Zamówienia rozstrzygnięte

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM NA ODBIERANIE
I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD
MIESZKAŃCÓW Z GMINY RADZYMIN 

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:122165-2013:TEXT:PL:HTML

PL-Radzymin: Usługi związane z odpadami
2013/S 073-122165

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Radzyminpl. Tadeusza Kościuszki 2
Punkt kontaktowy: Urząd Miasta i Gminy Radzymin
Osoba do kontaktów: Elżbieta Borowska Kostrzębska
05-250 Radzymin POLSKA
Tel.: +48 227866292
E-mail: eborowska@radzymin.pl
Faks: +48 227865195

Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.radzymin.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)

Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne

Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

Opis
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu Gminy Radzymin

Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GminaRadzymin
Kod NUTS

Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

Informacje na temat umowy ramowej

Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik Nr 8 do SIWZ) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Radzymin, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr211/12 z dnia 22 października 2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90500000, 90513200, 90512000, 90514000, 90533000, 90000000

Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie

Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

Wielkość lub zakres zamówienia
Całkowita wielkość lub zakres:
1) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w tym:
a)odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych),
b)odbieranie odpadów segregowanych,
c)odbieranie odpadów ulegających biodegradacji,
d)odbieranie odpadów wielkogabarytowychi zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
2) odbieranie odpadów z pubktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, pochodzacych z gospodarstw domowych:
a) odpadów biodegradowalnych z pielęgnacji ogrodów,
b)odpadów segregowanych,
c) mebli i odpadów wielkogabarytowych,
d) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
e) zużytych opon.
3) odbieranie niebezpiecznych odpadów komunalnych takich jak rozpuszczalniki, kwasy, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory itp.(wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20).
4) odbieranie odpadów typu przeterminowane leki z dotychczasowych punktów stacjonarnych. Z zastrzeżeniem, że liczba ww. punktów może ulec zmianie (nie więcej niż o 3 punkty)

Informacje o opcjach
Opcje: nie

Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.7.2013. Zakończenie 31.12.2015


ŚGO.271.2.2013

Radzymin, dnia 15.05.2013 r.

O D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie treści SIWZ
Dot. zamówienia publicznego na:
„Odbieranie zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu Gminy Radzymin”

Szanowni Oferenci
Gmina Radzymin
, jako Zamawiający w związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając w trybie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2010 r., Nr 113, poz. 795  z późn. zm.), wyjaśniam co następuje:

Pytanie Nr 1  dot. Rozdziału II  ust. 2 pkt. 2 
Proszę o wyjaśnienie zapisu dotyczącego wiedzy i doświadczenia:
w pkt "2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: - warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum:
a) jedną usługę lub usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, z których każda była wykonywana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w przypadku gdy gmina przejęła obowiązki właściciela nieruchomości, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych o łącznej masie minimum  7000 Mg
oraz
b) jedną usługę lub usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których każda była wykonywana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o łącznej masie minimum 550 Mg"
Czy należy dołączyć oddzielne poświadczenie należytego wykonania usługi na odpady komunalne zmieszane i oddzielnego poświadczenia wykonania usługi na odpady gromadzone w sposób selektywny?
Czy wystarczy złożenie poświadczenia wykonania usługi na odbiór odpadów komunalnych i segregowanych łącznie na wartość minimum 7550 Mg rocznie?
Odpowiedź
Zamawiający żąda wykazania posiadania doświadczenia w zakresie odbioru lub odbierania rocznie minimum 7000 Mg odpadów zmieszanych oraz  minimum 550 Mg odpadów gromadzonych w sposób selektywny.
Zamawiający dopuszcza złożenie jednego poświadczenia należytego wykonania usługi, w rozbiciu na odpady zmieszane i odpady segregowane.

Pytanie Nr 2 dot. Rozdziału II  ust. 2 pkt 4 lit. a
Czy warunek dotyczący obrotu rocznego, dotyczy przychodów z obojętnie jakiej działalności gospodarczej, czy z działalności związanej z przedmiotem zamówienia?
Odpowiedź – z ogólnej działalności gospodarczej.

Pytanie Nr 3 dot. Załącznika nr 2 do SIWZ,  § 10 umowy
Zarówno w  opisie przedmiotu zamówienia, jak i w umowie brak jest procedury rozpatrywania reklamacji zgłoszonych do zamawiającego, a dotyczących jakości i terminowości wykonywania usług jednocześnie zamawiający przewiduje znaczące , bardzo dokuczliwe kary. W celu uniknięcia zdań rozbieżnych między Zamawiającym a Wykonawcą, czy brak wykonania usługi bądź nieterminowego, nienależytego  jej wykonania wynika z winy Wykonawcy czy właściciela posesji, prosimy o stworzenie zapisów dotyczących sposobu przyjmowania informacji od właściciela posesji o nie niewykonaniu, nieterminowym bądź nienależytym wykonaniu usługi;  sposobu weryfikacji tych informacji oraz określenia działań, które ma podjąć  Wykonawca gdy reklamacja jest zasadna. Nadmieniamy, że nałożenie samej kary nie załatwia sprawy i konieczne jest podejmowanie działań wykonawczych, dlatego też wnosimy o opracowanie i podanie przed składaniem ofert szczegółowej procedury rozpatrywania reklamacji. Istotnym elementem wspomagania w podejmowaniu decyzji czy reklamacja jest skuteczna czy bezzasadna, może być wprowadzenie wymogu zamontowania na śmieciarkach urządzenia GPS oraz przekazania prasówek i dostarczenia modułu umożliwiającego  podgląd przemieszczania się  śmieciarek do Gminy. Pracownik Gminy nawet bez potrzeby wyjazdu w teren może posiąść wiedzę czy śmieciarka przejeżdżała po danej ulicy w celu odebrania nieczystości, a brak opróżnienia wynikał z nie wystawienia pojemnika przez właściciela – reklamacja niezasadna. Bądź sytuacji gdy Wykonawcy nie było na ulicy – reklamacja zasadna. W celu uniknięcia nieporozumienia i poprawności  wykonania Zamówienia wnosimy o rozważenie możliwości uzupełnienia SIWZ o procedurę rozpatrywania choćby o podanie powyższej zasady. Nadmieniamy, że z Rozporządzenia Ministra Środowiska w zakresie wymogów jakie muszą spełnić przedsiębiorcy wynika obowiązek dysponowania modułem lokalizacyjnym GPS.
Odpowiedź
W sytuacji gdy właściciel nieruchomości w dniu wywozu nie udostępni pojemnika wykonawca nie będzie karany za jego nieopróżnienie. Podobnie jak w punkcie  4.24 Załącznika nr 8 (opis przedmiotu zamówienia) do SIWZ za dowód dopełnienia obowiązków przez wykonawcę mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf, czy GPS.

Pytanie Nr 4  dot. Załącznika nr 2 do SIWZ, § 10 ust. 1 pkt 1-4  umowy
Wnosimy o wykreślenie z umowy § 10 ust. 1 pkt 1-4 lub dopisanie, że kara ta będzie naliczona z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Zamawiający ma prawo i z niego nie korzysta korzysta naliczania kar za odstąpienie od umowy w sytuacji gdy odstąpienie to nie wynikało z winy Wykonawcy ani Zamawiającego a z przyczyn obiektywnych niezależnych od stron np. zmiana przepisów prawa.
Odpowiedź
W sytuacji gdy właściciel nieruchomości w dniu wywozu nie udostępni pojemnika wykonawca nie będzie karany za jego nieopróżnienie. Zgodnie z Rozdziałem 2 § 2 ust. 1 pkt 2 i pkt 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w  Gminie Radzymin, właściciel nieruchomości ma obowiązek umieszczenia pojemnika i worków do zbierania odpadów komunalnych w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbioru odpadów komunalnych.
W punkcie 4.23 i 24 załącznika nr 8 (Opis przedmiotu zamówienia) do SIWZ za dowód dopełnienia obowiązków przez wykonawcę mogą być uznane:
-na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela.
-w  przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas  i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00 – 20.00.
Pozostałe kwestie reguluje § 12 umowy „W sprawach nie uregulowanych w umowie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Cywilnego”.

Pytanie Nr 5.  dot. Załącznika nr 2 do SIWZ,  § 10 ust. 1 pkt  5  umowy
Wnosimy o zmianę zapisów w,  § 10  pkt. 1.5 umowy odnośnie możliwych do zapłacenia przez Gminę kar na zapis, że Wykonawca będzie pokrywał kary w sytuacji, gdy Gmina takie kary zapłaci.
Odpowiedź
W wysokości kary (jeśli  kara ta zostanie nałożona na Gminę Radzymin), której może podlegać Gmina Radzymin za niewywiązywanie się z obowiązków określonych w art.9z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (Dz.U. z 2012r. 2012r. Poz. 391 z poźn. zm.) naliczonej zgodnie z przepisami art. 9x   ust. 3 ustawy.

Pytanie Nr 6. dot. Załącznika nr 8 do SIWZ
W rozdziale II szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia jest obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki przez Wykonawcę, zapis ten jest sprzeczny z Rozdziałem II § 3. pkt. 1 oraz Rozdziałem III § 8 pkt 1 i 2 Regulaminu  utrzymania czystości. Prosimy o wyjaśnienie sposobu podejścia do sprawy gdyż realizując zapisy SIWZ przy składaniu ofert kalkulujemy koszt wyposażenia posesji w pojemniki. W momencie wyboru oferty i podpisania umowy, zapewniamy zgodność działania z uchwalonym przez Gminę Regulaminem. Prosimy o wyjaśnienie sprzeczności i podjęcia decyzji w tym zakresie.
Odpowiedź
W dniu  26 kwietnia 2013 r. Rada Miejska w Radzyminie uchyliła Uchwałę nr 237/XXIII/2012 z dnia 30 listopada 2012 roku, jednocześnie podjęła nową uchwałę nr 280/XXVII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin, rozdziale 2 § 3 mówi, że w ramach uiszczonej opłaty właściciel nieruchomości otrzyma nieodpłatnie pojemniki i worki na odpady.

Pytanie Nr 7. Dot. Rozdziału II pkt. 3c opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Prosimy o doprecyzowanie zapisów dotyczących szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia dla zabudowy jednorodzinnej a dotyczącej ustalenia ilości worków dla nieruchomości. Z zapisów wynika, iż tych worków może być niezliczona ilość a to jest niemożliwe do skalkulowania, dlatego też wnosimy uściślenie zapisów o max. ilości worków jaka będzie podlegała odbiorowi w zabudowie jednorodzinnej. Zamawiający w następnym zdaniu podaje, iż przy jednorazowym odbiorze należy pozostawić 3 worki brązowe dla 6 lokali. W naszym rozumieniu zabudowa jednorodzinna dotyczy jednej rodziny a nie sześciu lokali. Co oznacza w tym punkcie ujęty termin lokal?.
Odpowiedź
Zgodnie z Rozdziałem  IV pkt. 9 (Załącznik Nr 8 do SIWZ) Wykonawca jest obowiązany odebrać wszystkie odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Radzymin. Limity ilościowe ustalono tylko dla odpadów budowlanych, remontowych i rozbiórkowych.
Zgodnie z Rozdziałem III ust. 6 lit d ilość worków do selektywnej zbiórki odpadów organicznych (trawa i liście) wynosi 700000 szt. na cały okres realizacji umowy, a więc nie ma problemu z kalkulacją.
Zgodnie z Rozdziałem II ust. 3 lit c, przy jednorazowym odbiorze worków na odpady zielone z każdego punktu odbioru w zabudowie do sześciu lokali - Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia 3 worków brązowych. Większe ilości worków na telefoniczne zgłoszenie bezpośrednio do Wykonawcy.
/Zgodnie z Rozdziałem 3, § 5 pkt 1 lit g Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin/.

Pytanie Nr 8. Dot. Rozdziału II pkt. 5 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Zamawiający ustala dla wszystkich pojemników na odbiór odpadów zmieszanych kolor grafitowy, czy Zamawiający może zastosować inne jednolite kolory dla tej usługi np. niebieski lub zielony?
Odpowiedź - NIE

Pytanie Nr 9. Dot. Rozdziału II pkt. 5 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Wnosimy o wyrażenie zgody na zmianę pojemności pojemnika na odpady 500 l, gdyż takie pojemniki praktycznie nie występują na rynku i musiało by być specjalne zamówienie. Występują natomiast pojemniki o pojemności 660 l, 700 l, 720 l. wnosimy o wprowadzenie zapisu wymogu, że dla tej grupy mogą być stosowane pojemniki o pojemnościach w przedziale 500-700 litrów.
Odpowiedź
Rodzaje pojemników zostały określone w Rozdziale 5 § 10 ust. 1 pkt 2. Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin.

Pytanie Nr 10. Dot. Rozdziału III  opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Prosimy o podanie jaki tonaż odpadów był zbierany w Gminie Radzymin z podziałem na poszczególne kody a zwłaszcza uwzględnienie  jaki był tonaż zmieszanych odpadów komunalnych (20 03 01), zielonych (20 02 01), gabarytowych  (20 030 070 oraz surowcowych odpadów selektywnie zbieranych z podziałem na papier  i tekturę (20 01 01), szkło (20 01 02), tworzywa sztuczne  (20 01 39). Ponadto prosimy o określenie jaki tonaż  przewiduje Gmina do odbioru w latach 2013, 2014, 2015. Prosimy także o określenie przez zamawiającego przewidywanego tonażu odbieranego bezpośrednio od właścicieli oraz z PSZOK.
Odpowiedź
20 03 07 gabaryty - 170 Mg; 20 01 01 papier - 208 Mg; 20 01 02 szkło - 324 Mg;
20 01 39 plastik - 273; 20 03 01  zmieszane - 2060 Mg.
Tonaż  przewidywany przez Gminę do odbioru w latach:
2013 – 2060 Mg; 2014 – 3500 Mg; 2015 - 3700 Mg.

Pytanie Nr 11. Dot. Rozdziału III  pkt 9 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Co oznaczają zapisy mówiące, iż po stronie Wykonawcy będzie obowiązek uzyskania wszelkiego rodzaju uzgodnień, decyzji wymaganych na podstawie  obowiązujących przepisów przy organizowaniu PSZOK? Prosimy o konkretne zapisy jakich wymagał będzie Zamawiający. Czy Wykonawca może on odmówić przyjęcia odpadów do PSZOK  gdy stwierdzi, że dostarczone odpady są zanieczyszczone (przemieszane) lub też dostarczone  ilości wskazują, iż nie pochodzą one z zabudowy mieszkaniowej a z działalności gospodarczej. Co w sytuacji gdy dowożący odpady do PSZOK odmówi wylegitymowania się? Jak Wykonawca ma postępować, gdy okaże się, że dostarczone do PSZOK odpady są dostarczone przez mieszkańca zamieszkującego teren innej gminy?
Odpowiedź
Wszelkie uzgodnienia będą po stronie zamawiającego.
Zamawiający przekaże wykonawcy  po podpisaniu umowy regulamin organizacyjny PSZOK-u.

Pytanie Nr 12. Dot. Rozdziału III  pkt 9 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Pod jakim kodami będą odbierane odpady z PSZOK?
Odpowiedź - papier i tektura – (kod odpadu: 20 01 01, 15 01 01);  metal – (kod odpadu: 20 01 40, 15 01 04); tworzywa sztuczne – (kod odpadu: 20 10 39, 15 01 02); szkło bezbarwne i kolorowe – (kod odpadu: 20 01 02, 15 01 07); opakowania wielomateriałowe – (kod odpadu: 15 01 05); odpady biodegradowalne (w tym odpady zielone) – (kod odpadu: 20 01 08, 20 03 02, 20 01 99); meble i inne odpady wielkogabarytowe – (kod odpadu: 20 03 07); zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – (kod odpadu: 20 01 35, 20 01 36); odpady budowlane i rozbiórkowe – (kod odpadu: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04); przeterminowane leki – (kod odpadu: 20 01 31, 20 01 32); chemikalia – (kod odpadu: 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, 20 01 17, 20 01 19, 20 01 25, 20 01 26, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 80); zużyte baterie i akumulatory – (kod odpadu: 20 01 33, 20 01 34); zużyte opony – (kod odpadu: 16 01 03).

Pytanie Nr 13. Dot. Rozdziału III  pkt 11 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
O jakich punktach odbioru niebezpiecznych pisze Zamawiający, czy są to punkty inne niż PSZOK? Jaka będzie ich ilość i lokalizacja?
Odpowiedź - przeterminowane leki - punkty zlokalizowane są w aptekach na terenie miasta oraz  baterie i akumulatory – punkty zlokalizowane w szkołach na terenie Gminy Radzymin.

Pytanie Nr 14. Dot. Rozdziału III  pkt 10 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ).
Co oznacza zapis pkt 11, iż Wykonawca ma odebrać odpady z nieruchomości nieujętych w systemie? Czy oznacza on obowiązek przeszukiwania całej Gminy i sprawdzanie czy nie stoją  gdzieś odpady. Wnioskujemy o wykreślenie tego punktu, gdyż wprowadzić może dużo zamieszania i skutkować może wnoszeniem skarg na to, iż wykonawca realizował usługi do niego nieprzypisane z jego posesji, gdyż wynikało to z zapisów pkt 11).
Odpowiedź
Zamawiający miał na myśli nieruchomości nowe, dotychczas niezamieszkałe, a ich właściciele jeszcze nie zdążyli złożyć deklaracji, i nie zostali ujęci w systemie.

Pytanie Nr 15. Dot. Rozdziału III  pkt 13 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ)
Prosimy o uszczegółowienie zapisów odnośnie obowiązku przekwalifikowania i odbioru odpadów selektywnie zbieranych, gdyż nie odpowiadają normom jako odpady komunalne i nałożenie na właściciela posesji obowiązku uprzątania worków z zanieczyszczonymi odpadami z selektywnej zbiórki do czasu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych. Powyższe wynika z faktu, iż odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych odbywa się innym sprzętem i w innym czasie i mogłoby okazać się, że worki z odpadami selektywnie zbieranymi i nieodpowiadające standardom będą wystawione przez okres 2 tygodni, czyli do czasu, gdy zgodnie z harmonogramem będzie odbiór zmieszanych odpadów komunalnych. Podobna sprawa dotyczy pkt 14.
Odpowiedź - zgodnie z Rozdziału IV pkt 13 i 14 Załącznik Nr 8 do SIWZ.

Pytanie Nr 16. Dot. Rozdziału III  pkt 13 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ)
Co oznacza zapis odnośnie ilości dodatkowych odpadów odbiegających od ilości zadeklarowanych osób przez właścicieli nieruchomości? Czy Wykonawca będzie miał wiedzę na temat ilości możliwych do wytworzenia w skali jednego odbioru odpadów z posesji czy też Wykonawca będzie miał obowiązek rejestrowania wpisując 1 (ilość zgodna z pojemnością), 0 (gdy nie wystawiono pojemnika) w harmonogramie odbioru odpadów zgodnie z objętością w ustawionym pojemniku a w przypadku wystawienia dodatkowych worków, zaznacza to w harmonogramie wpisując 1+1 lub 2 (określony mnożnik objętości pojemnika) i harmonogram taki z realizacji przekazuje na drugi dzień w formie papierowej bądź elektronicznej do Zamawiającego. Jeśli Zamawiający akceptuje przedstawioną propozycję, która daje mu pełną władzę dotyczącą objętości wystawionych odpadów na poszczególnych posesjach, wnosimy o wprowadzenie stosownych zapisów  do SIWZ.
Odpowiedź
Zgodnie z zapisem Rozdziału 5, § 10 ust. 1 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin, średnia ilość wytwarzanych przez mieszkańca odpadów komunalnych w ciągu miesiąca  wynosi 120 l.

Pytanie Nr 17. Dot. Rozdziału IV  pkt 16 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ)
Prosimy o doprecyzowanie jakie działania edukacyjne promocyjne ma podjąć Wykonawca?
Odpowiedź
np. zajęcia edukacyjne w zakres której wchodzą następujące usługi: propagowanie zasad segregacji, przygotowanie i przeprowadzenie lekcji edukacji ekologicznej, działania w zakresie promocji segregacji odpadów.

Pytanie Nr 18. Dot. Rozdziału IV  pkt 22 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ)
Prosimy o określenie jak zamawiający podchodzi do odbioru odpadów z zabudowy mieszanej, w której na jednej posesji jest zabudowa mieszana jak i prowadzona działalność gospodarcza. W jaki sposób Wykonawca ma weryfikować, że odbierane odpady pochodzą z części mieszkalnej a nie z działalności gospodarczej. Czy Zamawiający nałoży na właścicieli takich posesji obowiązek posiadania umów na odbiór odpadów z działalności gospodarczej  i czy będzie to kontrolował i weryfikował? Jakie są zmiany i przewidywane działania w tym zakresie przez Zamawiającego?
Odpowiedź
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy mają obowiązek podpisywania umów z przedsiębiorcami wpisanymi do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów z Gminy Radzymin. Szczegółowe kontrole wywiązywania się z tych obowiązków przeprowadza Straż Miejska wspólnie z  Referatem  Środowiska i Gospodarki Odpadami.

Pytanie Nr 19. Dot. Rozdziału III § 8 pkt 5 opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 8 do SIWZ)
Jak należy rozumieć zapis pkt 5, iż właściciel nieruchomości ma płacić Wykonawcy opłaty za odbiór ściętych krzewów i drzew? Wnioskujemy o wprowadzenie stosownych zapisów do SIWZ i druku ofert.
Odpowiedź 
W dniu  26 kwietnia Rada Miejska w Radzyminie uchyliła Uchwałę nr 237/XXIII/2012 z dnia 30 listopada 2012 roku, jednocześnie podjęła nową uchwałę nr 280/XXVII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin – w aktualnie obowiązującym Regulaminie powyższy zapis nie istnieje.

Pytanie Nr 20. Dot. Rozdziału II ust. 2 SIWZ)
Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych (grupa 15,17,20) z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, natomiast w warunkach udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga posiadania  zezwolenia na transport odpadów o kodzie 19 12 12 – jest to odpad powstający w wyniku sortowania/obróbki zmieszanych odpadów komunalnych instalacji posiadającej na tę część odpowiednie zezwolenie. Nie jest to odpad komunalny, który Wykonawca będzie odbierał od właścicieli nieruchomości, w strumieniu odpadów odbieranych , odpad ten nie występuje, jest to odpad  powstający w instalacji w wyniku mechanicznego zagospodarowania odpadów o kodzie 20 03.01. podmiot, który będzie odbierał zmieszane odpady komunalne i oddawał je do zagospodarowania w uprawnionej do tego instalacji RIPOK nie miał z tym kodem w ogóle do czynienia. Prosimy zatem Zamawiającego o usunięcie z wymogów tego kodu.
Odpowiedź
Zamawiający usunie go z zapisów SIWZ.

Pytanie Nr 21.
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia – referencje ze Spółdzielni Mieszkaniowych zamieszkałych przez około 20 tyś. Mieszkańców, z których został odebrany wymagany wolumen?
Odpowiedź - TAK.

Pytanie Nr 22
Czy Zamawiający mógłby zmienić wymóg zawarty w punkcie b) posiadania wiedzy i doświadczenia . w porównaniu z wymaganym wolumenem zmieszanych odpadów komunalnych 7000 t/rok ilość 550 t/rok odpadów opakowaniowych (tylko 15) jest b. wysoka i nieproporcjonalna. Czy Zamawiający mógłby uwzględnić wśród odpadów gromadzonych selektywnie również odpady z grupy 20 w tym 20 03 07- odpady wielkogabarytowe?
Odpowiedź
Zamawiający nie może uwzględnić wśród odpadów gromadzonych selektywnie odpadów wielkogabarytowych.

Pytanie Nr 23
Prosimy o doprecyzowanie wymogu Dot. posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej, dokładnie jakie kody musi posiadać wpis wymagany przez Zamawiającego, czy również na odpad  19 12 12.
Odpowiedź
Zamawiający kod 20 12 12 wykreśli  SIWZ.

Pytanie Nr 24
Prosimy o doprecyzowanie w przypadku składania oferty wspólnej, czy oferenci mogą wspólnie/ łącznie osiągnąć wymagane poziomy doświadczenia?
Odpowiedź
Należy je interpretować w ten sposób, że to każdy z członków konsorcjum może wykazać się realizacją wymaganego przez Zamawiającego warunków, a wykazanie się doświadczeniem przez jednego z wykonawców zwalnia pozostałych z tego obowiązku.

Pytanie Nr 25
Prosimy o doprecyzowanie zapisów Dot. odbioru odpadów budowlanych: czy należy rozumieć, że 1 m3 Wykonawca ma sam odebrać, a 1 m3 (czyli jakby drugi wyprodukowany z danej nieruchomości) właściciel może oddać sam do PSZOK-u?
Odpowiedź
Właściciel nieruchomości będzie miał możliwość zgłoszenia jednorazowego odbioru odpadów  budowlanych lub osobiście przekazać do PSZOK-u. Właściciel nieruchomości nie może przekroczyć ilości 2 m3 w roku.

Pytanie Nr 26
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisów dot. PSZOKU, w punkcie a) Zamawiający wymaga by decyzje wymagane obowiązującymi przepisami były po stronie Wykonawcy. Jedną z decyzji jest decyzja na zbieranie, która wymaga tytułu do nieruchomości, gdzie ma się odbywać magazynowanie odpadów, a uzyskanie wymaga czasu na złożenie wniosku i przeprowadzenie procedury.
Odpowiedź
Zamawiający zmodyfikuje powyższy zapis, poprzez wykreślenie zdania „(w tym wszelkie uzgodnienia i decyzje wymagane na podstawie obowiązujących przepisów)”

Pytanie Nr 27
Czy Zamawiający zważywszy na b. późny termin ogłoszenia przetargu – może uwzględnić realny termin Dot. podstawienia pojemników, Wykonawca ma praktycznie 2 tygodnie na zakup i rozstawienie wymaganych pojemników. Jest to czas mało prawdopodobny zważywszy na obecne okresy oczekiwania Dot. zakupu pojemników  to jest ponad 7000 pojemników!) czy Zamawiający dopuszcza np. inne kolory pojemników ? późniejszy termin dostarczenia ?
Odpowiedź
Zamawiający w Rozdziale II ust. 5 pkt 1 opisał jakie wymaga pojemniki na odpady zmieszane m.in. określił kolor pojemnika jako grafitowy. I dostarczenie takiego pojemnika oczkuje od Wykonawcy, z którym podpisze umowę.

Pytanie Nr 28
Prosimy o podanie wysokości budżetu jaki Zamawiający ma zamiar przeznaczyć na ww. zamówienie.
Odpowiedź
Zamawiający w dniu otwarcia ofert poinformuje Wykonawców o wysokości środków jakie zamierza przeznaczyć na realizację danego zamówienia.

Pytanie Nr 29
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego w dniu 1810.2012 roku z jakich okresów obrotowych należy złożyć dokumenty potwierdzające przychody netto z tytułu sprzedaży? Czy przychód ze sprzedaży ma być na kwotę 3000000,00 zł.?
Odpowiedź
Jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy niż trzy lata, Wykonawca wykaże obrót (przychód) za ten okres.

Pytanie Nr 30
Prosimy o sprecyzowanie zapisu 2000 tys. zł. czy to oznacza, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 2000000,00 zł. i jest ubezpieczony na kwotę nie niższą niż 2000000,00 zł.?
Odpowiedź  - TAK  – zgodnie z Rozdziałem II , ust. 2, pot. 4 lit. b i c zgodnie z ust. 3  pkt. 7 i 8 SIWZ.

Pytanie Nr 31
„Liczba budynków wielorodzinnych – 58”
Prosimy o wskazanie ilości zabudowy wielorodzinnej do 6 lokali, zabudowy wielorodzinnej powyżej 6 lokali oraz wskazanie ilości i pojemności pojemników dla danej zabudowy wielorodzinnej.
Odpowiedź
- ilości zabudowy wielorodzinnej do 6 lokali - 8,
- ilości zabudowy wielorodzinnej powyżej 6 lokali - 50.
Ilość i pojemność pojemników  została określona w Rozdziale 5, ust. 4 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Radzymin.

BURMISTRZ
/-/ mgr Zbigniew Piotrowski


Radzymin, dnia 15.05.2013 r.

ŚGO.271.2.2013.EB

Do wszystkich Wykonawców, którzy pobrali SIWZ do postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.:
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu Gminy Radzymin”

Modyfikacja treści SIWZ

Działając zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający – Gmina Radzymin informuje, iż zmianie ulega treść SIWZ w poniższym zakresie:

1. w Rozdziale II. SIWZ ust. 2 usunięto kod odpadu - 19 12 12 Pozostałości z sortowania.

2. w Rozdziale II. ust. 4 pkt 2 i 3 Załącznika nr 8 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia - otrzymuje brzmienie:

„pkt 2) Wykonawca odbierze nieodpłatnie z nieruchomości zamieszkałej do 2 m3 na rok selektywnie zebranych odpadów budowlanych, remontowych i rozbiórkowych (w zabudowie wielomieszkaniowej rozumie się przez to jeden samodzielny lokal) po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym”
lub
„pkt 3) Właściciel nieruchomości będzie mógł nieodpłatnie przekazać selektywnie zebrane odpady budowlane, remontowe i rozbiórkowe w ilości do 2 m3 jednorazowo raz w roku z nieruchomości zamieszkałej tj. zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej (z tym, że w zabudowie wielorodzinnej – rozumie się przez to jeden samodzielny lokal) do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”.

3. w Rozdziale III. ust. 9 lit. a) Załącznika nr 8 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia - otrzymuje brzmienie:

„lokalizacja PSZOK-u będzie na terenie należącym do Zamawiającego. Organizacja tj. urządzenie, wyposażenie i nadzór nad punktem będzie po stronie Wykonawcy”.

4. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

5. Modyfikacja nie wymaga przedłużenia terminu składania ofert.

Burmistrz
/-/ mgr Zbigniew Piotrowski


Radzymin, dnia 20.05.2013 r.

Do wszystkich Wykonawców, którzy pobrali SIWZ do postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.:

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu Gminy Radzymin”

ŚGO.271.2.2013.EB

Sprostowanie treści SIWZ

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo
Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz.759 z późn. zm.) informuje, że dokonuje sprostowania treści SIWZ w następujący sposób:

1) w Rozdziale V pkt 2  SIWZ - Wadium

jest: Wadium może być wnoszone:
w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Urzędu Miasta i Gminy Radzymin
Bank  BPH O/Radzymin   Nr  1060 0076 0000 3210 0015 1708.

powinno być: Wadium może być wnoszone:
w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Urzędu Miasta i Gminy Radzymin
Bank  BPH O/Radzymin Nr  BPH O/Radzymin  75 10600076 00003210 00151708

2) powyższe zmiany stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
3) pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
4) sprostowanie  nie wymaga przedłużenia terminu składania ofert.


Z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza
/-/ Andrzej Siarna


SPROSTOWANIE OGŁOSZENIA OPUBLIKOWANEGO W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ

OGŁOSZENIE PRZESŁANE DO PUBLIKACJI

OGŁOSZENIE OPUBLIKOWANE W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ

SPROSTOWANIE OGŁOSZENIA OPUBLIKOWANEGO W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO UMOWY

ZAŁĄCZNIK NR 3 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 4 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 5 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 6 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 7 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 8 DO SIWZ

ZAŁĄCZNIK NR 9 DO SIWZ

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Elżbieta Borowska-Kostrzębska - Kierownik Referatu Środowiska i Gospodarki Odpadami | Data wprowadzenia: 2013-04-12 17:13:32 | Data modyfikacji: 2013-06-06 15:11:45.
Data wprowadzenia: 2013-04-12 17:13:32
Data modyfikacji: 2013-06-06 15:11:45
Autor: Elżbieta Borowska-Kostrzębska - Kierownik Referatu Środowiska i Gospodarki Odpadami
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót