Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096), 2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 121 z późn. zm.), 3. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268 poz. 2663), 4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zm.).
Termin załatwienia: 1. W ciągu miesiąca. 2. W sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Sposób załatwienia sprawy: 1. Złożenie wniosku. 2. Opinia Referatu Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego. 3. Postanowienie opiniujące podział.
Miejsce i sposób złożenia dokumentów: Listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy Radzymin Pl. T. Kościuszki 2 05-250 Radzymin
lub
osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin (parter).
Wymagane dokumenty: Wniosek o wydanie postanowienia o zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego zawierający:
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis księgi wieczystej), w szczególności oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej; oświadczenie, o którym mowa wyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych zeznań,
- wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi;
- przekrój pionowy/rzuty poziome budynku, jeżeli podział powoduje także podział budynku,
- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95, to jest dokonywanych niezależnie od ustaleń planu miejscowego.
Wstępny projekt podziału nieruchomości, opracowuje się na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu. Wstępny projekt podziału nieruchomości powinien zawierać w szczególności: 1) granice nieruchomości podlegającej podziałowi, 2) oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości, 3) powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi, 4) naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu, 5) przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu, 6) przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.
Opłaty: Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach załatwianych na podstawie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, nie podlega opłacie skarbowej. Jednostka odpowiedzialna: Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin pok. nr 21. tel. 22 667 68 31
WNIOSEK O WYDANIE POSTANOWIENIA O ZGODNOŚCI PROPONOWANEGO PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI Z USTALENIAMI PLANU MIEJSCOWEGO |