Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami

PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI - POSTANOWIENIE
OPINIUJĄCE WSTĘPNY PROJEKT PODZIAŁU 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096),
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 121 z późn. zm.),
3. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268 poz. 2663),
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zm.).

Termin załatwienia:
1. W ciągu miesiąca.
2. W sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy:
1. Złożenie wniosku.
2. Opinia Referatu Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego.
3. Postanowienie opiniujące podział.

Miejsce i sposób złożenia dokumentów:
Listownie na adres:
Urząd Miasta i Gminy Radzymin
Pl. T. Kościuszki 2
05-250 Radzymin

lub

osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin (parter).

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie postanowienia o zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego zawierający:

  1. dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis księgi wieczystej), w szczególności oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej; oświadczenie, o którym mowa wyżej składa się pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych zeznań,
  2. wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi;
  3. przekrój pionowy/rzuty poziome budynku, jeżeli podział powoduje także podział budynku,
  4. wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95, to jest dokonywanych niezależnie od ustaleń planu miejscowego.
    Wstępny projekt podziału nieruchomości, opracowuje się na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu. Wstępny projekt podziału nieruchomości powinien zawierać w szczególności:
    1) granice nieruchomości podlegającej podziałowi,
    2) oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości,
    3) powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi,
    4) naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu,
    5) przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu,
    6) przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.

Opłaty:
Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach załatwianych na podstawie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, nie podlega opłacie skarbowej.
 
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin pok. nr 21.
tel. 22 667 68 31

 

 WNIOSEK O WYDANIE POSTANOWIENIA O ZGODNOŚCI PROPONOWANEGO PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI Z USTALENIAMI PLANU MIEJSCOWEGO

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Hanna Nowicka - Inspektor w Referacie Geodezji i Gospodarki Gruntami | Data wprowadzenia: 2016-10-13 09:27:31 | Data modyfikacji: 2018-11-14 14:05:26.
Data wprowadzenia: 2016-10-13 09:27:31
Data modyfikacji: 2018-11-14 14:05:26
Autor: Hanna Nowicka - Inspektor w Referacie Geodezji i Gospodarki Gruntami
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót