskach lokalnych; c) włączanie w projekty kulturalne różnych grup wiekowych (integracja międzypokoleniowa, budowa spójności społecznej); d) realizacja inicjatyw kulturalnych mających na celu podtrzymywanie w żywej formie elementów tradycji kulturowej Ziemi Radzymińskiej, w szczególności nakierowanych na ocalenie ginącej tradycji; 2) zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich wspierania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3) opis zadań: a) zadania powinny charakteryzować się wysokim poziomem artystycznym i merytorycznym, w tym dbałością o dobór programu, kadry, narzędzi i form służących ich realizacji; b) zadania mogą być realizowane w różnych dziedzinach kultury i sztuki i powinny wpływać w znaczący sposób na wzbogacenie oferty kulturalnej gminy Radzymin, promować miasto i gminę, integrować mieszkańców i budować lokalną tożsamość; c) zadania winny mieć charakter ogólnogminny, czyli winny być skierowane i realizowane na rzecz mieszkańców gminy Radzymin; d) zadania powinny być realizowane przez różnorodne działania i formy prezentacji z uwzględnieniem nowoczesnych środków przekazu i nowych technologii; e) zadania powinny korelować z terminami przedsięwzięć kulturalnych planowanych przez gminę Radzymin w 2018 r.; f) zadania mające na celu kultywowanie lokalnej historii powinny być organizowane w ramach uroczystości patriotyczno-kulturalnych organizowanych przez gminę Radzymin; g) zadania powinny być realizowane z zaangażowaniem różnych środowisk; h) działania / produkty powinny być autorskie - opracowane przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach. 4) miejsce realizacji zadań: gmina Radzymin ( nie dotyczy opracowania i wydania publikacji). 5) zakres działań: w ramach zadań oczekuje się realizacji projektów/ działań, które w szczególności: a) wzmacniają w odbiorcach poczucie tożsamości z gminą Radzymin; b) pobudzają mieszkańców do kreatywnego włączania się w tworzenie wydarzeń; c) aktywizują mieszkańców poprzez bezpośrednie angażowanie ich w opracowywanie koncepcji lokalnego święta/uroczystości/ eventu itp.; d) integrują społeczność lokalną, tworzą poczucie wspólnoty; e) tworzą więzi międzypokoleniowe; f) obejmują różne obszary kultury. 6) W ramach realizacji zadania wymagane jest prowadzenie dokumentacji projektu, w tym np. określenie sposobu informacji o realizowanym projekcie, liczba uczestników poszczególnych przedsięwzięć, liczba publicznych prezentacji (np. występów, wystaw dorobku uczestników warsztatów), liczba uczestników spotkań, imprez okolicznościowych; 4. Termin realizacji zadań: zadania winny być realizowane w ciągu 2018 roku w terminie określonym w umowie; planowana data zakończenia zadania nie może być późniejsza niż 31.12.2018 r. 5. Dotacja ma służyć realizacji celu publicznego i może być przeznaczona w szczególności na pokrycie kosztów wynikających bezpośrednio z realizacji zadania. 6. Oferent może złożyć na jedno zadanie maksymalnie 1 ofertę; w ramach konkursu - maksymalnie 3 oferty. W przypadku złożenia przez oferenta więcej ofert decyduje data wpływu/ W przypadku złożenia więcej ofert - ocenie podlegać będą tylko te, które zostały złożone w sekretariacie Urzędu jako pierwsze).
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań.
1. Na realizację zadań publicznych przeznaczono łącznie środki w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku, gdy zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu gminy w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu. 3. Forma zlecenia zadania: wsparcie. 4. Dofinansowanie ze środków gminy Radzymin nie może przekraczać 90 % całkowitych kosztów realizacji zadania. 5. Wkład własny może mieć formę: 1) wkładu finansowego – należy przez to rozumieć „inne środki finansowe” (środki finansowe własne, świadczenia pieniężne od odbiorców zadania publicznego, środki finansowe z innych źródeł publicznych oraz środki finansowe pozostałe - pozyskane przez niego ze źródeł innych niż budżet gminy Radzymin); 2) wkładu osobowego – należy przez to rozumieć nieodpłatną, dobrowolna pracę, świadczoną przez wolontariuszy lub pracę społeczną członków organizacji; Wkład osobowy nie może przekroczyć 50 % wkładu finansowego. 6. Konieczne jest wykazanie się „Innymi środkami finansowymi” lub sumą „Innych środków finansowych” i wkładu osobowego w wysokości co najmniej 10 % całkowitych kosztów realizacji zadania. 7. Brak finansowego wkładu własnego będzie podstawą do odrzucenia oferty z powodu niezgodności ze szczegółowymi warunkami konkursu.
III. Zasady przyznawania dotacji.
1. Zasady przyznawania dotacji określają przepisy: 1) Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.); 2) Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 2077); 3) Uchwały Nr 507/XLIV/2017 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 20 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok. 2. Oferty mogą składać organizacje, zgodnie z art. 3 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.) oraz stowarzyszenia zwykłe zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz.U. 2017 poz. 210), zwani dalej oferentami, jeśli ich cele statutowe są zgodne z obszarem, celami i założeniami konkursu, w jakim realizowane jest zadanie. 3. Forma realizacji zadania: wsparcie. 4. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz.1300) - w terminie i w sposób określony w niniejszym ogłoszeniu. 5. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty. 6. Wypełnienie części IV. pkt 5 tabela Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego - nie jest obowiązkowe. 7. Wypełnienie części IV. pkt 8 kolumna 10 - z wkładu rzeczowego (w zł) w tabeli Kalkulacja przewidywanych kosztów na rok (…) - nie jest obowiązkowe. 8. Wypełnienie części IV. pkt 9 Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego – wiersz 3.2 „Wkład rzeczowy” - nie jest obowiązkowe. 9. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy. 10. Za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawarte w niej informacje odpowiada oferent. 11. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty do konkursu nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania, nie gwarantuje również przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez oferenta. 12. Rozliczane są koszty ponoszone od dnia zawarcia umowy do terminu określonego w podpisanej umowie. 13. W przypadku współpracy oferenta przy realizacji zadania publicznego z inną jednostką organizacyjną gminy, informację o sposobie zaangażowania tej jednostki w realizację zadania należy przedstawić w formularzu ofertowym, załączając stosowne potwierdzenie o chęci współpracy przy danym zadaniu. 14. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się wyceny wkładu rzeczowego oferenta oraz wyceny wkładu rzeczowego innych podmiotów nieodpłatnie biorących udział w realizacji zadania. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się środków finansowych pochodzących z budżetu gminy Radzymin (środków ujętych w budżetach komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy). 15. Dotacje nie będą przyznawane na wydatki nie związane z realizacją danego zadania. 16. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: zadania i zakupy inwestycyjne (np. zakup urządzeń i sprzętu zaliczanego do majątku trwałego, w tym zakup sprzętu powyżej kwoty 3,5 tys. zł/szt.), zakup gruntu, budynków, lokali, pokrycie strat i długów, odsetki od kredytów i pożyczek, działalność gospodarczą, pokrycie kosztów utrzymania biur, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania, działalność polityczną i religijną. 17. W ofercie powinny znaleźć się informacje dotyczące planowanej liczby beneficjentów oraz kwalifikacji osób zaangażowanych w realizację zadania. 18. Oferty podmiotów, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie egzekucyjne, lub którzy zalegają z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych lub/i na ubezpieczenie społeczne nie będą rozpatrywane. 19. Środki finansowe zostaną rozdzielone pomiędzy podmioty uprawnione, których oferty będą wyłonione w drodze ww. konkursu. W ramach zadania możliwe jest dofinansowanie więcej niż jednej oferty, dofinansowanie jednej oferty lub nie dofinansowanie żadnej z ofert. 20. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dotacji, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania, przy możliwości zmniejszenia zakresu zadania z wnioskowanej oferty. 21. W przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż podana w złożonej ofercie, oferent może: 1) odstąpić od zawarcia umowy, niezwłocznie powiadamiając o tym pisemnie ogłaszającego konkurs; 2) przystąpić do uzgodnień z ogłaszającym konkurs na temat zmniejszenia zakresu rzeczowego i finansowego zadania publicznego, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, zachowując podstawowe cele merytoryczne zadania; 3) przedłoży zaktualizowany opis działań, harmonogram i kosztorys realizacji zadania, które stanowić będą podstawę do zawarcia umowy; 4) w zaktualizowanym kosztorysie realizacji zadania procentowy udział dotacji w kosztach zadania publicznego nie może być większy od określonego w ofercie złożonej w otwartym konkursie ofert. Pouczenie: dokumenty powinny być: - sporządzone na drukach zgodnych z procedurą konkursową; - wypełnione prawidłowo i zgodnie ze złożoną ofertą; - zaktualizowane stosownie do przyznanej dotacji. 22. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Rozstrzygnięcie Burmistrza dotyczące ostatecznego wyboru ofert jest ostateczne i nie służy od niego odwołanie. 23. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV. Warunki realizacji zadania.
1. Zadanie winno być realizowane w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu docelowymi podmiotami działań byli mieszkańcy gminy Radzymin. Środki z dotacji można wykorzystać na dofinansowanie zadania publicznego realizowanego na rzecz mieszkańców gminy Radzymin. 2. Zadanie będzie realizowane w terminie i na warunkach określonych w umowie. 3. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością oraz z obowiązującymi standardami przepisami, w zakresie opisanym w ofercie/ zaktualizowanej ofercie. 4. Najwyższa staranność oznacza w szczególności wykorzystanie przyznanych kwot zgodnie z przeznaczeniem szczegółowo określonym w umowie, prawidłowe, rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych i merytorycznych oraz oszczędne i celowe wydatkowanie przyznanych środków finansowych. 5. Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W takim przypadku wszyscy oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania. 6. Zadania zawarte w ofercie mogą być realizowane przy udziale partnera. W przypadku wskazania partnera niezbędne jest dołączenie do oferty umowy partnerskiej, oświadczenia partnera lub innego dokumentu poświadczającego udział partnera w realizacji zadania. Pouczenie: Partnerem może być organizacja pozarządowa, podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, organ administracji publicznej lub nieprowadząca działalności gospodarczej osoba fizyczna, która współuczestniczy w realizacji zadania będącego przedmiotem oferty nie wykorzystując przy tym środków przekazanych w drodze dotacji. Współpraca ta może obejmować m.in. aktywną wymianę umiejętności, doświadczeń i wiedzy, na każdym etapie realizacji zadania. Udział partnera może dotyczyć także nieodpłatnego wsparcia rzeczowego (użyczenie, potrzebnych do realizacji zadania, zasobów rzeczowych) lub osobowego (udział wolontariuszy innej organizacji). W umowie partnerskiej lub oświadczeniu partnera należy wskazać rodzaj i zakres wsparcia w realizacji zadania. 7. Zadanie publiczne zawarte w ofercie nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, chyba że podmiot, który zawarł umowę na realizację zadania publicznego, zleci realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję, organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, nie będącymi stronami umowy. Informacja o takim zleceniu realizacji całości lub części zadania musi być wskazana w ofercie. 8. Istnieje możliwość zakupu przez oferenta usług polegających na wykonaniu czynności o charakterze technicznym lub specjalistycznym, powiązanych z realizacją zadania, jednak nie stanowiących jego meritum. 9. Dopuszcza się pobieranie opłat od adresatów zadania pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową. 10. W ofercie należy zamieścić deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego. W przypadku odpłatnego wykonania zadania publicznego, planowana kwotę od adresatów należy wpisać w odpowiedniej tabeli w ofercie. 11. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania, zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie. 12. Koszty będą uznane za kwalifikowalne tylko wtedy, gdy: 1) są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem i niezbędne do jego realizacji; 2) są racjonalnie skalkulowane w oparciu o ceny rynkowe; 3) są skalkulowane wyłącznie w odniesieniu do zakresu dofinansowanego zadania publicznego - dotyczy szczególnie kosztów stałych, m.in. czynszu, kosztu wynajmu sali (kosztem kwalifikowalnym są koszty związane z eksploatacją powierzchni wykorzystywanej na potrzeby bezpośrednie zadania), rachunków telefonicznych, wynagrodzeń pracowników, (np. kosztem kwalifikowanym może być jedynie część wynagrodzenia księgowego, jeżeli wykonuje on w ramach godzin pracy również inne zadania niezwiązane z obsługą projektu); 4) zostaną poniesione w ramach realizacji zadania , tj. zgodnie z terminem przyjętym w umowie na realizację zadania publicznego; 5) są poparte właściwymi dowodami księgowymi (faktury, umowy oraz rachunki do umów) oraz zostały prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej (oferent zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z ustawą o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych). 13. Środki finansowe przyznane na realizację zadania oferent będzie mógł przeznaczyć w szczególności na: 1) koszty merytoryczne; 2) koszty obsługi zadania publicznego (koszty pośrednie), które są związane z wykonywaniem działań o charakterze administracyjnym, nadzorczym i kontrolnym, w tym obsługą finansową i prawną projektu – stanowiące do 10 % dotacji (obsługa finansowo-księgowa zadania, obsługa administracyjna, zakup materiałów oraz usług biurowych, pocztowych , telekomunikacyjnych, materiały papiernicze, toner do drukarki, koperty, znaczki, opłaty bankowe). 14. W ramach kosztów projektu pokryte mogą być tylko kwalifikowalne, tj. niezbędne, zaplanowane w budżecie oraz racjonalne koszty poniesione przez 0ferenta w trakcie realizacji zadania. 15. Przyznane środki finansowe mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów celowych bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego, uwzględnionych w kosztorysie realizacji zadania. Dotacja z gminy Radzymin może być przyznana w szczególności na pokrycie kosztów: 1) wynagrodzeń: wykonawców (artystów), osób prowadzących zajęcia, osób zatrudnionych przy realizacji projektu; 2) publikacji i promocji; 3) zakupu materiałów i elementów potrzebnych do realizacji zadania; 4) wynajmu elementów technicznych wraz z obsługą niezbędnych do wykonania zadań (nagłośnienie, oświetlenie, scena, stroje itp.); 5) zakupu nagród rzeczowych; dokumentami potwierdzającymi przekazanie tych nagród są imienne listy odbioru, zawierające pokwitowanie odbioru nagrody (lista powinna być opatrzona datą, zgodna z datą przekazania nagrody oraz powinna zawierać informację na temat imprezy, w związku z którą nagrody zostały rozdane (nagrody zakupione ze środków pochodzących z dotacji mogą zostać przekazane wyłącznie mieszkańcom gminy Radzymin); 6) zakupu materiałów biurowych (materiały papiernicze, piśmiennicze, tonery do drukarki, płyty CD, itp.) – w ilości określonej w ofercie i zgodnie z rzeczywistymi potrzebami zadania; 7) ubezpieczeń; 8) opłat ZAIKS; 9) opracowania, druku i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, reklamowych związanych z realizacją zadania; 10) wyżywienia, cateringu (bez alkoholu); 11) przygotowania oraz sprzątania terenu przed i po imprezie; 12) eksploatacji – wynajmu obiektów i pomieszczeń lub ich części bezpośrednio związanej z realizacją zadania oraz kosztów eksploatacji pomieszczeń (wraz z mediami), w części zaangażowanej do realizacji zadania (z wyłączeniem remontów i napraw); 13) koszty związane z obsługą i administracją realizowanego zadania. 16. Realizacja wszystkich kosztów winna być udokumentowana odpowiednimi dokumentami księgowymi. 17. Nie będą kwalifikowane do rozliczeń: 1) faktury wewnętrzne; 2) paragony; 3) bilety komunikacji miejskiej oraz bilety wstępu ( w celu rozliczenia tych wydatków należy przedstawić fakturę/rachunek). 18. W przypadku wyceny pracy wolontariusza kalkulacja stawki godzinowej za wykonanie pracy nie powinna odbiegać od stawek rynkowych. 19. W przypadku realizacji projektów wydawniczych przeznaczonych na sprzedaż, Oferent jest zobowiązany przedstawić w ofercie: 1) całkowity finansowy koszt realizacji zadania; 2) nakład, w tym liczbę egzemplarzy przeznaczonych do sprzedaży, a także egzemplarzy bezpłatnych (jeśli są planowane); 3) średnia cenę zbytu za egzemplarz brutto; 4) przychody ze sprzedaży, które zostaną uzyskane przez organizację; 5) informację o sposobie dystrybucji egzemplarzy do sprzedaży oraz informację o liczbie i o przewidywanych odbiorcach bezpłatnych egzemplarzy. Pouczenie: Dofinansowanie mogą otrzymać jedynie te projekty wydawnicze, w ramach których przychody ze sprzedaży , które zostaną uzyskane przez organizację, nie będą wyższe niż całkowity finansowy koszt realizacji zadania (tj. koszt całkowity ogółem pomniejszony o wkład osobowy i rzeczowy), czyli nie będą źródłem zysku. 20. Uzyskana przez podmiot dotacja nie może być wykorzystana na koszty nie związane z realizacją zadania publicznego, w tym: 1) koszty niezwiązane z projektem oraz koszty pokryte przez inne podmioty dofinansowujące (zakaz tzw. podwójnego finansowania; 2) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć; 3) działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego; 4) udzielanie pomocy osobom fizycznym lub prawnym; 5) działalność polityczną i religijną; 6) pokrycie kosztów stałych zleceniobiorcy nie związanych z realizacją zadania publicznego, w tym wynagrodzenia osobowe i utrzymanie biura; 7) wydatki związane z realizacją zadania, poniesione przez oferenta przed i po określonym w umowie terminie poniesienia wydatków. 21. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 2077). 22. Podmiot, który uzyska dofinansowanie z budżetu gminy Radzymin zobowiązany jest do promowania informacji o wspieraniu zadania ze środków publicznych w sposób czytelny i proporcjonalny. Wyłoniony podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, wykazach sponsorów, na banerach, - informacji o tym, iż zadanie jest realizowane przy wsparciu finansowym gminy Radzymin. Informacje takie winny być podawane do publicznej widomości w czasie realizacji zadania. (Czyli: podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania, są zobowiązane zamieścić w sposób czytelny informację w wydawanych przez siebie, w ramach realizacji zadania, publikacjach, materiałach informacyjnych i promocyjnych, poprzez media, w tym na swojej stronie internetowej, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców, o fakcie współfinansowania realizacji zadania przez gminę Radzymin, np. w następującym brzmieniu „Dofinansowano z budżetu Gminy Radzymin”). 23. Podmioty realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze. 24. W przypadku, gdy oferent jest czynnym podatnikiem podatku VAT i ma możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, a realizowane zadanie ma związek z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, dokonując rozliczenia dotacji przyznanej w kwocie brutto, oferent jest zobowiązany również do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kwoty podatku VAT naliczonego, jaka może zostać uwzględniona w rozliczeniu należnego zobowiązania. 25. Wszelkie zmiany merytoryczne i finansowe w realizacji zadania, w tym zmiany związane z terminem i harmonogramem jego realizacji, winny być zgłaszane do właściwej merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu.
V. Termin i warunki składania ofert.
1. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, pok. nr 24, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 marca 2018 roku do godz. 16.00 lub przesyłać pocztą, lub przesyłką kurierską na adres: Urząd Miasta i Gminy Radzymin Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin. O zachowaniu terminu decyduje data i godzina dostarczenia oferty do Urzędu (data wpływu). Oferta, która wpłynie po ww. terminie, nie będzie podlegać ocenie. 2. Oferty można składać również za pomocą profilu zaufanego ePUAP. 3. Oferty powinny być złożone: w formie pisemnej na druku będącym załącznikiem do ogłoszonego konkursu. Formularz można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Radzymin www.bipradzymin.pl - zakładka Organizacje pozarządowe; 4. Do oferty konkursowej: 1) należy dołączyć pełnomocnictwo lub upoważnienie; 2) można dołączyć: a) rekomendację dla organizacji; b) umowy partnerskie lub oświadczenie partnera o współpracy, zapewnieniu miejsca realizacji zadania; c) inne dokumenty związane ze specyfiką realizacji wskazanego zadania publicznego. 5. W przypadku dołączenia pełnomocnictwa należy złożyć dowód wniesienia opłaty skarbowej (od oryginału, odpisu, wypisu, kopii) w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2016 , poz. 1827 ze zm.). Opłatę w wysokości 17 zł należy dokonać na konto Urzędu Miasta i Gminy Radzymin. 6. Oferty wraz z załącznikami należy składać w zamkniętej opisanej kopercie: nazwa i adres oferenta, numer i nazwa zadania konkursowego wskazanego w ogłoszeniu. W przypadku składania więcej niż jednej oferty, każda musi być złożona w osobnej, zamkniętej kopercie. 7. Weryfikacja złożonych w ofercie oświadczeń oraz skanów załączników nastąpi na etapie konstruowania umowy w przypadku wyboru oferty do dofinansowania. 8. Oferty niezgodne z celami zadań określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz oferty sporządzone na niewłaściwych drukach, wadliwe bądź niekompletne, co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji mogą być odrzucone ze względów formalnych bądź wskazane do uzupełnienia. 9. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane. 10. Przed złożeniem oferty kierownik Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej udziela oferentom stosownych wyjaśnień, dotyczących zadań konkursowych oraz wymogów formalnych (Urząd Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, pok. 34., nr telefonu do kontaktu: 22 6676852, lub kom.: 600 933 916, e-mail:hgrzelak@radzymin.pl - od poniedziałku do piątku w godz. pracy Urzędu.
VI. Wymagana dokumentacja
1. Obligatoryjnie należy złożyć: 1) prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli; formularz oferty dostępny jest na stronie internetowej www.bip.radzymin.pl w zakładce poświęconej organizacjom pozarządowym lub w pok. nr 34 w siedzibie Urzędu. Pouczenie: - ofertę należy składać w jednym egzemplarzu; - jako organ zlecający zadanie publiczne należy wpisać: Gmina Radzymin; - W ofercie należy wpisać tytuł zadania (nazwę własną), na które Oferent stara się o dofinansowanie się; - wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione; - w dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek; - w przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru; - we wskazanych miejscach należy umieścić pieczęć Oferenta; - kosztorys powinien być rozpisany na wszystkie znaczące części składowe realizacji zadania; - dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone gwiazdką oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje; - ofertę, wszystkie oświadczenia i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisywać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu; - Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji. 2. W przypadku otrzymania dotacji oferent zobowiązany jest dostarczyć do Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej: potwierdzenie aktualności danych oferenta zawartych ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy, oświadczenie o statusie oferenta jako podatnika VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT). 3. Oferty złożone w ramach konkursu nie są zwracane oferentom.
VII. Termin i tryb wyboru ofert.
1. Otwarty konkurs ofert przeprowadza komisja konkursowa zgodnie z trybem i zasadami określonymi w Rozdziale 6 Uchwały Nr 507/XLIV/2017 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 20 listopada 2017 r. w sprawie Programu Współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok. Komisja konkursowa do opiniowania ofert powołana zostanie zarządzeniem Burmistrza Radzymina. Szczegółowy tok pracy komisji określi regulamin pracy komisji konkursowej, stanowiący integralny załącznik do zarządzenia. 2. Komisja konkursowa, analizując oferty, dokonuje oceny ofert pod względem formalnym na podstawie formularza/karty oceny formalnej, której wzór określi załącznik do regulaminu pracy komisji konkursowej. 3. Ocena formalna polega na sprawdzeniu spełnienia przez oferenta wymogów dotyczących kompletności i poprawności ofert. Kryteria formalne dotyczą spełnienia zagadnień związanych z wypełnieniem oferty o dofinansowanie zgodnie z zasadami konkursu ofert i warunkami realizacji zadania publicznego – zgodnie z ogłoszeniem konkursowym. 4. Oferta jest złożona poprawnie pod względem formalnym, jeżeli: 1) jest złożona w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu; 2) jest czytelna i przygotowana na właściwym formularzu; 3) jest zgodna z celami i założeniami konkursu; 4) oferent jest uprawniony do złożenia oferty; 5) działalność statutowa oferenta (nieodpłatna i odpłatna) jest zgodna z dziedziną zadania publicznego będącego przedmiotem konkursu; 6) jest podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta; 7) jest prawidłowo wypełniona; 8) Oferent określił w ofercie zakres prowadzonej nieodpłatnej / odpłatnej działalności pożytku publicznego, zgodnie z zapisami statutu, innego aktu wewnętrznego lub KRS; 9) Oferent zadeklarował w kosztorysie zadania wymagany procentowy udział innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej dotacji. 5. Błędy w ofertach konkursowych, które mogą zostać poprawione przez oferenta, to w szczególności: 1) daty realizacji zadania umieszczone na pierwszej stronie oferty nie są jednolite z danymi zawartymi w harmonogramie; 2) oferta nie została podpisana przez wszystkie upoważnione osoby wskazane w KRS lub innym rejestrze, lub ewidencji; 3) drobne błędy rachunkowe w kosztorysie, z wyłączeniem przekroczonego poziomu procentowego dofinansowania z budżetu Gminy Radzymin; 4) brak informacji o prowadzeniu działalności odpłatnej pożytku publicznego, przy jednoczesnym wykazaniu wpływów od adresatów zadania publicznego (taki błąd wymaga dookreślenia, czy organizacja prowadzi działalność odpłatną czy nie); 5) w kosztorysie nie podano rodzaju dokumentu księgowego; 6) niewypełnienie wszystkich pól w formularzu oferty (w przypadku gdy podmiot nie wypełnia danego pola oferty - należy wpisać „nie dotyczy”); 7) błąd w zaznaczeniu sposobu realizacji zadania (powierzanie - wspieranie); 8) w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – uzupełnienie kopii umowy lub statutu spółki potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 6. Braki formalne uzupełnia się w siedzibie organizatora konkursu, w Referacie Partycypacji i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, w pok. nr 34 - w określonym przez komisję konkursową terminie. Oferty nieuzupełnione w terminie, zostaną odrzucone ze względów formalnych. 7. Błędy w ofertach konkursowych, które nie podlegają poprawie i powodują odrzucenie oferty z przyczyn formalnych, to w szczególności: 1) oferta złożona została poza terminem wskazanym w ogłoszeniu o konkursie; 2) oferent nie spełnia wymogów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.) w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert; 3) oferta została złożona na niewłaściwym formularzu; 4) wskazanie innego rodzaju zadania publicznego niż wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 5) wnioskowana kwota dotacji przekracza możliwy udział procentowy gminy Radzymin w realizowanym zadaniu; 6) ujęcie w źródłach finansowania wkładu osobowego przekraczającego określony poziom procentowy; 7) dotacja została przeznaczona na zadania o charakterze inwestycyjnym i/lub na zakup środków trwałych; 8) oferta została podpisana przez osoby nie posiadające prawa do reprezentowania oferenta na dzień składania oferty; 9) cele statutowe organizacji nie obejmują prowadzenia działalności w zakresie proponowanego zadania; 10) oferent deklaruje pobieranie wpłat/opłat od adresatów zadania, a np. statut organizacji nie przewiduje prowadzenia działalności odpłatnej pożytku publicznego; 8. W przypadku stwierdzenia braków lub błędów formalnych w ofercie lub/i załącznikach do oferty, oferent może zostać wezwany w celu ich uzupełnienia. Uzupełnienie to musi nastąpić w terminie 3 dni od daty otrzymania informacji w tej sprawie (forma powiadomienia: pisemna: pocztą tradycyjną, elektroniczną, faxem, lub drogą telefoniczną). 9. Oferty niespełniające wymogów formalnych, po upływie terminu na ich uzupełnienie, zostaną odrzucone. 10. Oferty podmiotów, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie egzekucyjne, lub które zalegają z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych lub/i na ubezpieczenie społeczne nie będą rozpatrywane. 11. W przypadku, gdy oferta zawiera błędy formalne niemożliwe do poprawienia lub uzupełnienia uznaje się, że oferta nie spełnia kryteriów formalnych. 12. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne dokonuje ich oceny po względem merytorycznym na podstawie formularza karty oceny merytorycznej, której wzór określi załącznik do Regulaminu pracy komisji konkursowej. 13. Kryteria merytoryczne dotyczą treści oferty, wiarygodności, potencjału projektodawcy i możliwości realizacji przez niego zadania oraz spełnienia zasad finansowania. 14. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 15. Ocena ofert przez komisję zostanie udokumentowana na formularzach oceny formalnej oraz formularzach oceny merytorycznej ma miejsce również, gdy w wyniku ogłoszenia otwartego konkursu ofert złożona jest tylko jedna oferta. 16. Komisja konkursowa po dokonaniu oceny merytorycznej zadań zgłoszonych do konkursu, przedkłada Burmistrzowi opinię na temat złożonych ofert i rekomenduje Burmistrzowi Radzymina zadania do udzielenia wsparcia finansowego wraz z jego wysokością (komisja konkursowa, na podstawie rankingu najlepiej ocenionych ofert sporządza listę ofert, które otrzymały dofinansowanie z wysokością środków przyznanych na realizacje zadania gminy; listę tę sporządza się do wyczerpania środków wskazanych w ogłoszeniu o konkursie). 17. Wybór ofert do realizacji i tym samym ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni od terminu zakończenia składania ofert. Wyboru oferenta dokonuje się również w przypadku złożenia tylko jednej oferty. 18. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Burmistrz Radzymina w drodze zarządzenia. 19. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl, na tablicy ogłoszeń w głównej siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin przy Pl. T. Kościuszki 2 oraz na stronie internetowej www.radzymin.pl 20. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Rozstrzygnięcie Burmistrza dotyczące ostatecznego wyboru ofert jest ostateczne i nie służy od niego odwołanie. 21. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty. 22. Zarządzenie Burmistrza Radzymina jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana. 23. Poinformowanie organizacji, których oferty zostały odrzucone w postępowaniu konkursowym, wymaga formy pisemnej. 24. Burmistrz Radzymina zastrzega sobie prawo do: 1) odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny; 2) zwiększenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu, zmiany podziału środków finansowych na zadania objęte konkursem, 3) dofinansowania jednej oferty lub niedofinansowania żadnej z ofert.
VII. Kryteria wyboru ofert.
1. Kryteria formalne: (kryterium oceny – wniosek spełnia kryterium: Tak lub Nie) 1) ocena, czy oferent spełnia wymogi ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert; 2) ocena, czy oferta przygotowana została na odpowiednim formularzu czy jest kompletna (czy druk formularza ofertowego nie został przez oferenta zmodyfikowany); 3) ocena, czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu konkursowym; 4) ocena, czy wszystkie niezbędne pola oferty są właściwie wypełnione; 5) ocena, czy oferta została podpisana i opieczętowana przez osoby upoważnione; 6) ocena, czy oferta jest zgodna z warunkami realizacji zadania wskazanymi w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert; 7) ocena, czy w oświadczeniach znajdujących się na końcu formularza ofertowego dokonane zostały skreślenia umożliwiające jednoznaczne odczytanie deklaracji oferenta/oferentów; 8) ocena, czy wnioskowana przez oferenta kwota dofinansowania spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 9) ocena, czy wysokość wkładu własnego finansowego spełnia kryterium określone w ogłoszeniu konkursowym; 10) ocena, czy zadeklarowana wysokość wkładu własnego osobowego spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 11) ocena, czy wnioskowana kwota dotacji na koszty administracyjne oraz koszty zakupu niezbędnego sprzętu nie przekracza limitów określonych w ogłoszeniu konkursowym; 12) ocena, czy oferent przewiduje pobieranie opłat od adresatów zadania mimo, że jego statut lub inny dokument wewnętrzny nie przewiduje odpłatnej działalności pożytku publicznego; 13) ocena, czy oferta zakłada wykorzystanie całości lub części dotacji na działania związane z działalnością gospodarczą; 14) ocena, czy w przypadku składania oferty wspólnej w formularzu zostały uzupełnione dane każdego z oferentów. 2. Kryteria merytoryczne obejmują m.in.: 1) wartość merytoryczną projektu (w tym w szczególności: uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, celowość projektu, innowacyjność i poziom merytoryczny, spójność projektu, rzetelny kosztorys, realny harmonogram realizacji, szczegółowość opisu działań, charakterystyka i opis grupy odbiorców); 2) koszt realizacji projektu (w tym w szczególności: koszty realizacji zadania w stosunku do zakresu i liczby osób objętych projektem, zasadność i rzetelność określenia kosztów projektu, przejrzystość kalkulacji kosztów oraz prawidłowość ich wyliczenia); 3) wpływ na wzmocnienie kulturalnej marki Gminy Radzymin - działania sprzyjające procesowi identyfikacji Gminy jako istotnego ośrodka kultury o określonej tożsamości kulturowej i wpisujące się w tworzenie w pełni komplementarnej oferty kulturalnej, a jednocześnie nakierowane na wytworzenie poczucia więzi, czyli identyfikacji z gmin Radzymin, podniesienia jej konkurencyjności i powiększania grona stałych odbiorców organizowanych tu wydarzeń kulturalnych. 4) dotychczasowe doświadczenia oferenta przy realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu oraz kwalifikacje osób bezpośrednio zaangażowanych w realizacje projektu; 5) możliwość realizacji zadań przez oferenta, w tym potencjał organizacyjny, baza lokalowa, zasoby rzeczowe. 3. Kryteria merytoryczne: (kryterium oceny - skala punktacji 0 - 100) 1) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta, potencjał organizacyjny, baza lokalowa, zasoby rzeczowe oraz uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, celowość projektu (max 100 punktów); 2) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób uczestniczących w realizacji zadania, w tym poziom merytoryczny, spójność projektu, realny harmonogram realizacji, szczegółowość opisu działań, charakterystyka i opis grupy odbiorców (max 100 punktów); 3) ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, (koszty realizacji zadania w stosunku do zakresu i liczby osób objętych projektem, zasadność i rzetelność określenia kosztów projektu, przejrzystość kalkulacji kosztów oraz prawidłowość ich wyliczenia - rzetelny kosztorys realizacji zadania (max 100 punktów); 4) ocena udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (max 100 punktów); 5) ocena wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków) przewidywanego do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego (max 50 punktów); 6) ocena realizacji zleconych zadań publicznych, w tym rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia środków otrzymanych na realizację zadań publicznych w latach poprzednich (max 50 punktów); 7) Inne - typu: wpływ na wzmocnienie kulturalnej marki gminy Radzymin wymiar społeczny, promocyjny projektu, innowacyjność zadania (max 100 punktów). 4. Burmistrz nie udzieli dotacji na realizację zadania, w przypadku gdy oferta uzyskała mniej niż 60 % maksymalnej ilości punktów możliwych do uzyskania. VIII. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o zrealizowanych przez Burmistrza Radzymina w 2016 r. i 2017 r. zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami. Dotacje przyznane na realizację zadań tego samego rodzaju w Gminie Radzymin w 2016 roku i 2017 roku:
Zakres zadania publicznego tego samego rodzaju: |
2016 r. |
2017 r. |
Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego (…) |
51 000,00 zł |
47 000,00 zł |
Wykaz podmiotów, które otrzymały dofinansowanie w 2016 r. i 2017 r. , znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bipradzymin.pl (zakładka „organizacje pozarządowe”).
IX. Postanowienia końcowe.
1. Burmistrz zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu w przypadku: 1) braku ofert; 2) kiedy żadna ze złożonych ofert nie spełniła wymogów zawartych w ogłoszeniu. 2. W przypadku opisanym w ust.1, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 3. Burmistrz zastrzega sobie prawo do nierozdysponowania wszystkich środków przewidzianych w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert. 4. Zarządzenie Burmistrza Radzymina w sprawie rozstrzygnięcia konkursu stanowi podstawę do zawarcia umowy z wybranym oferentem, sporządzonej według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 sierpnia 2016 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2016 r. poz.1300). 5. Przed zawarciem umowy organizator konkursu może zażądać od oferenta dokumentów potwierdzających złożone pod ofertą oświadczenia. 6. Dotowany podmiot, który otrzyma dotację z budżetu gminy Radzymin jest zobowiązany do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje umowy. 7. Dotacja nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji i po dacie realizacji zadania określonej w umowie o udzielenie dotacji oraz na pokrycie kosztów statutowych niezwiązanych bezpośrednio z realizacja danego zadania lub trudnych do wyodrębnienia. 8. Zadanie może być realizowane wyłącznie przez podmiot będący stroną umowy. 9. Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie. 10. Realizując zlecone przez gminę zadania podmioty zobowiązane są do: informowania z co najmniej 7 - dniowym wyprzedzeniem Burmistrza Radzymina o organizacji imprez/innych wydarzeń odbywających się w ramach zadania. 11. Dotowany podmiot, który otrzyma dotacje z budżetu gminy Radzymin jest zobowiązany do dostarczenia na wezwanie zlecającego oryginałów lub potwierdzonych kopii dokumentów (faktur, rachunków i innych) oraz dokumentacji z realizacji zadania, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. Kontrola, o której mowa wyżej, nie ogranicza prawa Zlecającego do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym. 12. Burmistrz Radzymina może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności, podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. 13. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy z przyczyn opisanych powyżej, Burmistrz może zarezerwować środki przeznaczone na: 1) inną ofertę złożoną w ramach niniejszego konkursu spełniającą wymogi formalne; 2) zlecenie zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 14. Do kontaktu w sprawie konkursu upoważniona jest Halina Grzelak – kierownik Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej tel. 22 6676852, lub kom.: 600 933 916, e- mail: hgrzelak@radzymin.pl.
Burmistrz Radzymina /-/ mgr Krzysztof Chaciński
Wzór oferty Zarządzenie Nr 0050.24.2018 Burmistrza Radzymina z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, podtrzymywania i upowsz |