Zamówienia rozstrzygnięte

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA BUDOWĘ BOISKA
OGÓLNODOSTĘPNEGO W SŁUPNIE 


(zamieszczone w BZP w dniu 03.06.2013r. , nr ogłoszenia: 97773-2013)

Zamawiający: Gmina Radzymin Plac Tadeusza Kościuszki 2  05-250 Radzymin

Pracownikami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
• w zakresie proceduralnym:
1.  Marlena Kondratczyk

• w zakresie merytorycznym:
1.   Mariusz Kierszulis

Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony

Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzymin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia  można otrzymać w siedzibie Zamawiającego w pokoju 7.

Przedmiot oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Budowa boiska ogólnodostępnego w Słupnie
Zadanie obejmuje budowę:
 - boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni poliuretanowej przepuszczalnej typu "natrysk" z polami gry do piłki ręcznej, siatkówki, koszykówki o wymiarach 22 x 38m
 - drenażu opaskowego
 - ogrodzenia z furtką i bramą
 - budowę bieżni wraz z piaskownicą do skoku w dal
(szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej)
Wspólny Słownik Zamówień: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
Zawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Termin wykonania zamówienia: 3 miesiące od daty udzielenia zamówienia
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2 Wiedza i doświadczenie
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
3 Potencjał techniczny
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.


Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymaganych dokumentów

W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:

Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o spełnianiu warunków
Oświadczenie o spełnianiu warunków (załącznik nr 2)
2 Wykaz robót budowanych
Wykaz robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
3 Opłacona polisa
Opłacona polisa na kwotę 100 000,00 zł  a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia


W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:

Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3)
2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
5 Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej
Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 5)


Dokumenty podmiotów zagranicznych:

Lp. Wymagany dokument
1 Dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

Wadium: oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000.00 zł (słownie:  pięć tysięcy 00/100 zł)
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Nr Kryterium Waga
1 Cena (koszt) 100%


Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać siedzibie Zamawiającego, pokój nr 24 sekretariat do dnia 2013-06-20 do godz. 10:00.

Termin związania ofertą: 30 dni

Przed wszczęciem postępowania zastosowano dialog techniczny: nie
Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie dotyczy
Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna: w postępowaniu nie jest przewidziany wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Burmistrz Radzymina
/-/ Zbigniew Piotrowski

Radzymin, dnia: 2013-06-03

--------------------------------------------------------------------------

Pismo: ID.2710.2.3.2013MK 
Radzymin, dnia: 2013-06-05

 

O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-06-05 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na:

Budowę boiska ogólnodostępnego w Słupnie,

Treść wspomnianej prośby jest następująca :
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o podanie kolorystyki zaprojektowanego boiska oraz bieżni.

Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:
Nawierzchnię boiska należy wykonać w kolorze zielonym zaś nawierzchnię bieżni w kolorze ceglastym.
Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.

Zamawiający

----------------------------------------------------------------------------

Pismo: ID.2710.2.3.2013MK/5 
Radzymin, dnia: 2013-06-10

 


O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-06-06 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na:
Budowę boiska ogólnodostępnego w Słupnie,

Treść wspomnianej prośby jest następująca :
1. Informujemy, że typowe ogrodzenie panelowe sportowe ma wymiar oczek panelu 50x200mm. W opisie jest wymiar 50x20mm – prosimy o wprowadzenie poprawki do opisu.
2. Jaką powierzchnię bieżni należy wykonać? Czy jest to bieżnia o wym. 30x2,5m (opis) czy też 32,5x2,5m (rysunek)?
3. Prosimy potwierdzić, że ilość chodników oraz obrzeży do wykonania jest zgodna
z załączonym do SIWZ przedmiarem robót.

Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:
Ad. 1. Zamawiający wprowadza zmianę w opisie technicznym pkt. 4.2 ogrodzenie – wymiar oczek elementów panelowych kratowych 50x200mm.
Ad. 2. Rozmiar bieżni do realizacji 32,5x2,5m - natomiast wymiar dystansu do oznaczenia na bieżni 30m.
Ad. 3. Ilość chodników oraz obrzeży do wykonania jest zgodna z załączonym do SIWZ przedmiarem robót.

Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.

Zamawiający

Burmistrz
/-/ Zbigniew Piotrowski


--------------------------------------------------------------------

Pismo: ID.2710.2.3.2013MK/4 
Radzymin,  dnia: 2013-06-10

 

O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ


Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-06-05 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na:
Budowę boiska ogólnodostępnego w Słupnie,

Treść wspomnianej prośby jest następująca :
1. Zwracam się z prośbą o ujednolicenie zapisów dotyczących nawierzchni boiska wielofunkcyjnego. W SST Zamawiający wskazuje, że nawierzchnia powinna być wykonana z trawy syntetycznej.
2. Zwracam się z prośbą o określenie kolorystyki nawierzchni boiska wielofunkcyjnego
i bieżni.
3. Informację iż specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych opisująca wymogi Zamawiającego odnośnie nawierzchni poliuretanowej zawiera parametry techniczne przepisane z tabeli zamieszczonej w Rekomendacji Technicznej ITB konkretnego wyrobu: CONIPUR SP. Są to parametry nawierzchni sportowej wskazanego producenta. eliminują one możliwość zaoferowania praktycznie wszystkich produkowanych na świecie wysokiej jakości nawierzchni poliuretanowych typu natrysk, przeznaczonych na boiska wielofunkcyjne, posiadających odpowiednie dokumenty (spełnienie norm, aprobaty lub rekomendacje techniczne ITB), z wyjątkiem produktu którego parametry przedstawia Zamawiający. Podanie minimalnych wymagań dotyczących parametrów technicznych na podstawie konkretnego wyrobu sprawia wrażenie, że wszystkie inne nawierzchnie niż nawierzchnia, której parametry podał Zamawiający, nie powinny być stosowane na zewnętrznych obiektach sportowych. Warto zaznaczyć, że Instytut Techniki Budowlanej – podmiot uprawniony do przeprowadzania badań i oceny materiałów budowlanych  - wydając aprobaty lub rekomendacje techniczne w żaden sposób nie zdefiniował minimalnych wartości dla poszczególnych parametrów, co mogło by uprawniać Zamawiającego do wybiórczej klasyfikacji wartości parametrów. Porównując wszystkie dostępne nawierzchnie typu natrysk, wg parametrów ITB, łatwo zauważyć zróżnicowanie w wartościach poszczególnych parametrów. Nie oznacza to jednak, że wyroby, których wartość parametrów (wg ITB) są inne, charakteryzują się gorszymi właściwościami. Parametry podawane w dokumentach ITB są tylko wymaganiami dla konkretnych wyrobów. Nie istnieje żadna klasyfikacja jakości wyrobów, które uzyskały dokumenty ITB. Uzyskanie aprobaty lub rekomendacji technicznej ITB oznacza, że ITB pozytywnie ocenia przebadany konkretny produkt, co jest równoznaczne z dopuszczeniem go do użycia.
Zamawiający stawia się w pozycji jednostki kompetentnej do decydowania, które parametry (wg dokumentacji technicznej ITB) i jakie ich wartości są odpowiednie, nie mając do tego żadnych uprawnień, a jednocześnie podważając kompetencje podmiotu merytorycznie właściwego do przeprowadzenia tego typu ocen i dopuszczania na rynek wyrobów budowlanych. Odrzuca bowiem produkty, które zostały dopuszczone przez ITB.
Utrzymanie dotychczasowych, niezasadnych – jak wskazano powyżej – wymogów formułujących w stosunku do nawierzchni poliuretanowej konkretne parametry oraz ich wartości, nie tylko ogranicza ale eliminuje z niniejszego postępowania konkurencyjność, naruszając fundamentalną zasadę systemu zamówień publicznych – sformułowaną w art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych zasadę zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Naruszenie to, w przypadku jego nie usunięcia, obarcza niniejsze postępowanie podstawową wadą, powodującą konieczność jego unieważnienia, a w przypadku zawarcia umowy – jej nieważność od samego początku, co stwierdza sąd prawomocnym orzeczeniem, na wniosek organu kontrolującego prawidłowość przeprowadzenia postępowania przetargowego i udzielenia zamówienia.
Ze względu na powyższe proszę o dopuszczenie wszystkich nawierzchni poliuretanowych typu natrysk, przebadanych, ocenionych i dopuszczonych do użycia przez powołane do tego kompetentne organy, tj. nawierzchni dla których wydano:
- aprobatę lub Rekomendację Techniczną ITB,
- Kartę Techniczną,
- atest higieniczny,
Dopuszczanie nawierzchni poliuretanowych posiadających ww. dokumenty zapewni Zamawiającemu dobrą jakość nawierzchni a jednocześnie pozwoli uniknąć naruszeń              w procedurze przetargowej.

Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:
Ad. 1. Zamawiający informuje, iż nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego będzie
z poliuretanu.
Ad. 2. Nawierzchnię boiska należy wykonać w kolorze zielonym zaś nawierzchnię bieżni
w kolorze ceglastym.
Ad. 3. Zamawiający dopuszcza wszystkie materiały do wykonywania nawierzchni zgodnie
z normą PN-EN 14877/2008r.

Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.

Zamawiający

Burmistrz
/-/ Zbigniew Piotrowski

------------------------------------------------------------

Pismo: ID.2710.2.3.2013MK/6 
Radzymin, dnia: 2013-06-13


O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2013-06-13 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na: Budowę boiska ogólnodostępnego w Słupnie,

Treść wspomnianej prośby jest następująca :
1. W związku z odpowiedzią Zamawiającego z dnia 10.06.2013r. pkt 3. brzmiącą „Zamawiający dopuszcza wszystkie materiały do wykonania nawierzchni zgodnie z normą PN-EN 14877/2008r.” prosimy o informację czy Zamawiający uzna każdą nawierzchnię poliuretanową zgodną z w/w normą, niezależnie od wielkości parametrów tej nawierzchni.
2. Z czego należy wykonać podwyższenie ogrodzenia z 4 do 6m? Czy podwyższenie to ma być wykonane z tej samej technologii co samo ogrodzenie? Prosimy o ewentualne wyspecyfikowanie materiałowe.

Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:
Ad.1. Zamawiający dopuszcza wszystkie materiały do wykonywania nawierzchni zgodnie
z normą PN-EN 14877/2008r.,  przed wbudowaniem inspektor nadzoru akceptuje dany materiał.
Ad.2. Podwyższenie ogrodzenia z 4m do 6m należy wykonać w tej samej technologii co samo ogrodzenie.
Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.


Zamawiający
/-/ mgr Zbigniew Potrowski

----------------------------------------------------------------
 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy

Załącznik Nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków

Załącznik Nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

Załącznik Nr 4 - Wzór umowy

Załącznik Nr 5 - Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej

Załącznik Nr 6 - Projekt budowlany

Załącznik Nr 7 - Specyfikacja techniczna

Załącznik Nr 8 - Przedmiar robót

Załącznik Nr 9 - Harmonogram

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Marlena Kondratczyk - Inspektor w Referacie Inwestycji i Drogownictwa | Data wprowadzenia: 2013-06-03 15:35:28 | Data modyfikacji: 2013-06-25 09:17:10.
Data wprowadzenia: 2013-06-03 15:35:28
Data modyfikacji: 2013-06-25 09:17:10
Autor: Marlena Kondratczyk - Inspektor w Referacie Inwestycji i Drogownictwa
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót