Zamówienia rozstrzygnięte

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PROWADZONEGO W TRYBIE
PRZETARG NIEOGRANICZONY (NR SPRAWY:
PN-7-POIG/2010) NA ZAKUP I DOSTAWĘ 70 SZT.
SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO WRAZ Z OPROGRAMOWANIEM


zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2007 Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) – zwanej dalej „ustawą”

Zamawiający:
Gmina Radzymin, Pl. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, tel. (022) 786-62-92, 786-62-93,  fax. (022) 786-51-95, www.radzymin.pl – ogłasza wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego (nr sprawy: PN-7-POIG/2010).
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna będzie na stronie internetowej www.radzymin.pl.

Przedmiot zamówienia
: Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa 70 szt. sprzętu komputerowego wraz  z oprogramowaniem
Kod CPV:
30213100-6 Komputery przenośne
48210000 Pakiety oprogramowania

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

Termin wykonania zamówienia:
Dostawa zostanie zrealizowana, w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy,  pożądany termin - w dniu 24 kwietnia 2010 r.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
- spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1  ustawy,
- złoży dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.

Wadium:
Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
:
Cena – 100%

Miejsce i termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy  Radzymin, Pl. Kościuszki 2 02-250 Radzymin, pok. 24, do dnia 6 kwietnia 2010 r., do godz. 15:30.  Przy ocenie zachowania w/w terminu decydujące znaczenie ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.

Termin związania ofertą:
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

Inne
:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców,           u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Nie przewiduje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
Nie przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Ogłoszenie opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 83950-2010, data zamieszczenia: 24.03.2010r.

Burmistrz
/-/ Zbigniew Piotrowski

--------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 30.03.2010r.

W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-7-POIG/2009, Zamawiający udziela odpowiedzi na  pytanie dotyczące załącznika nr 4  do SIWZ:

1. Pytanie:
Czy zamawiający dopuści zastosowanie matrycy o przekątnej 15,6 cala i o rozdzielczości 1366x768 ?

Odpowiedź:
Ze względu na możliwość otrzymania sprzętu o wyżej jakości Zamawiający dopuści zaoferowanie notebooków z matrycą o rozmiarze 15,6 i rozdzielczością 1366x768.

Zamawiający

--------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 30.03.2010r.
       

W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-7-POIG/2010, Zamawiający udziela odpowiedzi na  pytanie dotyczące  załącznika nr 2 do SIWZ:

1. Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie zapisów zawartych w § 6 ust. 1, dlaczego Zamawiający ma udzielać pisemnej zgody? Naszym zdaniem większość wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego nie jest producentem sprzętu a jedynie dostawcą.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż zgodnie z zapisem art. 36 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Tym samym Wykonawca już w ofercie poinformuje Zamawiającego o fakcie powierzenia bądź też nie powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcom. W tym miejscu należy podkreślić, iż Podwykonawcą nie jest producent oferowanego przez Wykonawcę sprzętu. Podwykonawcą będzie podmiot któremu Wykonawca powierzy wykonanie części zobowiązań umownych. Istotnym jest, jest również fakt, iż zamówienie jest realizowane na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych – której jedną z podstawowych zasad jest zasada przejrzystości i jawności postępowania. Zamawiający, poprzez zapis § 6 umowy (Wykonawca nie może powierzyć realizacji Zamówienia innym podmiotom bez uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiającego) realizuje wskazane w art. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji – wprowadzając konieczność uzyskania akceptacji Podwykonawcy, oczywiście tylko w sytuacji, w której Wykonawca już na etapie składania oferty wskazał w niej, iż zamierza powierzyć realizacje części lub całości zamówienia publicznego Podwykonawcom.

2. Pytanie:
Zgodnie z treścią § 3 ust. 2 umowy: „Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT”. W związku z powyższym zwracamy się z pytaniem czy zamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji postanowienia umowy w taki sposób, że „faktury VAT, płatne będą w terminie 21 dni liczonych od dnia wystawienia faktury VAT?”

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie przewiduje modyfikacji wzoru umowy w zaproponowanej wersji .

3. Pytanie:
Odnośnie postanowień zawartych w § 7 umowy czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wysokości kar umownych o połowę ?

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie przewiduje modyfikacji wzoru umowy w zaproponowanej wersji.

4. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuszcza uzupełnienie postanowień § 7 umowy o zapis zgodnie z którym „Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie § 7 umowy nie przekroczy 10% wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 umowy”.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie przewiduje modyfikacji wzoru umowy w zaproponowanej wersji.

5. Pytanie:
W § 7 ust. 4 Zamawiający wskazuje na możliwość  potrącania kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Prosimy o wykreślenie tego zapisu i jednocześnie wyjaśniamy że niczym nieograniczone jednostronne prawo naliczenia kar umownych i potrącenia ich przez Zamawiającego z należnego Wykonawcy wynagrodzenia godzi nie tylko w interes Wykonawcy ale także uniemożliwia mu podjęcie próby zbadania czy naliczona kara umowna potrącona została naliczona prawidłowo  i w odpowiedniej wysokości. Nadto, stwarzając możliwość pozbawienia Wykonawcy efektywnego wynagrodzenia za spełnione  świadczenie beż żadnej kontroli Wykonawcy czy sądu może ono być uznane za nadużycie prawa skutkujące nieważność tegoż postanowienia na podstawie art. 58 § 2 k.c. w zw. Z art. 139 ust. 1 pzp.

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż dopuszcza zmianę treści umowy w ten sposób, iż uzupełni treść umowy o zapisy regulujące naliczanie kar umownych w ten sposób, iż Zamawiający będzie pisemnie zawiadamiał o zamiarze naliczenia kar umownych i będzie podawał przyczynę i metodologię naliczenia kary. Wykonawca będzie miał prawo zgłosić uwagi i wyjaśnienia do powyższej propozycji.

6. Pytanie:
Wykonawca zwraca się z pytaniem czy w razie wyboru oferty Wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą w formie spółki aukcyjnej część komparycyjna umów poświęcona Wykonawcy będzie obejmować wszelkie dane wymagane przez art. 347 § 1 KSH (a zatem także informacje o wysokości kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego)

Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż ww. dane nie będą wymagane w treści umowy, jednakże na wniosek Wykonawcy umowa może zostać uzupełnione o powyżej wskazane dane.

7. Pytanie:
W związku z tym, że Zamawiający oczekuje realizacji zamówienia w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy prosimy o wydłużenie terminu i proponujemy realizację zamówienia w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Proponowany przez Zamawiającego termin jest naszym zdaniem bardzo krótki.

Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zmian treści umowy w zaproponowany sposób. W opinii Zamawiającego okres 30 dni  - od momentu wszczęcia procedury przetargowej (24 marca) do dnia planowanej dostawy (24 kwietnia) – jest całkowicie wystarczający i zgodny z prawem dla odpowiedniego przygotowania oferty i sprzętu.

8. Pytanie:
Prosimy o zmianę terminu składania ofert. Proponujemy aby Zamawiający przesunął termin składania ofert o co najmniej 7 dni. Naszym zdaniem jest to realny termin umożliwiający złożenie ofert wszystkim zainteresowanym i pozwalający na poprawne przygotowanie i wycenę oferty.

Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zmian w zakresie zaproponowanym przez Wykonawcę. Terminy określone w warunkach zamówienia są zgodne z przepisami art. 43 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych.

Zamawiający

-----------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 30.03.2010r.

W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-7-POIG/2009
Zamawiający informuje, iż w SIWZ w pkt. VII pkt. 8 znajduje się błąd pisarski – właściwe oznaczenie oferty powinno brzmieć następująco:

„URZĄD MIASTA I GMINY RADZYMIN
Pl. Tadeusza Kościuszki 2, 05-250 Radzymin
OFERTA – dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem (nr sprawy : PN-7-POIG/2010)
Nie otwierać przed dniem 6 kwietnia 2010 roku, godz. 15.30”

Zamawiający

-----------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 30.03.2010r.
       

W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-7-POIG/2010, Zamawiający udziela wyjaśnień do treści SIWZ, załącznik nr 2:

W § 9 ust. 2 pkt. 3 Zamawiający zastrzega prawo zawieszenia wykonania umowy w przypadku braku środków finansowych. W ocenie Wykonawcy to postanowienie pozostaje w sprzeczności z postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych i zasadą, że wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia środków finansowych na realizację zamówienia, co oznacza, że umowa nie powinna być zawarta gdy takich środków po stronie Zamawiającego brak. Postępowanie w takiej sytuacji w sprawie zamówienia publicznego  - powinno być przez Zamawiającego unieważnione. Jeżeli występują okoliczności których Zamawiający nie mógł przewidzieć służy mu prawo odstąpienia od umowy zgodnie z treścią art. 145  ustawy PZP . W świetle powyższego Wykonawca zwraca się o wykreślenie ww. postanowienia z Umowy.
   
Wyjaśnienie:
Zamawiający nie przewiduje modyfikacji umowy w zaproponowanym powyżej zakresie. Kwestionowane przez Wykonawcę postanowienia § 9 ust. 2 pkt. 3 umowy, nie odnoszą się do kompetencji Zamawiającego stanowiących podstawę wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Tym samym, nie sposób uznać, iż zarzut Wykonawcy znajduje swoje uzasadnienie w stanie faktycznym. Zamawiający wszczyna postępowanie posiadając środki finansowe, albo posiadając promesę posiadania środków finansowych. Tym samym przedmiotowe postępowanie współfinansowane  z funduszy strukturalnych, o czym Zamawiający informuje Wykonawców już w treści ogłoszenia wszczęte zostało w sposób należyty. 

Zgodnie z art. 144 Ustawy PZP Zamawiający ma obowiązek określić przewidywane zmiany umowy, które w treści umowy wskazał. Fakt, ten nie stanowi naruszenia zarówno ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ani ustawy o finansach publicznych.

Zamawiający

--------------------------------------------------------------------------

Radzymin, 31.03.2010r.
     

W związku z ogłoszonym  postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO znak sprawy: PN-7-POIG/2010, Zamawiający udziela odpowiedzi na  pytanie dotyczące SIWZ:

1. Pytanie:

Czy zamawiający dopuszcza uzyskanie wymaganej ilości portów USB za pośrednictwem HUB-a USB?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza możliwość uzyskania wymaganej ilości portów USB a pośrednictwem HUB-a USB.

Zamawiający

--------------------------------------------------------------------------

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

ZAŁĄCZNIK NR 1 - SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

ZAŁĄCZNIK NR 2 - WZÓR UMOWY

ZAŁĄCZNIK NR 3 - FORMULARZ OFERTOWY

ZAŁĄCZNIK NR 4 - FORMULARZ OFERTY TECHNICZNEJ

ZAŁĄCZNIK NR 5 - OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

ZAŁĄCZNIK NR 6 - OŚWIADCZENIU O NIE PODLEGANIU WYKLUCZENIU W POSTĘPOWANIU

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Marcin Szemraj | Data wprowadzenia: 2010-03-24 13:40:38 | Data modyfikacji: 2010-04-22 15:15:52.
Data wprowadzenia: 2010-03-24 13:40:38
Data modyfikacji: 2010-04-22 15:15:52
Autor: Marcin Szemraj
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót