Referat Środowiska i Gospodarki Odpadami

ZGŁOSZENIE INSTALACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI
ŚCIEKÓW 

Podstawa prawna:
-  art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672),
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (t.j. Dz.U. 2016 r Nr 130 poz. 880).
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2015 r. poz. 783)

Termin załatwienia:
Do 30 dni.

Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków zawierające:
1)  oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2)  adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji(nr działki, obręb);
3)  rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4)  czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5)  wielkość i rodzaj emisji;
6)  opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7)  informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.
Załączniki:
•  mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków 
•  certyfikat CE i aprobata techniczna IOŚ
•  wyniki analiz ścieków surowych pobranych przed osadnikiem i po osadniku:
    -  BZT5
    -  zawiesina ogólna
Druk zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy Radzymin.

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
- Inspektor ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – Dominik Kaca pok. nr 3, tel. 0-22 786-51-21 wew. 156

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
 
Opłaty:
-za przyjęcie zgłoszenia- 120zł
 
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2015r poz. 783) - część I, pkt 13 załącznika do ustawy.

 

 Druk zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Dominik Kaca - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami | Data wprowadzenia: 2012-09-10 08:57:56 | Data modyfikacji: 2016-08-03 10:42:21.
Data wprowadzenia: 2012-09-10 08:57:56
Data modyfikacji: 2016-08-03 10:42:21
Autor: Dominik Kaca - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
Opublikowane przez: Anna Kotowska
« powrót