www.bip.radzymin.pl strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej
 Radzymin radzymin.pl
Ogłoszenia o Konkursach

Zakończone konkursy
OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE OFERT NA
REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO PN.
„ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA MIESZKAŃCÓW
GMINY RADZYMIN POPRZEZ FUNKCJONOWANIE MONITORINGU
GMINNEGO - OBSŁUGA SYSTEMU MONITORINGU
WIZYJNEGO” 

 

OGŁOSZENIE

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn.zm.)

Burmistrz Radzymina
ogłasza otwarty konkurs ofert
na realizację zadania publicznego pn. „Zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców gminy Radzymin
poprzez funkcjonowanie monitoringu gminnego - obsługa systemu monitoringu wizyjnego”

oraz zaprasza do składania ofert.

Podstawa prawna konkursu:
Podstawą do wsparcia działalności pożytku publicznego poprzez zlecenie realizacji zadań publicznych w formie otwartego konkursu ofert jest:
- ustawa z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn.zm.), zwana w dalszej części ogłoszenia „ustawą”;
- uchwała Nr 637/LIV/2018 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 1 października 2018 r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2019 rok;
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300).

Adresaci konkursu:
Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, jeśli ich cele statutowe są zgodne z obszarem, celami i założeniami konkursu, w jakim realizowane jest zadanie, zwanych w dalszej części ogłoszenia „Oferentami”.

I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych, które Gmina ma zamiar przeznaczyć na jego realizację.

1. Nazwa zadania konkursowego: „Zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców gminy Radzymin poprzez funkcjonowanie monitoringu gminnego - obsługa systemu monitoringu wizyjnego”.
2. Forma realizacji zadania: zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wspierania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadania.
3. Wsparcie wymaga udziału środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł, do których nie jest zaliczany wkład osobowy i rzeczowy.
4. Opis zadania:
1) celem konkursu jest wybór najlepszej oferty na zapewnienie efektywnej całodobowej, nieprzerwanej obsługi systemu monitoringu wizyjnego Gminy Radzymin oraz utrzymanie w sprawności technicznej systemu w pomieszczeniu monitoringu znajdującym się w siedzibie Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu (zwanego dalej „ROKIS”) z siedzibą przy Al. Jana Pawła II 20, 05-250 Radzymin;
2) realizowane zadanie powinno charakteryzować się wysokim poziomem merytorycznym obsługi urządzeń systemu monitoringu, w tym dbałością o dobór kadry oraz dbałością o prawidłowy stan techniczny urządzeń obsługiwanego systemu;
3) pracownicy systemu monitoringu powinni posiadać wiedzę nie tylko z zakresu obsługi technicznej, ale również z zakresu rozpoznawania zdarzeń podlegających interwencji i właściwej interpretacji zachowań sygnalizujących zdarzenia;
4) obsługa systemu monitoringu wiąże się z opracowaniem zasad współpracy z formacjami odpowiedzialnymi za ochronę porządku publicznego oraz z wprowadzeniem dla operatorów systemu procedury postępowania na stanowisku operatorskim/schematu postępowania operatora monitoringu, wskazujących kroki, które mają zostać podjęte w zależności od zaistniałej sytuacji, określających zasady przepływu informacji pomiędzy obsługującym system monitoringu a Policją;
5) warunkiem wymaganym na stanowisku operatora monitoringu jest wykazanie się predyspozycjami pożądanymi przy wykonywaniu tego typu pracy (dobry wzrok, odporność na stres, zdolność koncentracji podzielność uwagi, komunikatywność), a także znajomość zagadnień w zakresie ochrony danych osobowych;
6) działanie ma także na celu aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych (uwaga: do obsługi monitoringu wizyjnego mogą być zatrudnione osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, ze sprawnością ruchową kończyn górnych, z bardzo dobrym słuchem i wzrokiem, doskonałym zmysłem obserwacji, ze zdolnościami podejmowania decyzji, z dobrą znajomością obsługi komputera, niekonfliktowe i niekarane.)
5. Na wsparcie realizacji zadania przeznacza się środki w wysokości do kwoty 180 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Wskazana wysokość środków może ulec zmianie w związku z trwającą procedurą przyjęcia budżetu Gminy Radzymin na 2019 rok.
6. Ostateczna kwota dotacji zostanie ustalona po uchwaleniu budżetu Gminy Radzymin na rok 2019 przez Radę Miejską w Radzyminie oraz po rozstrzygnięciu konkursu.
7. Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wspierania wraz z udzieleniem dotacji.
8. Dofinansowanie ze środków Gminy Radzymin nie może przekraczać 90 % całkowitych kosztów realizacji zadania.
9. Udział środków własnych w zadaniu:
1) w związku z wspieraniem realizacji zadania Oferent ma obowiązek wniesienia wkładu własnego. Za wkład własny uważa się środki finansowe oraz niefinansowe Oferenta;
2) wymagany jest wkład własny finansowy - Oferent zobowiązany jest do określenia wysokości własnych środków finansowych ogółem, rozumianych jako środki finansów własne oferenta bądź środki finansowe pozyskane przez Oferenta z innych źródeł (udział innych środków finansowych ogółem).
10. Udział wkładu niefinansowego: do 50 % wkładu własnego.

II. Zasady przyznawania dotacji.

1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie.
2. Zakres oferowanego zadania musi stanowić przedmiot działalności pożytku publicznego określonego w statucie lub innym akcie wewnętrznym Oferenta (oferta musi mieścić się w całości w zakresie działalności pożytku publicznego Oferenta).
3. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty.
4. Oferent zobowiązany jest do wypełnienia tabeli „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego" (dział IV ust. 5 oferty).
5. Wypełnienie części IV pkt 8 kolumna 10 - z wkładu rzeczowego (w zł) w tabeli Kalkulacja przewidywanych kosztów na rok … - nie jest obowiązkowe. W przypadku wykazania wkładu rzeczowego można go ująć w części opisowej zadania, bez ujmowania w kosztorysie: Oferent nie wycenia wartości wkładu rzeczowego i nie ujmuje go w kalkulacji kosztów, a jedynie opisać w pkt. IV 13 oferty, tj. „Wkładzie rzeczowym przewidzianym do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego”.
6. Oferent zobowiązany jest podać:
1) w zasobach kadrowych przewidzianych do realizacji zadania publicznego imiona i nazwiska osób realizujących zadanie wraz z opisem posiadanego doświadczenia (Dział IV ust. 11 oferty).
7. Oferent może dodatkowo wnieść wkład własny osobowy. Świadczenia wolontariuszy oraz praca społeczna Oferenta stanowią wkład osobowy i powinny być ujęte w formularzu ofertowym. (Wyceny wkładu osobowego w ofercie - w pkt. IV.8. „Kalkulacja przewidywanych kosztów”.
8. Wolontariusz zatrudniony u oferenta na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej nie może wykonywać świadczeń objętych wolontariatem w godzinach swojej pracy zarobkowej.
9. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
10. Za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawarte w niej informacje odpowiada Oferent.
11. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje równie przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez oferenta.
12. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się wyceny wkładu rzeczowego oferenta oraz wyceny wkładu rzeczowego innych podmiotów nieodpłatnie biorących udział w realizacji zadania. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się środków finansowych pochodzących z budżetu Gminy Radzymin (środków ujętych w budżetach komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy).
13. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.
14. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: wydatki inwestycyjne, zakup urządzeń i sprzętu zaliczanego do majątku trwałego (w tym zakup sprzętu powyżej kwoty 3,5 tys. zł – cena jednostkowa), zakup gruntów, działalność gospodarczą polityczną i religijną.
15. Z oferentem, któremu została przyznana dotacja zostanie podpisana umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego.
16. Wysokość dotacji może być inna niż wnioskowana w ofercie. W przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż podana w złożonej ofercie, Oferent:
1) może odstąpić od zawarcia umowy, niezwłocznie powiadamiając o tym pisemnie ogłaszającego konkurs;
2) może przystąpić do uzgodnień z ogłaszającym konkurs, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, zachowując podstawowe cele merytoryczne zadania;
3) zobowiązany jest przedłożyć zaktualizowany opis działań, harmonogram i kosztorys realizacji zadania, które stanowić będą podstawę do zawarcia umowy;
4) w zaktualizowanym kosztorysie realizacji zadania procentowy udział dotacji w kosztach zadania publicznego nie może być większy od określonego w ofercie złożonej
w konkursie ofert.
17. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie.
18. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się do Urzędu w celu uzgodnienia warunków umowy, w wyznaczonym terminie.

III. Termin i warunki realizacji zadania publicznego.

1. Termin realizacji zadania: od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.
2. W ofercie należy wskazać okres realizacji zadania, który nie będzie wykraczał poza termin wskazany w ogłoszeniu.
3. Miejsce realizacji zadania: gmina i miasto Radzymin, Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu, Al. Jana Pawła II 20, 05-250 Radzymin (pomieszczenie znajduje się na parterze budynku).
4. Realizator zadania odpowiada za zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom zadania oraz wykonania zadania zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami.
5. Do głównych zadań pracownika systemu monitoringu należy obserwacja obrazu z kamer, informowanie na bieżąco dyżurnego Komisariatu Policji o potrzebie podjęcia interwencji i zgrywanie materiałów archiwalnych dla potrzeb policji, prowadzenie rejestru na temat każdego zgranego materiału dla policji.
6. Wszyscy pracownicy posiadający prawo do monitoringu wizyjnego, wykonujący działania w zakresie wideo nadzoru, powinni przejść szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych i zapoznać się z aktualnymi przepisami o ochronie danych osobowych i wytycznymi w zakresie nadzorowania systemu, w tym zabezpieczania, kopiowania i udostępniania danych, w takim stopniu, w jakim są one potrzebne do wykonywania przez nich zadań.
7. Środki z dotacji można wykorzystać na dofinansowanie zadania publicznego realizowanego na rzecz mieszkańców Gminy Radzymin.
8. Szczegółowe warunki finansowania i rozliczania zadania publicznego będzie regulować umowa zawarta pomiędzy Burmistrzem Radzymina a Oferentem wybranym w wyniku konkursu.
9. Zadanie publiczne winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w zawartej umowie oraz z obowiązującymi standardami i przepisami w tym zakresie.
10. Na Oferencie spoczywa obowiązek uzyskania niezbędnych zezwoleń i uprawnień koniecznych do realizacji zadania.
11. Zadanie publiczne przedstawione w ofercie może być realizowane przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy. W takim przypadku wszyscy oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
12. Zadanie publiczne zawarte w ofercie może być realizowane przy udziale partnera.
W przypadku wskazania partnera niezbędne jest dołączenie do oferty umowy partnerskiej, oświadczenia partnera lub innego dokumentu poświadczającego udział partnera w realizacji zadania.
13. Zadanie publiczne zawarte w ofercie nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, chyba że podmiot, który zawarł umowę na realizację zadania publicznego, zleci realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję, organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, nie będącymi stronami umowy. Informacja o takim zleceniu realizacji całości lub części zadania musi być wskazana w ofercie.
14. Istnieje możliwość zakupu przez oferenta usług polegających na wykonaniu czynności o charakterze technicznym lub specjalistycznym, powiązanych z realizacją zadania, jednak nie stanowiących jego meritum.
15. W ofercie należy zamieścić deklarację o zamiarze nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
16. Ostateczny termin przekazania dotacji oraz jej wysokość zależą od terminu uchwalenia budżetu Gminy Radzymin na 2019 rok.
17. Z dotacji mogą być finansowane następujące koszty:
1) koszty merytoryczne,
2) koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne związane z obsługą księgową i administracyjną realizowanego zadania – pod warunkiem, że nie przekroczą 10 % wartości dotacji.
18. Przyznane środki finansowe mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów celowych bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego, uwzględnionych w kosztorysie realizacji zadania.
19. Realizacja kosztów winna być udokumentowana odpowiednimi dokumentami księgowymi.
20. W przypadku wyceny pracy wolontariusza kalkulacja stawki godzinowej za wykonanie prac nie powinna odbiegać od stawek rynkowych.
21. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności:
1) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) , zwane dalej RODO, oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych( Dz.U.2018.1000);
2) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych;
4) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
5) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
22. Podmiot, który otrzyma dotację na realizację zadania, jest zobowiązany zamieścić w sposób czytelny informację w wydawanych przez siebie, w ramach realizacji zadania, materiałach informacyjnych i promocyjnych, poprzez media, w tym na swojej stronie internetowej, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców, o fakcie współfinansowania realizacji zadania przez Gminę Radzymin, np. w następującym brzmieniu „Dofinansowano
z budżetu Gminy Radzymin”.
23. W przypadku, gdy oferent jest czynnym podatnikiem podatku VAT i ma możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, a realizowane zadanie ma związek z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, dokonuje rozliczenia dotacji przyznanej w kwocie brutto, oferent jest zobowiązany również do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kwoty podatku VAT naliczonego, jaka może zostać uwzględniona w rozliczeniu należnego zobowiązania.
24. Wszelkie zmiany merytoryczne i finansowe w realizacji zadania, w tym zmiany związane z terminem i harmonogramem jego realizacji, winny być zgłaszane do Referatu Teleinformatyki i Monitoringu Urzędu.
25. Nie dopuszcza się możliwości prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
26. Kontrola realizacji zadania:
1) kontroli i oceny realizacji zadania i postanowień umowy dokonują upoważnieni pracownicy Urzędu Miasta i Gminy Radzymin zarówno w siedzibie organizacji, jak i w miejscu realizacji zadania;
2) kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu;
3) w trakcie czynności kontrolnych sprawdzane są m.in.:
a) stan realizacji zadania;
b) efektywność i rzetelność oraz jakość wykonania zadania;
c) prawidłowość wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania.

IV. Termin i warunki składania ofert

1. Oferty należy składać w formie pisemnej, w wersji papierowej:
1) w nieprzekraczalnym terminie do 20 grudnia 2018 roku, do godz. 16.00.
2) zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r., poz. 1300).
Formularz oferty dostępny jest jako załącznik nr do niniejszego ogłoszenia na stronie internetowej gminy www.radzymin.pl lub w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl w zakładce poświęconej organizacjom pozarządowym (Formularze) lub w pok. nr 34 w siedzibie Urzędu przy PL. T. Kościuszki 2.
Złożone oferty muszą być kompletne. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty. Jeżeli dane pytanie nie dotyczy Oferenta lub zgłaszanego zadania, należy wpisać „nie dotyczy”. Prawidłowo wypełniony formularz oferty powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem określającym sposób reprezentacji.
Pouczenie:
- ofertę należy składać w jednym egzemplarzu;
- jako organ zlecający zadanie publiczne należy wpisać: Gmina Radzymin;
- w ofercie należy wpisać tytuł zadania (nazwę własną), na które Oferent stara się o dofinansowanie;
- wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione;
- w dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek;
- w przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru;
- we wskazanych miejscach należy umieścić pieczęć Oferenta;
- kosztorys powinien być rozpisany na wszystkie znaczące części składowe realizacji zadania;
- dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone gwiazdką oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje;
- ofertę, wszystkie oświadczenia i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisywać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu;
- jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
3) w zamkniętej i opisanej kopercie: nazwa i adres Oferenta, nazwa zadania konkursowego wskazanego w ogłoszeniu/ tytuł zadania;
4) w jednym z niżej wskazanych sposobów:
a) osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, pok. nr 24;
b) za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres: Urząd Miasta i Gminy Radzymin Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin;
5) o zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data dostarczenia oferty do Urzędu (data wpływu).
2. Do oferty należy dołączyć:
1) kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną Oferenta- we przypadku, gdy Oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sadowym;
2) dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu Oferenta - w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z krajowego Rejestru Sadowego lub innego właściwego rejestru;
3) kopie umowy lub statutu spółki – w przypadku, gdy Oferent jest spółka prawa handlowego, o której mowa w ustawie.
3. Oferent zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń:
1) oferent posiada wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji niniejszej oferty;
2) dotyczące niekaralności kadry do realizacji zadania oraz stopnia niepełnosprawności;
3) oferent gwarantuje przy realizacji niniejszej oferty:
a) zachowanie zasad BHP;
b) ochronę informacji niejawnych;
c) posiada ubezpieczenia niezbędne do realizacji niniejszej oferty zgodnie z przepisami prawa;
4) oferent posiada nr rachunku prowadzony w banku … o numerze… .
(Ważne: można dopisać jako kolejne punkty w otwartym katalogu oświadczeń na końcu oferty powyżej podpisu osoby upoważnionej lub podpisów osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta).
Uwaga, ważne!
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści:
„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Wszystkie dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty należy składać w formie podpisanego oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
5. Oferent może złożyć w konkursie tylko jedną ofertę (w przypadku złożenia większej liczby ofert, wszystkie zostaną odrzucone ze względów formalnych).
6. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dofinansowania.
7. Złożenie oferty oraz uznanie jej za spełniającą kryteria nie gwarantuje przyznania środków finansowych w wysokości, o którą występuje oferent.
8. Konsultacji związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu oraz zakresem formalnym ofert, udzielają:
- w kwestiach formalnych: Halina Grzelak, kierownik referatu Partycypacji i Polityki Społecznej, pok. nr 34, tel. 22 6676852; kom.600933916; e-mail: hgrzelak@radzymin.pl

- w kwestiach merytorycznych: Dariusz Dąsal, kierownik Referatu Teleinformatyki i Monitoringu; e-mail: ddasal@radzymin.pl

Prosimy o dokładne zapoznanie się ze wszystkimi zapisami ogłoszenia i zgodnie z ich treścią dopełnienie wymogów formalnych.

V. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

1. Złożone oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
2. Przy wyborze oferty stosowany jest tryb ustawy. Zarządzeniem Burmistrza powołana zostanie komisja konkursowa do opiniowania ofert. W skład Komisji wchodzą przedstawiciele Burmistrza i przedstawiciele organizacji pozarządowych. Szczegółowy tok pracy Komisji określi regulamin pracy komisji konkursowej.
3. Komisja konkursowa, analizując oferty, dokonuje oceny ofert pod względem formalnym na podstawie formularza/karty oceny formalnej, której wzór określi załącznik do regulaminu pracy komisji konkursowej.
4. Ocena formalna polega na sprawdzeniu spełnienia przez Oferenta wymogów dotyczących kompletności i poprawności ofert.
5. Oferta jest złożona poprawnie pod względem formalnym, jeżeli:
1) jest złożona w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu;
2) jest czytelna i przygotowana na właściwym formularzu;
3) jest zgodna z celami i założeniami konkursu;
4) jest prawidłowo wypełniona i jest kompletna;
5) Oferent jest uprawniony do złożenia oferty; działalność statutowa Oferenta jest zgodna z dziedziną zadania publicznego będącego przedmiotem konkursu;
6) jest podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta;
7) Oferent określił w ofercie zakres prowadzonej działalności pożytku publicznego, zgodnie z zapisami statutu, innego aktu wewnętrznego lub KRS;
8) Oferent zadeklarował w kosztorysie zadania wymagany procentowy udział środków własnych, w tym finansowych środków własnych;
6. Błędy w ofertach konkursowych, które mogą zostać poprawione przez Oferenta, to w szczególności:
1) daty realizacji zadania umieszczone na pierwszej stronie oferty nie są jednolite z danymi zawartymi w harmonogramie;
2) oferta nie została podpisana przez wszystkie upoważnione osoby wskazane w KRS lub innym rejestrze, lub ewidencji;
3) drobne błędy rachunkowe w kosztorysie, z wyłączeniem przekroczonego poziomu procentowego dofinansowania z budżetu Gminy Radzymin;
4) w kosztorysie nie podano rodzaju dokumentu księgowego;
5) niewypełnienie wszystkich pól w formularzu oferty (w przypadku, gdy podmiot nie wypełnia danego pola oferty - należy wpisać „nie dotyczy”);
6) błąd w zaznaczeniu sposobu realizacji zadania (powierzanie - wspieranie);
7) w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – uzupełnienie kopii umowy lub statutu spółki potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
7. Braki formalne uzupełnia się w siedzibie organizatora konkursu, w Referacie Partycypacji i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, w pok. nr 34 - w określonym przez komisję konkursową terminie. Oferty nieuzupełnione w terminie, zostaną odrzucone ze względów formalnych. Oferty niespełniające warunków formalnych nie będą oceniane pod względem merytorycznym.
8. Błędy w ofertach konkursowych, które nie podlegają poprawie i powodują odrzucenie oferty z przyczyn formalnych, to w szczególności:
1) oferta złożona została poza terminem wskazanym w ogłoszeniu o konkursie;
2) oferent nie spełnia wymogów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn.zm.) w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert;
3) oferta została złożona na niewłaściwym formularzu;
4) wskazanie innego rodzaju zadania publicznego niż wskazane w ogłoszeniu konkursowym;
5) wnioskowana kwota dotacji przekracza możliwy udział procentowy Gminy Radzymin w realizowanym zadaniu;
6) ujęcie w źródłach finansowania wkładu osobowego przekraczającego określony poziom procentowy;
7) dotacja została przeznaczona na zadania o charakterze inwestycyjnym i/lub na zakup środków trwałych;
8) oferta została podpisana przez osoby nie posiadające prawa do reprezentowania oferenta na dzień składania oferty;
9) cele statutowe organizacji nie obejmują prowadzenia działalności w zakresie proponowanego zadania.
9. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne dokonuje ich oceny po względem merytorycznym na podstawie formularza/karty oceny merytorycznej, której wzór określi załącznik do Regulaminu pracy Komisji konkursowej.
10. Kryteria merytoryczne obejmują m.in.:
1) wartość merytoryczną projektu (w tym w szczególności: poziom merytoryczny, spójność projektu, rzetelny i realny harmonogram realizacji, szczegółowość opisu działań, kwalifikacje osób realizujących zadanie);
2) koszt realizacji projektu (w tym w szczególności: koszty realizacji zadania, zasadność i rzetelność określenia kosztów, przejrzystość kalkulacji kosztów oraz prawidłowość ich wyliczenia);
3) dotychczasowe doświadczenia Oferenta przy realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu oraz kwalifikacje osób bezpośrednio zaangażowanych w realizacje projektu;
4) możliwość realizacji zadań przez oferenta (potencjał organizacyjny, ludzki, instytucjonalny itp.).
11. Komisja konkursowa może żądać od Oferentów dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
12. Komisja konkursowa po dokonaniu oceny merytorycznej ofert zgłoszonych do konkursu, rekomenduje Burmistrzowi zadanie do udzielenia wsparcia finansowego wraz z jego wysokością;
13. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Burmistrz w drodze zarządzenia. Od zarządzenia Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwoławczego.
14. Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert może nastąpić dopiero po uchwaleniu budżetu na rok 2019, kiedy znana jest ostateczna decyzja co do wysokości środków budżetowych na realizację zlecanego zadania.
15. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl na tablicy ogłoszeń w głównej siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin przy Pl. T. Kościuszki 2 oraz na stronie internetowej www.radzymin.pl., niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Burmistrza.
16. O wyborze oferty i przyznaniu dotacji Oferent zostanie powiadomiony dodatkowo pisemnie lub e-mailem.
17. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
18. Zarządzenie Burmistrza jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana.
19. Poinformowanie organizacji, których oferty zostały odrzucone w postępowaniu konkursowym, wymaga formy pisemnej.
20. Kryteria formalne:
(kryterium oceny – wniosek spełnia kryterium: Tak lub Nie)
1) ocena, czy oferent spełnia wymogi ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert;
2) ocena, czy oferta przygotowana została na odpowiednim formularzu czy jest kompletna (czy druk formularza ofertowego nie został przez oferenta zmodyfikowany);
3) ocena, czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu konkursowym;
4) ocena, czy wszystkie niezbędne pola oferty są właściwie wypełnione;
5) ocena, czy oferta została podpisana i opieczętowana przez osoby upoważnione;
6) ocena, czy oferta jest zgodna z warunkami realizacji zadania wskazanymi w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert;
7) ocena, czy w oświadczeniach znajdujących się na końcu formularza ofertowego dokonane zostały skreślenia umożliwiające jednoznaczne odczytanie deklaracji Oferenta/Oferentów;
8) ocena, czy wnioskowana przez oferenta kwota dofinansowania spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym;
9) ocena, czy wysokość wkładu własnego finansowego spełnia kryterium określone w ogłoszeniu konkursowym;
10) ocena, czy zadeklarowana wysokość wkładu własnego osobowego/rzeczowego spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym;
11) ocena, czy wnioskowana kwota dotacji na koszty administracyjne oraz koszty zakupu niezbędnego sprzętu nie przekracza limitów określonych w ogłoszeniu konkursowym;
12) ocena, czy proponowana realizacja zadania publicznego mieści się w działalności nieodpłatnej oferenta;
13) ocena, czy Oferta zakłada wykorzystanie całości lub części dotacji na działania związane z działalnością gospodarczą;
14) ocena, czy w przypadku składania oferty wspólnej w formularzu zostały uzupełnione dane każdego z Oferentów.
21. Kryteria merytoryczne
kryterium oceny - skala punktacji od 0-100
1) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez Oferenta, w tym: kwalifikacje kadry (max 100 punktów);
2) ocena jakości wykonania zadania, w tym dostosowanie zakresu i rodzaju działań do celów (max 100 punktów);
3) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (max 100 punktów);
4) ocena udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (max 100 punktów);
5) ocena wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków), oraz zasobów kadrowych i zasobów rzeczowych oferenta przewidywanych do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego (max 100 punktów);
6) ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku Oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadanie publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków publicznych (max 50 punktów);
7) inne: doświadczenie w realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu, aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych (max. 100 punktów).
22. Burmistrz nie udzieli dotacji na realizację zadania, w przypadku gdy oferta uzyskała mniej niż 60 % maksymalnej ilości punktów możliwych do uzyskania. Nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie muszą uzyskać środki finansowe z budżetu gminy Radzymin.

VI. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o zrealizowanych przez Burmistrza Radzymina w 2017 r. i 2018 r. zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.

Zakres zadania publicznego tego samego rodzaju: 2017 r 2018 r
Obsługa monitoringu wizyjnego miasta i gminy Radzymin 80 tys. zł (zakup usługi) 150 tys. zł


VII. Zastrzeżenia i uwagi. Postanowienia końcowe.

1. Złożenie oferty w ramach niniejszego otwartego konkursu ofert jest równoznaczne z akceptacją treści jego ogłoszenia.
2. Oferty wraz z dokumentami nie będą zwracane Oferentom.
3. Burmistrz zastrzega sobie prawo do:
1) odwołania konkursu ofert bez podania przyczyny przed upływem terminu złożenia ofert/przed otwarciem kopert z ofertami;
2) unieważnienia konkursu, jeśli w określonym terminie nie otrzyma żadnej oferty konkursowej;
3) odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny;
4) przedłużenia terminu składania ofert i terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert;
5) zmiany terminu podpisania umowy;
6) przedłużenia terminu rozstrzygnięcia konkursu;
7) wezwania Oferenta w trybie pilnym w celu wyjaśnienia i usunięcia braków formalnych, z zastrzeżeniem, ze Oferent musi się zgłosić i usunąć braki przed terminem zakończenia prac Komisji konkursowej dotyczącej oceny formalnej ofert; 
8) negocjowania z Oferentami warunków, kosztów, terminu realizacji zadania oraz zakresu realizacji zadania; 
9) zwiększenia lub zmniejszenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu;
10) wyboru jednej oferty w ramach niniejszego konkurs.

4. Zarządzenie Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia konkursu stanowi podstawę do zawarcia umowy z wybranym oferentem. Umowa określi szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
5. W przypadku otrzymania dotacji Oferent zobowiązany jest dostarczyć do Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej potwierdzenie aktualności danych oferenta zawartych ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy oraz oświadczenie o statusie oferenta jako podatnika VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT).
6. Burmistrz może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że:
1) rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie;
2) podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych;
3) zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności, podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
7. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy z przyczyn opisanych powyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na:
1) inną ofertę złożoną w ramach niniejszego konkursu, spełniającą wymogi formalne,
2) zlecenie zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn.zm.).
8. Zleceniobiorca jest zobowiązany wszechstronnie informować opinie publiczną o dotowaniu zadania przez Gminę Radzymin (np. poprzez materiały reklamowe, informacje do mediów, ulotki, plakaty, publikacje ogłoszeń).
9. Zleceniobiorca jest zobowiązany do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania publicznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r., poz. 1300).

VIII. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin.

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanego dalej RODO, oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych( Dz.U.2018.1000), informuje się, iż na podstawie art.13 RODO przysługują Oferentom określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Urząd Miasta i Gminy Radzymin:
1. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w ramach konkursu, jest Burmistrz Radzymina z siedzibą przy Pl. Tadeusza Kościuszki 2, 05-250 Radzymin.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@radzymin.pl.

3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którym jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na wspieranie realizacji zadania Gminy Radzymin.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych osobowych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych;
2) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
3) żądania usunięcia danych, gdy:
a) dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
b) dane przetwarzane są niezgodnie z prawem.
4) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
a) osoby te kwestionują prawidłowość danych,
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
c) Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Oferent ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie uniemożliwia wzięcie udziału w otwartym konkursie ofert.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu

 

Burmistrz Radzymin
Krzysztof Chaciński

Zarządzenie Nr 0050.166.2018 Burmistrza Radzymina z dnia 29 listopada 2018 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Radzymin w 2019 roku

 

Opublikowane przez: Anna Kotowska | Autor: Halina Grzelak - Kierownik Referatu PiPS | Data wprowadzenia: 2018-11-30 14:11:36 | Data modyfikacji: 2019-01-03 14:32:11.

Zobacz:
 Wyniki konkursów .  Zakończone konkursy . 
Data wprowadzenia: 2018-11-30 14:11:36
Data modyfikacji: 2019-01-03 14:32:11
Autor: Halina Grzelak - Kierownik Referatu PiPS
Opublikowane przez: Anna Kotowska

  Biuletyn Informacji Publicznej - www.bip.radzymin.pl