Urząd Stanu Cywilnego

ODTWARZANIE, USTALANIE TREŚCI AKTU MAŁŻEŃSTWA,
URODZENIA, ZGONU 

Podstawa prawna:
1. Art. 34 i art. 35 ustawy z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (jednolity tekst Dz.U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zmianami.)
2. Art. 35 i art. 104 kodeksu postępowania administracyjnego(Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013.267).
3. Ustawa z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r., poz. 1628 ze zm.)

Termin załatwienia:
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu wniosku. Istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadku postępowania, w którym bierze udział kilka stron lub postępowanie toczy się za pośrednictwem konsula.

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o odtworzenie treści aktu z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym –
2.zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie całości lub części księgi stanu cywilnego,
3. posiadane dokumenty posiłkowe dotyczące osoby, której dane mają być stwierdzone w odtworzonym akcie
4. zaświadczenie z USC o niefigurowaniu aktu w księgach - w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju.
5. inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
6. Do wglądu:
7. Dowód osobisty

Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Radzyminie ul. Konstytucji 3 Maja 19.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji, wydanej przez Kierownika, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Opłaty:
Opłata skarbowa:
- 39 zł za wydaną decyzję
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu BPO/Radzymin
75 10600076 00003210 00151708 lub bezpośrednio w kasie Urzędu.

UWAGI:
1. Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2. Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, dokumenty pośrednie w postaci świadectw szkolnych, wypisów z księgi wieczystej i innych aktów stanu cywilnego.
3. Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
4. Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej dokonuje się w USC m.st. Warszawy.
5. Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub pełnomocnik oraz osoby, które wykażą w tym interes prawny.

WNIOSEK O ODTWORZENIE TREŚCI AKTU MAŁŻEŃSTWA

WNIOSEK O ODTWORZENIE TREŚCI AKTU URODZENIA

WNIOSEK O ODTWORZENIE TREŚCI AKTU ZGONU

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Halina Karasiewicz - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego | Data wprowadzenia: 2006-01-16 11:13:22 | Data modyfikacji: 2016-03-02 09:01:32.
Data wprowadzenia: 2006-01-16 11:13:22
Data modyfikacji: 2016-03-02 09:01:32
Autor: Halina Karasiewicz - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót