Działania informacyjne, edukacyjne i promocyjne
- działania edukacyjne, informacyjne i promocyjne mają charakter ciągły, tzn. towarzyszą całej procedurze budżetu obywatelskiego na wszystkich jej etapach. Związane są z wykorzystywaniem różnorodnych kanałów komunikacyjnych i form materiałów informacyjnych: Internet, media, plakaty, ulotki, artkuły prasowe, spotkania i dyżury;
- szczegółowe informacje o całym procesie, obejmujące w szczególności ogólne zasady procedury, dokładny opis poszczególnych etapów, wzory dokumentów do ściągnięcia, będą sukcesywnie zamieszczane na stronie www urzędu i w Biuletynie Informacji Publicznej. Upublicznianie będą także terminy spotkań konsultacyjnych i dyżurów, mających na celu umożliwienie zasięgnięcia dodatkowych porad i informacji, a także dane kontaktowe do pracowników urzędu zaangażowanych w proces realizacji Budżetu
Obywatelskiego, w tym numery telefonów i adresy e-mail);
- pełne opisy projektów, które trafią pod głosowanie mieszkańców, będą podawane do publicznej wiadomości, zwłaszcza na stronie internetowej urzędu;
- samorząd gminy będzie wspierał również organizacyjnie projektodawców w samodzielnej promocji projektów, np. poprzez udostępnienie do wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej procesu (np. logotypu budżetu obywatelskiego lub szablonu plakatu;
Dyskusja nad projektami
- w okresie poprzedzającym głosowanie i wybór projektów będą organizowane spotkania konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą przedstawiane i omawiane projekty, które pozytywnie przeszły etap weryfikacji. Rekomendowana forma takich spotkań to prezentacja projektów przez autorów/projektodawców.
- projekty powinny być prezentowane na spotkaniach mieszkańców przez samych projektodawców (lub ich przedstawicieli), którzy będą mogli osobiście odpowiadać na ewentualne pytania i przedstawiać swoje argumenty za realizacją konkretnych działań/zadań publicznych.
- promocja projektów jest również możliwa przy okazji lokalnych wydarzeń.
Promuj swój projekt! Zgłosiłeś swój projekt lub popierasz jeden ze zgłoszonych? Postaraj się, aby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Na przykład udostępnij go na swoim serwisie społecznościowym, wyślij e- maila na ten temat swoim znajomym, skorzystaj z szablonu plakatu przygotowanego przez urząd.
Opracowanie: Halina Grzelak – Ref. Partycypacji i Polityki Społecznej |