Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na „Dowóz uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Radzymin do szkół w latach 2013/2014 i 2014/2015”. |
(zamieszczone w BZP w dniu 26.07.2013 r. , nr ogłoszenia: 298134-2013
Zamawiający: Gmina Radzymin Plac Tadeusza Kościuszki 2, 05-250 Radzymin Pracownikami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: • w zakresie proceduralnym: 1 Halina Kondratrczyk • w zakresie merytorycznym: 1. Halina Kondratczyk
Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzymin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można otrzymać w siedzibie Zamawiającego przy ul. Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin
Przedmiot oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych: Przedmiotem zamówienia jest: „Dowóz uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Radzymin do szkół w latach 2013/2014 i 2014/2015”.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem w dni nauki szkolnej na trasach:
I trasa obejmuje następujące miejscowości: Radzymin, Stare Mokre, Nowe Mokre, Łosie, Zawady, Zwierzyniec, Emilianów, Stary Dybów, Radzymin,
II trasa obejmuje następujące miejscowości: Radzymin, Dybów Kolonia, Wiktorów, Ciemne, Stary Janków , Nowy Janków , Radzymin.
(załącznik nr 7 do SIWZ)
Wspólny Słownik Zamówień: 60172000-4 Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Termin wykonania zamówienia: data zakończenia 30.06.2015 r. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
Lp. |
Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków |
1 |
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia, o spełnianiu przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu. (załącznik nr 2) |
2 |
Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum dwie usługi, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwie usługi dotyczące przewozu osób wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane poprawnie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego wraz z ofertą wykazu usług z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz dokumentu potwierdzającego, że prace zostały wykonane prawidłowo. (załącznik nr 4). |
3 |
Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia, o spełnianiu przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz na podstawie przedłożonego wraz z ofertą wykazu sprzętu technicznego (załącznik nr 5) |
4 |
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia, o spełnianiu przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2) |
5 |
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie opłaconej polisy na kwotę co najmniej 200 000,00 złotych wraz z dowodem jej opłacenia, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. |
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymaganych dokumentów.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. |
Wymagany dokument |
1. |
Oświadczenie o spełnieniu warunków
Oświadczenie o spełnieniu warunków (załącznik nr 2) |
2.
|
Koncesja, zezwolenie lub licencja
Koncesja, zezwolenie lub licencja, dowód rejestracyjny pojazdu. |
3. |
Wykaz usług
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.(załącznik nr 4) |
4. |
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych
Wykaz pojazdów i ich wyposażenia dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. (załącznik nr 5) |
5. |
Oświadczenie, że osoby posiadają wymagane uprawnienia
Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 2) |
6. |
Opłacona polisa
Opłacona polisa wraz z dowodem opłaty, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 200 000,00 złotych. |
Oświadczenie, że osoby posiadają wymagane uprawnienia Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 8) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. |
Wymagany dokument |
1 |
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3) |
2 |
Aktualny odpis lub oświadczenie
Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy |
3 |
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
4 |
Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 rok o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – załącznik nr 9 |
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Lp. |
Wymagany dokument |
1 |
Dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
Wadium: 10 000,00 zł Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nr |
Kryterium |
Waga |
1 |
Cena (koszt) |
100% |
Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać siedzibie Zamawiającego, pokój nr 24 sekretariat do dnia 2013-08-06 do godz. 10:00.
Termin związania ofertą: 30 dni
Przed wszczęciem postępowania zastosowano dialog techniczny: nie Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna: w postępowaniu nie jest przewidziany wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 40% zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
Radzymin, dnia: 26.07.2013r. |
z up. Burmistrza Zastępca Burmistrza /-/ Andrzej Siarna
----------------------------------------------------------------------------------------------
Pismo: GZEASz.35.1.2013/2 Radzymin, dnia: 2013-08-02
O D P O W I E D Ź na zapytania w sprawie SIWZ
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-08-01 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na:
DOWÓZ UCZNIÓW ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY RADZYMIN DO SZKÓŁ W LATACH 2013/2014 I 2014/2015
Treść wspomnianej prośby jest następująca : 1. Zamawiający zamawia 3 autobusy na dwie trasy, czy trzeci autobus to jest rezerwowy, czy musi być tej klasy. 2. Ile kilometrów liczy I trasa ile II. 3. Ile jest dowożonych dzieci. 4. Ile kursów zamawiający zamawia na trasach. 5. Zamawiający zamawia 400 km i za 400 km powinien zapłacić. 6. Jeśli chodzi o dodatkowe ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, to każde dziecko jest ubezpieczone obejmuje drogę do domu, po co płacić za to samo dwa razy. 7. Czy zamawiający zapłaci za kilometry dojazdu do szkoły z miejsca postoju.
Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące: ad. 1. Zamawiający zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ wymaga dysponowania 3 autobusami tej samej klasy. Trzeci autobus nie jest autobusem rezerwowym. ad. 2. Przewidywana ilość przejechanych dziennie kilometrów na trasach I i II wynosi średnio ok. 400km. ad. 3. Przewidywana liczba przewożonych dzieci ok. 350, dokładna weryfikacja może nastąpić na początku roku szkolnego. ad. 4. Przewidywana liczna kursów wynosi średnio od 12 do 14 na obydwu trasach , jednakże może ona ulec zmianie w związku z planami lekcyjnymi poszczególnych szkół. ad. 5. Zamawiający zapłaci za tyle kilometrów, ile w danym miesiącu autobusy przejadą na obu trasach (załącznik nr 6 do SIWZ § 2). ad. 6. Dodatkowe ubezpieczenie przez przewoźnika pozwala na zsumowanie się ubezpieczeń z korzyścią dla uczniów. ad. 7. Zamawiający nie zapłaci za kilometry dojazdu do szkoły z miejsca postoju. Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.
Zamawiający Z up. Burmistrza Halina Grzelak
-----------------------------------------------------------
Pismo: GZEASz.35.1.2013/1 Radzymin, dnia: 2013-08-02
O D P O W I E D Ź na zapytania w sprawie SIWZ
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-08-01 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na:
DOWÓZ UCZNIÓW ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY RADZYMIN DO SZKÓŁ W LATACH 2013/2014 I 2014/2015”
Treść wspomnianej prośby jest następująca : Proszę o wydanie pisemnej zgody na wykonywanie umowy przy pomocy podwykonawców, zgodnie z paragrafem 8 pkt 5 Umowy na dowóz uczniów na terenie Gminy Radzymin.
Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:
Pisemna zgoda na wykonywanie umowy przy pomocy podwykonawców, zostanie udzielona wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa na realizację przedmiotowego zadania.
Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.
Zamawiający Z up. Burmistrza Halina Grzelak
---------------------------------------------------------- SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZAŁĄCZNIK NR 1 ZAŁĄCZNIK NR 2 ZAŁĄCZNIK NR 3 ZAŁĄCZNIK NR 4 ZAŁĄCZNIK NR 5 ZAŁĄCZNIK NR 6 ZAŁĄCZNIK NR 7 ZAŁĄCZNIK NR 8 ZAŁĄCZNIK NR 9 |