Referat Spraw Obywatelskich

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO I CZASOWEGO
TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE 

Wydział/Jednostka prowadząca
REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH

Wymagane dokumenty
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

  • Dowód osobisty lub paszport (dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia). Dla cudzoziemca: paszport, karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
  • Wypełniony formularz meldunkowy
    W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
  • Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
  • Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą www.epuap.gov.pl

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy , opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).

Miejsce złożenia dokumentów
Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy Radzymin
Pokój nr 2 - stanowisko ds. ewidencji ludności
tel. 22 667-67-67 wew. 705

Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową uiszcza się w Referacie Spraw Obywatelskich albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:
Urzędu Miasta i Gminy Radzymin w Alior Bank Spółka Akcyjna
nr konta 75 1060 0076 0000 3210 0015 1708

Termin i sposób załatwienia:
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy
BRAK

Inne informacje:
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.
Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Joanna Mioduchowska - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich | Data wprowadzenia: 2015-02-27 13:59:59 | Data modyfikacji: 2019-01-10 08:13:27.
Data wprowadzenia: 2015-02-27 13:59:59
Data modyfikacji: 2019-01-10 08:13:27
Autor: Joanna Mioduchowska - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót