Jednostka prowadząca
Referat Spraw Obywatelskich – Urzędu Miasta i Gminy Radzymin
Spis wyborców jest udostępniany między 21 a 8 dniem przed dniem wyborów tj. od 5 do 18.05.2014r. Każdy z wyborców może sprawdzić, czy został uwzględniony w spisie wyborców w urzędzie, w którym spis został sporządzony. Udostępnienie spisu wyborców następuje na pisemny wniosek złożony na formularzu przewidzianym w Rozporządzeniu MSWiA z dnia 27.07.2011r. (formularz nr 6). Na żądanie wnioskodawcy informacja jest udzielona pisemnie.
Miejsce złożenia dokumentów Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy w Radzyminie, ul. Konstytucji 3 Maja 19, parter, pokój nr 2. Telefon kontaktowy: 22 786 58 19 wew. 109, 111
Opłaty Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia - Wpisanie do spisu wyborców załatwia się bezpośrednio po złożeniu wniosku. - Zaświadczenie o prawie do głosowania otrzymuje natychmiast po złożeniu wniosku. - Udostępnianie spisu wyborców następuje niezwłocznie po złożeniu wniosku.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r. Nr 21 poz. 112 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2011 r. Nr 158 poz. 942 ze zm.) Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia z dnia 19 lutego 2014 r. w sprawie zarządzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego (Dz. U. z 2014 r. Poz. 231).
Tryb odwoławczy Każdy może wnieść do Burmistrza Radzymina reklamację na nieprawidłowości w spisie wyborców. Reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 2 dni od daty jej wniesienia. a decyzję nie uwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie ze spisu wnoszący reklamację bądź osoba skreślona ze spisu może wnieść, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem tut. Urzędu do Sądu Rejonowego w Wołominie.
Formularz nr 6 - WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE SPISU WYBORCÓW |