Podstawa prawna: - art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672), - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (t.j. Dz.U. 2016 r Nr 130 poz. 880). - ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2015 r. poz. 783)
Termin załatwienia: Do 30 dni.
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków zawierające: 1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby; 2) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji(nr działki, obręb); 3) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług; 4) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny); 5) wielkość i rodzaj emisji; 6) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji; 7) informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami. Załączniki: • mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków • certyfikat CE i aprobata techniczna IOŚ • wyniki analiz ścieków surowych pobranych przed osadnikiem i po osadniku: - BZT5 - zawiesina ogólna Druk zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Miejsce złożenia dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy Radzymin.
Jednostka odpowiedzialna: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami - Inspektor ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami – Dominik Kaca pok. nr 3, tel. 0-22 786-51-21 wew. 156
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
Uwagi: Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych. Opłaty: -za przyjęcie zgłoszenia- 120zł Podstawa prawna: - ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2015r poz. 783) - część I, pkt 13 załącznika do ustawy.
Druk zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków |