Referat Spraw Obywatelskich

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RP 

 

Zameldowania na pobyt stały można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się  pisemnym pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art 33§ 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty:
• wydrukowany i wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu stałego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, także dziecka) zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
• dowód osobisty lub paszport
• dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu ( w oryginale)
• w przypadku zgłoszenia zameldowania na pobyt stały przez pełnomocnika dodatkowo :
- pisemne pełnomocnictwo do czynności zameldowania
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
Czynność zameldowania na pobyt stały kończy wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.

Miejsce złożenia dokumentów
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH, Radzymin ul. Konstytucji 3 Maja 19
Pokój nr 2 - stanowisko ds. ewidencji ludności

Opłaty
Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom  i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową uiszcza się w Referacie Spraw Obywatelskich albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:

Urzędu Miasta i Gminy Radzymin w Alior Bank Spółka Akcyjna
nr konta 75 1060 0076 0000 3210 0015 1708

Wniosek o zameldowanie na pobyt stały można złożyć również w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem centralnej usługi zamieszczonej na platformie ePUAP pod adresem www.epuap.gov.pl lub na stronie www.obywatel.gov.pl,
W celu skorzystania z ww. usługi niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego na platformie ePUAP2, który służy do  potwierdzenia tożsamości oraz podpisywania przesyłanych do urzędu dokumentów.

Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
• dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
• dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
• w przypadku zameldowywania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa)

Termin i sposób załatwienia
Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy
BRAK

Inne informacje
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia, do tego miejsca.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.

Wzór pełnomocnictwa

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz.657 z późniejszymi  zmianami)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016r. Poz. 1827, z 2017r.poz.624 późniejszymi  zmianami)            Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

Wniosek - Zgłoszenie pobytu stałego

Pełnomocnictwo

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Anna Wardak - Referat Spraw Obywatelskich | Data wprowadzenia: 2018-01-24 13:08:44 | Data modyfikacji: 2018-01-24 13:11:12.
Data wprowadzenia: 2018-01-24 13:08:44
Data modyfikacji: 2018-01-24 13:11:12
Autor: Anna Wardak - Referat Spraw Obywatelskich
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót