Adam Ślubowski
tel. 22 66-76-803 fax: 22 6676899
e-mail: aslubowski@radzymin.pl; sekretarz@radzymin.pl
Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków:
w poniedziałki w godz. 14.00 - 19.00
(II piętro, pokój nr 22)
1. Sekretarz realizuje zadania gminy powierzone przez burmistrza w określonym zakresie, organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie, odpowiednie warunki działania oraz bieżącą kontrolę pracy osób zatrudnionych w urzędzie.
2. Do zadań sekretarza należy w szczególności: 1) przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji i funkcjonowania urzędu; 2) wykonywanie zadań z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy urzędu, koordynowanie działań poszczególnych stanowisk pracy oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi; 3) pełnienie stałego nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem urzędu, współpraca ze wszystkimi pracownikami w zakresie przestrzegania zasady zgodnego z prawem, rzetelnego i terminowego załatwiania spraw; 4) projektowanie, wdrażanie i nadzorowanie rozwiązań organizacyjnych usprawniających pracę urzędu; 5) nadzór nad przygotowaniem zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy; 6) kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji i warunków materialno – technicznych dla działalności urzędu; 7) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych urzędu oraz organizowanie ich współpracy; 8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi urzędu w szczególności dotyczącymi podziału zadań; 9) kontrola prawidłowego wykonywania przez podległych pracowników zadań wynikających z zakresu czynności; 10) przygotowywanie regulaminów i dokumentacji związanej z naborem pracowników, w tym udział w pracach komisji rekrutacyjnej; 11) organizowanie i koordynowanie przebiegu służby przygotowawczej w urzędzie; 12) nadzór nad szkoleniem i rozwojem zawodowym pracowników urzędu; 13) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników urzędu; 14) opracowywanie procedury oceny pracowników, weryfikacja kryteriów oceny, przeprowadzenie ocen i analiza ich wyników; 15) doradztwo w sprawach związanych z etyką zawodową i etycznym postępowaniem; 16) określanie założeń i kierunków informatyzacji urzędu; 17) kontrola gospodarowania mieniem na terenie urzędu; 18) nadzór nad procesem przygotowywania projektów aktów prawnych przez urząd; 19) przygotowywanie projektów aktów prawnych w zakresie prowadzonych spraw; 20) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg, wniosków i petycji; 21) prowadzenie i nadzór nad stosowaniem procedur udostępniania informacji publicznej; 22) współpraca w zakresie przygotowywania materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej i na stronę internetową urzędu; 23) współpraca z organami sołectw; 24) koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendów; 25) współpraca z radą, prezydium rady oraz komisjami rady; 26) udzielanie pomocy pracownikom urzędu w przygotowywaniu wniosków o środki z funduszy unijnych i innych źródeł zewnętrznych; 27) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec burmistrza, za wyjątkiem ustalenia wynagrodzenia oraz czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy; 28) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych; 29) pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności burmistrza i zastępcy burmistrza.
3. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje działalność: 1) Referatu Ogólnoorganizacyjnego; 2) Biura Rady.
4. Działalność Biura Rady pod względem formalnym nadzoruje sekretarz, zaś pod względem merytorycznym – przewodniczący rady miejskiej.
|