W 37. powiatach województwa mazowieckiego odbędą się seminaria informacyjne dotyczące promocji zasad równościowego zarządzania przedsiębiorstwem. Program seminariów opracowany zostanie w oparciu o rezultaty Model zarządzania firmą równych szans w ramach PIW EQUAL.
Seminaria dotyczyć będą zagadnień równego traktowania pracowników, niezależnie od ich płci – Gender Index, co jest jednym z podstawowych elementów nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Niestety - w polskich firmach cały czas mamy do czynienia z niewystarczającym zrozumieniem tego założenia. Jest to oczywiście część szerszego zjawiska, wynikającego z licznych uwarunkowań strukturalnych, makroekonomicznych i kulturowych. Często brak stosowania polityki równościowej w zakładzie pracy nie wynika z celowego postępowania Pracodawców, lecz z niewystarczającej znajomości znowelizowanych zapisów prawa w przedmiotowym obszarze, niezrozumienia dla celów i założeń polityki równouprawnienia, czy też szerzej - brakiem wiedzy na temat zasad równościowego zarządzania przedsiębiorstwem.
Podczas realizacji seminariów chcemy wskazać jak wiele korzyści przynosi aktywne eliminowanie dyskrymiacji ze względu na płeć, że zapewnienie równości kobiet i mężczyzn w miejscu pracy to kwestia nie tylko prawna i etyczna, ale przede wszystkim ekonomiczna, a wprowadzenie strategii równych szans przekłada się bezpośrednio na wzrost efektywności firmy.
Seminaria skierowane są do pracodawców i przedstawicieli przedsiębiorstw - menagerowie, specjaliści ds. kadr i budowania kultury organizacji z województwa mazowieckiego. Prezentowane będą w dwóch ośmiogodzinnych cyklach tematycznych:
- Polityka kadrowa nowoczesnej firmy – zarządzanie zmianą w kontekście elastycznych form zatrudnienia dla pracowników / pracownic działu kadr. - Zarządzanie firmą równych szans dla pracodawców i menagerów. Realizacja przewidziana jest na wrzesień i październik 2012 r., a pierwsze seminarium będzie miało miejsce już 10.09! Zachęcamy do zapoznania sie ze szczegółowymi informacjami, które znajdują się poniżej.
Serdecznie zapraszamy do udziału!
Więcej |