OgO.2111.1.2016
Burmistrz Radzymina ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Konstytucji 3 Maja 19, 05-250 Radzymin.
Stanowisko pracy: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Radzyminie.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE: 1) obywatelstwo polskie, 2) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym (preferowane kierunki: polityka społeczna, administracja publiczna, socjologia), 3) udokumentowany minimum 5 – letni staż pracy, w tym co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej oraz posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, 4) pełną zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 5) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6) brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 168), 8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku, 9) znajomość przepisów prawa dotyczących pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, 10) znajomość przepisów prawa dotyczących samorządu terytorialnego, prawa zamówień publicznych, ochrony danych osobowych, współpracy z instytucjami pozarządowymi, kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa), prawa pracy, pracowników samorządowych, ustawy o finansach publicznych, 11) umiejętność kierowania zespołem pracowników, 12) biegła znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office), 13) znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych.
II. WYMAGANIA DODATKOWE: 1) znajomość przepisów normujących udostępnianie informacji publicznej, 2) umiejętność analitycznego myślenia i formułowania myśli w mowie i na piśmie, 3) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole i obsługi interesantów, kultura osobista, 4) prawo jazdy kategorii B, 5) doświadczenie w realizacji projektów dotyczących pozyskania środków ze źródeł zewnętrznych – w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego.
III. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU: 1) kierowanie Ośrodkiem Pomocy Społecznej, zwanym dalej „Ośrodkiem” oraz reprezentowanie go na zewnątrz na podstawie udzielonego przez Burmistrza pełnomocnictwa, 2) realizowanie zadań Ośrodka przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, innych przepisach ustawowych i Statucie OPS, 3) organizowanie pracy Ośrodka oraz ustalanie organizacji wewnętrznej i zadań Ośrodka w regulaminie organizacyjnym, 4) prowadzenie gospodarki finansowej jednostki na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych i przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz ustawie o rachunkowości, a w szczególności: a) szacowanie potrzeb finansowych na funkcjonowanie Ośrodka i wykonywanie zadań należących do zakresu jego działania oraz składania do Burmistrza i Wojewody zapotrzebowania na środki finansowe z budżetu gminy i z budżetu państwa na każdy rok kalendarzowy, b) opracowywanie planu finansowego Ośrodka, to jest planu dochodów i wydatków na każdy rok budżetowy, c) opracowywanie projektu budżetu Ośrodka oraz składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka; d) rzetelne, celowe, oszczędne i zgodne z prawem dysponowanie środkami publicznymi oraz poprawne rozliczanie ich wykorzystania z budżetem gminy i budżetem państwa, e) zapewnienie prowadzenia rachunkowości jednostki, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości oraz w rozporządzeniach Ministra Finansów, zapewnienie posiadania wyodrębnionego od Urzędu Miasta i Gminy konta wyodrębnionych ksiąg rachunkowych, f) opracowanie pisemnych zasad rachunkowości jednostki, w tym planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, instrukcji inwentaryzacyjnej i innych wymaganych przepisami prawa dokumentów, g) ustalenie i wdrożenie w Ośrodku procedur kontroli zarządczej, z uwzględnieniem standardów kontroli określonych przez Ministra Finansów oraz zapewnienie wykonywania kontroli; 5) zabezpieczenie prowadzenia spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w zakresie określonym w odpowiednich przepisach prawa a w szczególności: a) zapewnienia szkolenia pracowników z zakresu przepisów bhp i ochrony przeciwpożarowej, b) kierowanie pracowników na badania lekarskie wstępne, okresowe, kontrolne, c) prowadzenie rejestru i dokumentacji wypadków przy pracy, d) załatwianie spraw związanych z utrzymaniem i konserwacją sprzętu przeciwpożarowego; 6) przyjmowanie i rozpatrywanie skarg na podległych pracowników oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie, 7) opracowanie i utrzymanie w aktualności Regulaminu Organizacyjnego, 8) podejmowanie wszelkich działań mających na celu zapewnienie wykonywania przez Ośrodek zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej określonych w Statucie jednostki, w ustawach i uchwałach Rady Miejskiej, 9) sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w celu przedstawienia przez Burmistrza tego dokumentu uprawnionym organom oraz opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie gminnych programów pomocy społecznej, 10) współdziałanie w realizacji Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, 11) podejmowanie działań mających na celu realizację gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, opracowywanie projektów programów ochrony ofiar w rodzinie oraz zapewnienie jego realizacji, 12) zapewnienie realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, 13) zapewnienie sporządzania sprawozdawczości w formie elektronicznej oraz przekazywanie jej za pomocą systemu teleinformatycznego Wojewodzie, 14) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy oraz Burmistrzem w celu łagodzenia skutków bezrobocia, 15) współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem otwartych konkursów na realizacją zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej – na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, 16) pozyskiwanie środków przeznaczonych na rozwijanie form pomocy społecznej, w tym środków z funduszy europejskich, 17) sprawowanie bieżącego nadzoru nad prowadzeniem przez podległych pracowników Ośrodka postępowań administracyjnych i przygotowywaniem projektów decyzji w sprawach z zakresu pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej, 18) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz w pozostałych sprawach przekazanych do prowadzenia Ośrodkowi – na podstawie upoważnień udzielonych przez Burmistrza lub Radę Miejską odrębnymi dokumentami, 19) sprawowanie nadzoru i ponoszenie odpowiedzialności za terminowe i zgodne z prawem prowadzenie przez podległych pracowników wszelkich spraw należących do właściwości Ośrodka określonych w Statucie Ośrodka, uchwałach Rady, zarządzeniach Burmistrza oraz odpowiednich ustawach i innych aktach normatywnych, 20) wykonywanie innych nie wymienionych zadań należących do kierownika Ośrodka określonych w ustawach o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i innych aktach prawnych wyższego rzędu, uchwałach Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza, 21) sporządzenie analiz, informacji i sprawozdań z zakresu działania Ośrodka, 22) kierowanie pracą Ośrodka poprzez organizowanie pracy podległych pracowników oraz udzielanie im pomocy i instruktażu przy załatwianiu spraw, 23) prowadzenie kontroli wewnętrznej podległych pracowników, 24) przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz innych materiałów przedkładanych za pośrednictwem Burmistrza organom gminy, 25) prowadzenie, w zakresie należącym do właściwości działania Ośrodka spraw związanych z: a) obronnością kraju, b) przeciwdziałanie zagrożeniom i usuwaniem skutków zdarzeń noszących znamiona kryzysu; 26) przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych oraz zasad określonych w Polityce bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych i Instrukcji zarządzania systemem informatycznym obowiązujących w Ośrodku, 27) udostępnianie informacji publicznej na zasadach i w trybie określonym w ustawie o dostępie do informacji publicznej oraz Statucie Gminy, w tym przekazywanie informacji o jednostce w celu zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej i utrzymanie tych informacji w stałej aktualności, 28) przyjmowanie interesantów oraz udzielanie im pomocy i wyjaśnień, 29) podnoszenie kwalifikacji zawodowych, w tym w drodze samokształcenia oraz uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym, 30) podejmowanie działań mających na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie zawodowe pracowników, 31) przeprowadzanie naborów na wolne stanowiska pracownicze.
IV. WARUNKI PRACY: 1) miejsce wykonywania pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzyminie, ul. Konstytucji 3 Maja 19, 05-250 Radzymin, 2) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy, 3) obowiązuje 8 godzinna norma dobowa, przeciętnie 40-godzinna norma tygodniowa czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w miesięcznym okresie rozliczeniowym, 4) praca z komputerem powyżej 4 godz. dziennie, obsługa urządzeń technicznych i narzędzi informatycznych, 5) praca biurowa w siedzibie Ośrodka, wymagająca również wyjazdów służbowych, 6) przeważającą pozycją pracy jest praca siedząca, 7) u pracodawcy jest utworzony Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, 8) budynek nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
V. WYMAGANE DOKUMENTY: 1) list motywacyjny, 2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, 3) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1), 4) kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), 5) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, 6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, 7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe oraz o barku skazania prawomocnym wyrokiem za umyślnie przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, 8) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z odrębnych przepisów, 9) oświadczenie kandydata, o posiadaniu umiejętności w zakresie wskazanym przez niego w Curriculum Vitae oraz, że nie posiada przeciwwskazań do wykonywania pracy na wolnym stanowisku, o które się ubiega, 10) kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdzie się w gronie najlepszych kandydatów, 11) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
DOKUMENTY APLIKACYJNE: LIST MOTYWACYJNY ORAZ CV POWINNY BYĆ OPATRZONE KLAUZULĄ: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2015, poz. 2135). Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014, poz. 1202 ze zm.).
Oświadczenie powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesami rekrutacji do pracy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być przez kandydata własnoręcznie podpisane i złożone osobiście w siedzibie Urzędu lub doręczone listownie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 stycznia 2016 r. do godz. 19.00 pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Radzymin, Pl. Tadeusza Kościuszki 2, 05-250 Radzymin (sekretariat, pok. 24)
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Radzyminie”. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane. Otwarcie ofert nastąpi w głównej siedzibie Urzędu (pok. 23) 19 stycznia 2016 r. o godz. 12.30.
Z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Radzymin www.bip.radzymin.pl (Zarządzenie Nr 0050.100.2014 Burmistrza Radzymina z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na wolne kierownicze stanowiska urzędnicze” w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin). Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Radzymin www.bip.radzymin.pl oraz na tablicy informacyjnej w głównej siedzibie Urzędu przy pl. T. Kościuszki 2 w Radzyminie, niezwłocznie po przeprowadzonym naborze.
INNE INFORMACJE: Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć: oryginały świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie, staż i posiadane kwalifikacje, oryginał świadectwa lub dyplomu potwierdzającego posiadane wykształcenie, zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenie o stanie zdrowia od lekarza medycyny pracy potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych – zdolność do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy. Niezłożenie ww. dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę. Osoby, które spełniły niezbędne wymagania formalne i zakwalifikowały się do drugiego etapu naboru zostaną o tym listownie lub/i telefonicznie poinformowane. Osoby, które nie spełniły niezbędnych wymagań formalnych i nie zakwalifikowały się do drugiego etapu naboru zostaną o tym listownie lub/i telefonicznie poinformowane. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony. Dokumenty aplikacyjne kandydatów po zakończonej rekrutacji nie są odsyłane. Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zakwalifikowały się do drugiego etapu naboru mogą być odebrane osobiście przez zainteresowanych w ciągu 30 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru. W przypadku nieodebrania dokumentów zostaną one komisyjnie zniszczone. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do drugiego etapu i których nazwiska zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane zostaną do archiwum zakładowego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: - w zakresie wymagań i zadań oraz procedury naboru i spraw formalnych: Monika Orłowska - Kierownik Referatu Ogólnoorganizacyjnego (22) 786-62-92/93 wew.130.
Burmistrz /-/ Krzysztof Chaciński KWESTIONARIUSZ |