Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych działające przy Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie z przyjemnością prezentuje czwarty już raport z badania jakości obsługi potencjalnych inwestorów przez urzędy gmin.
Tegoroczny raport wpisuje się w nurt badań jakościowych nad atrakcyjnością inwestycyjną zapoczątkowany trzy lata temu. Metoda badawcza nie uległa zmianie- wzorem lat poprzednich posługiwaliśmy się metodą tajemniczego klienta (ang. mystery client). W ten sposób udało się Zespołowi Badawczemu przebadać witryny internetowe oraz kontakt mailowy z niemal 900 gminnymi oraz dzielnicowymi urzędami z terenu całego kraju. Należy podkreślić, iż intencją autorów jest przede wszystkim wskazanie dobrych praktyk w zakresie obsługi klienta-przedsiębiorcy przez gminy z wykorzystaniem elektronicznych narzędzi komunikacji.
Badanie można podzielić na dwie zasadnicze części – audyt stron internetowych oraz ocenę kontaktu elektronicznego z gminami. Efektem badania jest ranking Gmina na 5!