Zamówienia rozstrzygnięte

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGĘ DOSTĘPU DO
SZEROKOPASMOWEGO SYGNAŁU INTERNETOWEGO


Radzymin, 8 listopada 2010 r.

zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2007 Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) – zwanej dalej „ustawą”

Zamawiający:
Gmina Radzymin, Pl. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. (022) 786-62-92, 786-62-93,  fax. (022) 786-51-95, www.radzymin.pl – ogłasza wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego (nr sprawy: PN-10-POIG/2010).
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna będzie na stronie internetowej www.radzymin.pl.

Przedmiot zamówienia: usługa dostępu do szerokopasmowego sygnału internetowego
Kod CPV:
72400000-4 Usługi internetowe
72411000-4  Dostawcy usług internetowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający  dopuszcza możliwość składania ofert częściowych dla jednego lub wielu zadań. Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające.

Termin wykonania zamówienia:. Usługa realizowana będzie w okresie od dnia zawarcia umowy, jednakże nie szybciej niż od dnia 10 grudnia 2010 r. do 31 grudnia 2012 r.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
- spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1  ustawy,
- złoży dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.

Wadium:
Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
:
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gmin  Radzymin, Pl. Kościuszki 2 02-250 Radzymin, pok. 24, do dnia 16 listopada 2010 r., do godz. 15:30. 
Przy ocenie zachowania w/w terminu decydujące znaczenie ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.
Termin związania ofertą:
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

Inne
:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców,           u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Nie przewiduje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
Nie przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Ogłoszenie opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 361680-2010, data zamieszczenia: 08.11.2010.

Burmistrz
/-/ Zbigniew Piotrowski

--------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 15 listopada 2010 r.
       
       
W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-10-POIG/2010, Zamawiający udziela odpowiedzi na  pytania przekazane w dniu 12 listopada br.:

1. Pytanie:
Prosimy o potwierdzenie zapisu, że płatności abonamentowe będą realizowane z góry w każdym miesiącu w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury VAT.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ – „wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie z góry na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT. Jako dzień – termin zapłaty uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Płatność za fakturę powinna zostać uregulowana w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury.”

2. Pytanie:
Prosimy o doprecyzowanie zapisu dot. korekt. Wyjaśniamy, że Zamawiający nie ponosi skutków korekty nieprawidłowo wystawionej faktury jeżeli np. należność została niewłaściwie wyliczona na fakturze co spowodowało jej korektę, ale Zamawiający ma obowiązek uregulowania należności właściwie wyliczonej, a w takiej sytuacji wykonawca nie może obciążyć odsetkami.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wprowadza zmian do treści załącznika nr 2 do SIWZ – istotne postanowienia umowy – w punkcie dotyczącym korekt. Podstawą płatności jest prawidłowo wystawiona faktura VAT.

3. Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie w jakim celu dopiero w terminie 30 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usług ma nastąpić podpisanie protokołu odbioru? W naszej ocenie to stanowczo za późno, protokół powinien być sporządzony w chwili przekazania lub ewentualnie instalacji sprzętu. Od daty uruchomienia usługi Zamawiający korzysta ze sprzętu formalnie należącego do Wykonawcy  i to wykonawca ponosi ryzyko jego uszkodzenia lub utraty. Czy to oznacza ze Zamawiający tak naprawdę chciałby testować sprzęt przez 30 dni i dopiero potem podpisać protokół odbioru?

Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż protokół odbioru będzie podpisywany niezwłocznie w przypadku dostarczenia sprzętu oraz potwierdzenia iż pozwala on na dostarczenie sygnału internetowego o pożądanej jakości. W skazany termin 30 dni to termin maksymalny w jakim Wykonawca ma dostarczyć sprzęt zapewniający korzystanie z sieci Internet o jakości wskazanej w SIWZ.

4. Pytanie:
Wnosimy o modyfikację zapisu dot. gwarancji na sprzęt. Wyjaśniamy, że warunki gwarancji określa producent sprzętu a termin ten odpowiada okresowi od podpisania protokołu odbioru do zakończenia umowy.  Związku z powyższym prosimy o uznanie gwarancji producentów urządzeń dostarczonych w ramach umowy oraz wszelkich procedur wynikających z kart gwarancyjnych załączanych do tychże urządzeń.

Odpowiedź:
Zamawiający pragnie zwrócić uwagę na fakt, iż zapisy dotyczące gwarancji na sprzęt nie wymagają modyfikacji ponieważ są tożsame z treścią uwag:
„Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na sprzęt peryferyjny służący do odbioru sygnału Internetu szerokopasmowego, na okres do 31 grudnia 2012 r. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru.”

5. Pytanie:
Prosimy o doprecyzowanie o jakich szkoleniach mowa w załączniku nr 2?

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w ramach projektu realizowane będą szkolenia dla osób, które będą korzystać z sieci Internet. W przypadku gdy podczas szkoleń będzie wykorzystywany sprzęt do odbioru Internetu zakupiony w ramach niniejszego postępowania Zamawiający zastrzega prawo do przekazania takiego sprzętu do odbioru Internetu, który będzie można wykorzystać podczas szkoleń.

6. Pytanie:
Prosimy o wydłużenie terminu usuwania awarii. Naszym zdaniem Zamawiający podaje zbyt krótki termin zwłaszcza że może to wiązać się z koniecznością dojazdu do użytkownika dlatego proponujemy 72 godziny.

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu usuwania awarii do 72 godzin od momentu zgłoszenia.

7. Pytanie:
Prosimy o modyfikację zapisu dot. zmian do umowy przewidywanych przez Zamawiającego. Naszym zdaniem dotyczą praktycznie wszystkich istotnych elementów umowy, terminu, jej zawarcia, ilości odbiorców, możliwości zawieszenia wykonywania umowy gdy Zamawiający nie będzie miał środków finansowych lub odbiorcy będą mieli dostęp do bezpłatnego Internetu itp. Naszym zdaniem to całkowicie nie od przyjęcia bo oznacza to że wszystko może się zmienić, Wykonawca nie jest w stanie sensownie przygotować i wycenić ofertę?
 
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisem art. 144 ust. 1 ustawy PZP, zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu art. 144 ust. 1 jest nieważna. Tym samym, Zamawiający nie znajduje przyczyn dla których powinien zrezygnować ze skorzystania możliwości jakie dają obecnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące postępowań przetargowych i możliwości zabezpieczenia interesów Zamawiającego. Należy podkreślić iż Zamawiający precyzyjnie określa warunki postępowania, ale jednocześnie wprowadza zapisy pozwalające na wprowadzenie zmian w u mowie w przypadku zdarzeń które mogą nastąpić w trakcie  realizacji umowy.

8. Pytanie:
Prosimy o dodanie zapisu że świadczenie usług odbywa się w oparciu o regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych i zgodnie z aktualnym zasięgiem Wykonawcy. W naszej ocenie regulamin i cennik Wykonawcy powinny mieć zastosowanie w przypadkach określonych w umowie.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza możliwości aby regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych Wykonawcy i aktualny cennik Wykonawcy był załącznikiem do umowy.

9. Pytanie:
Prosimy o modyfikację zapisu dotyczącego wysyłania przedstawiciela serwisu do siedziby Zamawiającego w celu zdiagnozowania i naprawienia błędu na miejscu. Czy Zamawiający dopuszcza sytuację że w razie konieczności Wykonawca na czas diagnozy usterki/błędu zapewni modem zastępczy?

Odpowiedź:
Zamawiający przypomina iż zgodnie zapisami załącznika nr 2 do SIWZ: „W przypadku braku możliwości naprawy Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia zastępczego sprzętu umożliwiającego utrzymanie ciągłości sygnału Internetu szerokopasmowego. W takich przypadkach Wykonawca transportuje uszkodzony sprzęt na własny koszt i ryzyko.”

10. Pytanie:
Prosimy o modyfikację zapisu o którym mowa w opisie przedmiotu zamówienia i dopuszczenie możliwości dostarczenia sygnału po przekroczeniu limitu do 64Kbit/s.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza możliwości dostarczania sygnału o prędkości 64 Kbit/s.

11. Pytanie:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji usług których dostarczenia wymaga SIWZ? Informujemy, iż wewnętrzne procedury Wykonawcy wymagają oddzielnych pisemnych zleceń aktywacji tychże usług podpisanych przez zlecającego w tym przypadku Zamawiającego. Jednocześnie wnosimy o wyrażenie zgody na udostępnienie wykonawcy wybranemu w wyniku tego postępowania dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty). Informujemy iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody  na niniejsze uniemożliwi zawarcie umowy każdemu Wykonawcy a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć umowy wiążącej obu stron. 

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na podpisywanie dodatkowych formularzy aktywacji usług, które są wymagane wewnętrznymi przepisami Wykonawcy.
Zamawiający informuje, iż przekaże Wykonawcy wszelkie niezbędne dane i dokumenty, które pozwolą na zawarcie ważnej umowy.

--------------------------------------------------------------------------

OGŁOSZENIE O PRZEDŁUŻENIU TERMINU SKŁADANIA OFERT


zgodnie z art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) – zwanej dalej „ustawą”


Zamawiający: Gmina Radzymin, Pl. Kościuszki 2 05-250 Radzymin, tel. (022) 786-62-92, 786-62-93,  fax. (022) 786-51-95, www.radzymin.pl – w związku z treścią odpowiedzi na pytania dotyczące załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia postępowania nr PN-10-POIG/2010 informuje o przedłużeniu terminu składania ofert do dnia 22 listopada 2010 r., do godz. 14.30.


Zamawiający zgodnie z wytyczną art. 38 ustawy PZP wprowadza zmiany w poniższych punktach SIWZ:

• Rozdział VII Zawartość oferty oraz opis sposobu jej przygotowania, punkt 10
Nowa treść
- Nie otwierać przed dniem 22 listopada 2010 roku, godz. 15.00 Pozostałe treści nie ulegają zmianie.

• Rozdział VIII Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert, punkt nr 1
Nowa treść
- Termin składania ofert upływa w dniu 22 listopada 2010 roku o godz.14.30 Pozostałe treści nie ulegają zmianie.

• Rozdział VIII Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert, punkt nr 6
Nowa treść
- Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 22 listopada 2010 roku o godz. 15.00, w siedzibie Zamawiającego, sala konferencyjna, nr 23. Pozostałe treści nie ulegają zmianie.


Burmistrz
/-/ Zbigniew Piotrowski

----------------------------------------------------------------------------

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Załącznik nr 1 - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia

Załącznik nr 2 - Istotne postanowienia umowy

Załącznik nr 3 - Formularz ofertowy

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Załącznik nr 5 - Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Marcin Szemraj | Data wprowadzenia: 2010-11-08 13:34:39 | Data modyfikacji: 2010-11-25 10:50:23.
Data wprowadzenia: 2010-11-08 13:34:39
Data modyfikacji: 2010-11-25 10:50:23
Autor: Marcin Szemraj
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót