OGŁOSZENIE Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.) Burmistrz Radzyminaogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego w roku 2018oraz zaprasza do składania ofert.
Podstawa prawna konkursu: Podstawą do wsparcia działalności pożytku publicznego poprzez zlecenie realizacji zadań publicznych w formie otwartego konkursu ofert jest: - ustawa z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.); - uchwała Nr 507/XLIV/2017 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 20 listopada 2017r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok; - Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300).
Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.), które w ramach celów statutowych prowadzą działalność w obszarze porządku i bezpieczeństwa publicznego.
Dział I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
1. Nazwa zadania konkursowego: „Poprawa poziomu poczucia bezpieczeństwa społecznego mieszkańców Gminy Radzymin poprzez funkcjonowanie monitoringu gminnego - obsługa systemu monitoringu wizyjnego”. 2. Forma realizacji zadania: zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadania. 2. Wsparcie wymaga udziału środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł, do których nie jest zaliczany wkład osobowy i rzeczowy. 3. Opis zadania: 1) celem konkursu jest wybór najlepszej oferty na zapewnienie efektywnejcałodobowej, nieprzerwanej obsługi systemu monitoringu wizyjnego Gminy Radzyminoraz utrzymanie w sprawności technicznej systemu w pomieszczeniu monitoringu znajdującym się w siedzibie Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu ( zwanego dalej „ROKIS”) z siedzibą przyAl.. Jana Pawła II 20, 05-250 Radzymin; 2) realizowane zadanie powinno charakteryzować się wysokim poziomem merytorycznym obsługi urządzeń systemu monitoringu, w tym dbałością o dobór kadry oraz dbałością o prawidłowy stan techniczny urządzeń obsługiwanego systemu; 3) pracownicy systemu monitoringu powinni posiadać wiedzę nie tylko z zakresu obsługi technicznej, ale również z zakresu rozpoznawania zdarzeń podlegających interwencji i właściwej interpretacji zachowań sygnalizujących zdarzenia; 4) obsługa systemu monitoringu wiąże się z opracowaniem zasad współpracy z formacjami odpowiedzialnymi za ochronę porządku publicznego oraz z wprowadzeniem dla operatorów systemu procedury postępowania na stanowisku operatorskim/schematu postępowania operatora monitoringu, wskazujących kroki, które mają zostać podjęte w zależności od zaistniałej sytuacji, określających zasady przepływu informacji pomiędzy obsługującym system monitoringu a Policją; 5) warunkiem wymaganym na stanowisku operatora monitoringu jest wykazanie się predyspozycjami pożądanymi przy wykonywaniu tego typu pracy ( dobry wzrok, odporność na stres, zdolność koncentracji podzielność uwagi, komunikatywność), a także znajomość zagadnień w zakresieochrony danych osobowych. 6) działanie ma także na celu aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych (uwaga: do obsługi monitoringu wizyjnego mogą być zatrudnione osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, ze sprawnością ruchową kończyn górnych, z bardzo dobrym słuchem i wzrokiem, doskonałym zmysłem obserwacji, ze zdolnościami podejmowania decyzji, z dobrą znajomością obsługi komputera, niekonfliktowe i niekarane.) 4. Wysokość środków publicznych przeznczonych na realizację zadania wynosi 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 5. Planowany termin realizacji zadania:od 1 lutego 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. 6. Miejsce realizacji zadania: Gmina Radzymin. 7. Dofinansowanie ze środków Gminy Radzymin nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów realizacji zadania. 8. Zaangażowanie oferenta: udział innych środków finansowych minimum 10%, w tym łącznie wkład osobowy i rzeczowy do 5%całkowitych kosztów realizacji zadania. 9. Oferent zobowiązany jest do wypełnienia tabeli. Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego" (dział IV ust.5oferty). 10. Oferent zobowiązany jest podać: 1) w zasobach kadrowych przewidzianych do realizacji zadania publicznego imiona i nazwiska osób realizujących zadanie wraz z opisem posiadanego doświadczenia (Dział IV ust. 11 oferty). 11. Oferent zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń zawartych na końcu oferty: 1) oferentposiada wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji niniejszej oferty; 2) dotyczące niekaralności kadry do realizacji zadania oraz stopnianiepełnosprawności ruchowej kadry; 3) oferent gwarantuje przy realizacji niniejszej oferty: a) zachowanie zasad BHP, b) ochronęinformacji niejawnych; c) posiada ubezpieczenia niezbędne do realizacji niniejszej oferty zgodnie z przepisami prawa; 4) oferent posiada nr rachunku prowadzony w banku………... o numerze ………….. (Ważne: należy dopisać jako kolejne punkty w otwartym katalogu oświadczeń na końcu oferty powyżej podpisu osoby upoważnionej lub podpisów osób upoważnionych do składaniaoświadczeń woli w imieniu oferenta).
Dział II. Zasady przyznawania dotacji.
1. Zasady przyznawania dotacji określają przepisy: 1) Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1817 ze zm. ); 2) Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.); 3) Uchwały Nr 507/XLIV/2017 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 20 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Radzymin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok. 2. Oferty mogą składać organizacje, zgodnie z art. 3 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.) oraz stowarzyszenia zwykłe zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 210), zwani dalej oferentami, jeśli ich cele statutowe są zgodne z obszarem, celami i założeniami konkursu, w jakim realizowane jest zadanie. 3. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2016 r. poz. 1300) - w terminie i w sposób określony w niniejszym ogłoszeniu. 4. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty. 5. Wypełnienie części IV pkt 8 kolumna 10 - z wkładu rzeczowego (w zł) w tabeli Kalkulacja przewidywanych kosztów na rok … - nie jest obowiązkowe. 6. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy. 7. Za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawarte w niej informacje odpowiada oferent. 8. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje równie przyznania dofinansowania w wysokości wnioskowanej przez oferenta. 9. Rozliczane są koszty ponoszone od dnia zawarcia umowy do terminu określonego w podpisanej umowie. 10. Wymagany jest wkład własny finansowy. Oferent zobowiązany jest do określenia wysokości własnych środków finansowych (rozumianych jako środki finansowe własne oferenta bądź środki finansowe pozyskane przez organizację z innych źródeł). 11. Oferent może dodatkowo wnieść wkład własny osobowy. Świadczenia wolontariuszy oraz praca społeczna oferenta stanowią wkład osobowy i powinny być ujęte w formularzu ofertowym. 12. Wkład osobowy i rzeczowy nie może przekroczyć 50% wkładu własnego finansowego. 13. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się wyceny wkładu rzeczowego oferenta oraz wyceny wkładu rzeczowego innych podmiotów nieodpłatnie biorących udział w realizacji zadania. Za finansowe środki własne i środki z innych źródeł nie uznaje się środków finansowych pochodzących z budżetu Gminy Radzymin (środków ujętych w budżetach komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy). 14. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: wydatki inwestycyjne, zakup urządzeń i sprzętu zaliczanego do majątku trwałego (w tym zakup sprzętu powyżej kwoty 3,5 tys. zł – cena jednostkowa), zakup gruntów, działalność gospodarczą polityczną i religijną. 15. Czynność wykonywana przez jedną osobę nie może być jednocześnie częściowo finansowana z dotacji lub z innych środków finansowych, a częściowo wykonywana w ramach pracy społecznej członków organizacji lub świadczeń wolontariuszy. 16. W przypadku, gdy wnioskowana dotacja, wynikająca ze złożonej oferty, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania. 17. Z oferentem, któremu została przyznana dotacja zostanie podpisana umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego. 18. Wysokość dotacji może być inna niż wnioskowana w ofercie. W przypadku, gdy wysokość przyznanej dotacji jest niższa niż podana w złożonej ofercie, oferent może: 1) odstąpić od zawarcia umowy, niezwłocznie powiadamiając o tym pisemnie ogłaszającego konkurs; 2) przystąpić do uzgodnień z ogłaszającym konkurs, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, zachowując podstawowe cele merytoryczne zadania; 3) przedłoży zaktualizowany opis działań, harmonogram i kosztorys realizacji zadania, które stanowić będą podstawę do zawarcia umowy; 4) w zaktualizowanym kosztorysie realizacji zadania procentowy udział dotacji w kosztach zadania publicznego nie może być większy od określonego w ofercie złożonej w konkursie ofert. 19. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Od decyzji Burmistrza nie przysługuje odwołanie. 20. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się do Urzędu w celu uzgodnienia warunków umowy, w wyznaczonym terminie.
Dział III. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Realizacja zadania, o którym mowa w dziale I. będzie następowała w terminie: 1.02.2018 r. - 31.12.2018 r.w siedzibie ROKIS -u. Pomieszczenie znajduje się na parterze budynku. 2. Realizator zadania odpowiada za zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom zadania oraz wykonania zadania zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. 3. Do głównych zadań pracownika systemu monitoringu należy obserwacja obrazu z kamer, informowanie na bieżąco dyżurnego Komisariatu Policji o potrzebie podjęcia interwencji i zgrywanie materiałów archiwalnych dla potrzeb policji, prowadzenie rejestru na temat każdego zgranego materiału dla policji. 4. Wszyscy pracownicy posiadający prawo do monitoringu wizyjnego, wykonujący działania w zakresie wideonadzoru, powinni przejść szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych i zapoznać się z aktualnymi przepisami o ochronie danych osobowych i wytycznymi w zakresie nadzorowania systemu, w tym zabezpieczania, kopiowania i udostępniania danych, w takim stopniu, w jakim są one potrzebne do wykonywania przez nich zadań. 5. Środki z dotacji można wykorzystać na dofinansowanie zadania publicznego realizowanego na rzecz mieszkańców Gminy Radzymin. 6. Szczegółowe terminy oraz warunki realizacji zadania będą określone w pisemnej umowie, zawartej między Burmistrzem Radzymina a oferentem. 7. Zadanie publiczne winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w zawartej umowie oraz z obowiązującymi standardami i przepisami w tym zakresie. 8. Zadanie publiczne przedstawione w ofercie może być realizowane przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W takim przypadku wszyscy oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania. 9. Zadanie publiczne zawarte w ofercie może być realizowane przy udziale partnera. W przypadku wskazania partnera niezbędne jest dołączenie do oferty umowy partnerskiej, oświadczenia partnera lub innego dokumentu poświadczającego udział partnera w realizacji zadania. 10. Zadanie publiczne zawarte w ofercie nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, chyba że podmiot, który zawarł umowę na realizację zadania publicznego, zleci realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję, organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy, nie będącymi stronami umowy. Informacja o takim zleceniu realizacji całości lub części zadania musi być wskazana w ofercie. 11. Istnieje możliwość zakupu przez oferenta usług polegających na wykonaniu czynności o charakterze technicznym lub specjalistycznym, powiązanych z realizacją zadania, jednak nie stanowiących jego meritum. 12. W ofercie należy zamieścić deklarację o zamiarze nieodpłatnego wykonania zadania publicznego. 13. Wydatkowanie środków finansowych z dotacji będzie możliwe od dnia podpisania umowy. 14. Z dotacji mogą być finansowane następujące koszty: 1) koszty merytoryczne, 2) koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne związane z obsługą i administracją realizowanego zadania– pod warunkiem, że nie przekroczą 10 % wartości dotacji. 15. Przyznane środki finansowe mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów celowych bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego, uwzględnionych w kosztorysie realizacji zadania. 16. Realizacja kosztów winna być udokumentowana odpowiednimi dokumentami księgowymi. 17. W przypadku wyceny pracy wolontariusza kalkulacja stawki godzinowej za wykonanie prac nie powinna odbiegać od stawek rynkowych. 18. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności: 1) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, z następującym zastrzeżeniem: a) w związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2016 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwane dalej RODO, które będzie bezpośrednio stosowane od dnia 25 maja 2018 r. - spełniania przez oferenta wymagań stawianych przez RODO; 2) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych; 4) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; 5) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 19. Podmiot, który otrzyma dotację na realizację zadania, jest zobowiązany zamieścić w sposób czytelny informację w wydawanych przez siebie, w ramach realizacji zadania, materiałach informacyjnych i promocyjnych, poprzez media, w tym na swojej stronie internetowej, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców, o fakcie współfinansowania realizacji zadania przez Gminę Radzymin, np. w następującym brzmieniu „Dofinansowano z budżetu Gminy Radzymin”. 20. W przypadku, gdy oferent jest czynnym podatnikiem podatku VAT i ma możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, a realizowane zadanie ma związek z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, dokonując rozliczenia dotacji przyznanej w kwocie brutto, oferent jest zobowiązany również do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kwoty podatku VAT naliczonego, jaka może zostać uwzględniona w rozliczeniu należnego zobowiązania. 21. Wszelkie zmiany merytoryczne i finansowe w realizacji zadania, w tym zmiany związane z terminem i harmonogramem jego realizacji, winny być zgłaszane do Referatu Teleinformatyki i Monitoringu Urzędu. 22. Kontrola realizacji zadania: 1) kontroli i oceny realizacji zadania i postanowień umowy dokonują upoważnieni pracownicy Urzędu Miasta i Gminy Radzymin zarówno w siedzibie organizacji, jak i w miejscu realizacji zadania; 2) kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu; 3) w trakcie czynności kontrolnych sprawdzane są m.in.: a) stan realizacji zadania; b) efektywność i rzetelność oraz jakość wykonania zadania; c) prawidłowość wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania.
Dział IV.Miejsce i termin składania ofert, wymagane dokumenty.
1. Oferty powinny być złożone: 1) w nieprzekraczalnym terminie do 25 stycznia 2018 roku, do godz. 16.00. 2) w formie pisemnej; obligatoryjnie należy złożyć prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli; formularz oferty dostępny jest jako załącznik nr do niniejszego ogłoszenia na stronie internetowej gminy www.radzymin.pl lub w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl w zakładce poświęconej organizacjom pozarządowym (Formularze ) lub w pok. nr 34 w siedzibie Urzędu. Pouczenie: - ofertę należy składać w jednym egzemplarzu; - jako organ zlecający zadanie publiczne należy wpisać: Gmina Radzymin; - w ofercie należy wpisać tytuł zadania (nazwę własną), na które Oferent stara się o dofinansowanie; - wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione; - w dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek; - w przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru; - we wskazanych miejscach należy umieścić pieczęć Oferenta; - kosztorys powinien być rozpisany na wszystkie znaczące części składowe realizacji zadania; - dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone gwiazdką oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje; - ofertę, wszystkie oświadczenia i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisywać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu; - jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji. 3) w zamkniętej i opisanej kopercie: nazwa i adres oferenta, nazwa zadania konkursowego wskazanego w ogłoszeniu/ tytuł zadania; 4) oferty należy składać w jednym z niżej wskazanych sposobów: a) osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, Pl. T. Kościuszki 2, pok. nr 24; b) za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres: Urząd Miasta i Gminy Radzymin Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin; 5) o zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data dostarczenia oferty do Urzędu (data wpływu); 2. Oferta, która wpłynie po terminie nie będzie objęta procedurą konkursową i pozostawia się ją bez rozpatrzenia. 3. Przed złożeniem oferty kierownik Referatu Teleinformatyki i Monitoringu Urzędu Miasta i Gminy Radzymin udziela oferentom dodatkowych wyjaśnień dotyczących zadania konkursowego; e-mail: ddasal@radzymin.pl. />4. W przypadku otrzymania dotacji oferent zobowiązany jest dostarczyć do Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej potwierdzenie aktualności danych oferenta zawartych ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy oraz oświadczenie o statusie oferenta jako podatnika VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT). 5. W przypadku otrzymania dotacji w wysokości mniejszej od wnioskowanej, oferent nie może zwiększyć procentowego udziału dotacji w całkowitych kosztach zadania. Pouczenie: dokumenty powinny być: - sporządzone na drukach zgodnych z procedurą konkursową; - wypełnione prawidłowo i zgodnie ze złożoną ofertą; - zaktualizowane stosownie do przyznanej dotacji. 7. Oferty złożone w ramach konkursu nie są zwracane oferentom.
Prosimy o dokładne zapoznanie się ze wszystkimi zapisami ogłoszenia i zgodnie z ich treścią dopełnienie wymogów formalnych.
Dział V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty.
1. Wybór ofert do realizacji i tym samym ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni od terminu zakończenia składania ofert. 2. Zarządzeniem Burmistrza powołana zostanie komisja konkursowa do opiniowania ofert. W skład Komisji wchodzą przedstawiciele Burmistrza i przedstawiciele organizacji pozarządowych. Szczegółowy tok pracy Komisji określi regulamin pracy komisji konkursowej. 3. Komisja konkursowa, analizując oferty, dokonuje oceny ofert pod względem formalnym na podstawie formularza/karty oceny formalnej, której wzór określi załącznik do regulaminu pracy komisji konkursowej. 4. Ocena formalna polega na sprawdzeniu spełnienia przez oferenta wymogów dotyczących kompletności i poprawności ofert. 5. Oferta jest złożona poprawnie pod względem formalnym, jeżeli: 1) jest złożona w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu; 2) jest czytelna i przygotowana na właściwym formularzu; 3) jest zgodna z celami i założeniami konkursu; 4) oferent jest uprawniony do złożenia oferty; 5) działalność statutowa oferentajest zgodna z dziedziną zadania publicznego będącego przedmiotem konkursu; 6) jest podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta; 7) jest prawidłowo wypełniona; 8) oferent określił w ofercie zakres prowadzonej działalności pożytku publicznego, zgodnie z zapisami statutu, innego aktu wewnętrznego lub KRS; 9) oferent zadeklarował w kosztorysie zadania wymagany procentowy udział innych środków finansowych w stosunku do otrzymanej dotacji. 6. Błędy w ofertach konkursowych, które mogą zostać poprawione przez oferenta, to w szczególności: 1) daty realizacji zadania umieszczone na pierwszej stronie oferty nie są jednolite z danymi zawartymi w harmonogramie; 2) oferta nie została podpisana przez wszystkie upoważnione osoby wskazane w KRS lub innym rejestrze, lub ewidencji; 3) drobne błędy rachunkowe w kosztorysie, z wyłączeniem przekroczonego poziomu procentowego dofinansowania z budżetu Gminy Radzymin; 4) w kosztorysie nie podano rodzaju dokumentu księgowego; 5) niewypełnienie wszystkich pól w formularzu oferty (w przypadku gdy podmiot nie wypełnia danego pola oferty - należy wpisać „nie dotyczy”); 6) błąd w zaznaczeniu sposobu realizacji zadania (powierzanie - wspieranie); 7) w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – uzupełnienie kopii umowy lub statutu spółki potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 8. Braki formalne uzupełnia się w siedzibie organizatora konkursu, w Referacie Partycypacji i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, w pok. nr 34 - w określonym przez komisję konkursową terminie. Oferty nieuzupełnione w terminie, zostaną odrzucone ze względów formalnych. 9. Błędy w ofertach konkursowych, które nie podlegają poprawie i powodują odrzucenie oferty z przyczyn formalnych, to w szczególności: 1) oferta złożona została poza terminem wskazanym w ogłoszeniu o konkursie; 2) oferent nie spełnia wymogów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.) w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert; 3) oferta została złożona na niewłaściwym formularzu; 4) wskazanie innego rodzaju zadania publicznego niż wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 5) wnioskowana kwota dotacji przekracza możliwy udział procentowy Gminy Radzymin w realizowanym zadaniu; 6) ujęcie w źródłach finansowania wkładu osobowego przekraczającego określony poziom procentowy; 7) dotacja została przeznaczona na zadania o charakterze inwestycyjnym i/lub na zakup środków trwałych; 8) oferta została podpisana przez osoby nie posiadające prawa do reprezentowania oferenta na dzień składania oferty; 9) cele statutowe organizacji nie obejmują prowadzenia działalności w zakresie proponowanego zadania. 10. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne dokonuje ich oceny po względem merytorycznym na podstawie formularza/karty oceny merytorycznej, której wzór określi załącznik do Regulaminu pracy Komisji konkursowej. 11. Kryteria merytoryczne obejmują m.in.: 1) wartość merytoryczną projektu (w tym w szczególności: poziom merytoryczny, spójność projektu, rzetelny i realny harmonogram realizacji, szczegółowość opisu działań, kwalifikacje osób realizujących zadanie); 2) koszt realizacji projektu (w tym w szczególności: koszty realizacji zadania, zasadność i rzetelność określenia kosztów, przejrzystość kalkulacji kosztów oraz prawidłowość ich wyliczenia); 3) dotychczasowe doświadczenia oferenta przy realizacji zadań o podobnym charakterze i zasięgu oraz kwalifikacje osób bezpośrednio zaangażowanych w realizacje projektu; 4) możliwość realizacji zadań przez oferenta( potencjał organizacyjny, ludzki, instytucjonalny itp.). 13. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 14. Komisja konkursowa po dokonaniu oceny merytorycznej ofert zgłoszonych do konkursu, rekomenduje Burmistrzowi zadanie do udzielenia wsparcia finansowego wraz z jego wysokością; 15. Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Burmistrz w drodze zarządzenia. Od zarządzenia Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwoławczego. 16. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl na tablicy ogłoszeń w głównej siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Radzymin przy Pl. T. Kościuszki 2 oraz na stronie internetowej www.radzymin.pl 17. Od zarządzenia Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwoławczego. 18. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty. 19. Zarządzenie Burmistrza jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana. 20. Poinformowanie organizacji, których oferty zostały odrzucone w postępowaniu konkursowym, wymaga formy pisemnej. 21. Kryteria formalne: (kryterium oceny – wniosek spełnia kryterium: Tak lub Nie) 1) ocena, czy oferent spełnia wymogi ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie podmiotu uprawnionego do udziału w otwartym konkursie ofert; 2) ocena, czy oferta przygotowana została na odpowiednim formularzu czy jest kompletna (czy druk formularza ofertowego nie został przez oferenta zmodyfikowany); 3) ocena, czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu konkursowym; 4) ocena, czy wszystkie niezbędne pola oferty są właściwie wypełnione; 5) ocena, czy oferta została podpisana i opieczętowana przez osoby upoważnione; 6) ocena, czy oferta jest zgodna z warunkami realizacji zadania wskazanymi w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert; 7) ocena, czy w oświadczeniach znajdujących się na końcu formularza ofertowego dokonane zostały skreślenia umożliwiające jednoznaczne odczytanie deklaracji oferenta/oferentów; 8) ocena, czy wnioskowana przez oferenta kwota dofinansowania spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 9) ocena, czy wysokość wkładu własnego finansowego spełnia kryterium określone w ogłoszeniu konkursowym; 10) ocena, czy zadeklarowana wysokość wkładu własnego osobowego/rzeczowego spełnia kryterium wskazane w ogłoszeniu konkursowym; 11) ocena, czy wnioskowana kwota dotacji na koszty administracyjne oraz koszty zakupu niezbędnego sprzętu nie przekracza limitów określonych w ogłoszeniu konkursowym; 12) ocena, czy proponowana realizacja zadania publicznego mieści się w działalności nieodpłatnej oferenta; 13) ocena, czy oferta zakłada wykorzystanie całości lub części dotacji na działania związane z działalnością gospodarczą; 14) ocena, czy w przypadku składania oferty wspólnej w formularzu zostały uzupełnione dane każdego z oferentów. 22. Kryteria merytoryczne kryterium oceny - skala punktacji od 0-100 1) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta (max 100 punktów); 2) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób uczestniczących w realizacji zadania (max 100 punktów); 3) ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (max 100 punktów); 4) ocena udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (max 100 punktów); 5) ocena wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków), zasobów kadrowych i zasobów rzeczowych oferenta przewidywanych do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego (max 100 punktów); 6) ocena realizacji zleconych zadań publicznych, w tym rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia środków otrzymanych na realizację zadań publicznych w latach poprzednich (max 50 punktów); 7) inne: aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych (max. 100 punktów). 23. Burmistrz nie udzieli dotacji na realizację zadania, w przypadku gdy oferta uzyskała mniej niż 60 % maksymalnej ilości punktów możliwych do uzyskania.
Dział VI.Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o zrealizowanych przez Burmistrza Radzymina w 2016 r. i 2017 r. zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.
Zakres zadania publicznego tego samego rodzaju: 2016 r. 2017 r. Obsługi monitoringu wizyjnego miasta i gminy Radzymin Zdanie nie było realizowane 80 tys. zł (zakup usługi)
Dział VII. Postanowienia końcowe
1. Burmistrz zastrzega sobie prawo do: 1) odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny; 2) zwiększenia lub zmniejszenia wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w trakcie trwania konkursu; 3) dofinansowania jednej oferty lub nie dofinansowania żadnej z ofert. 2. Zarządzenie Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia konkursu stanowi podstawę do zawarcia umowy z wybranym oferentem. Umowa określi szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania. 3. Burmistrz może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że: 1) rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie; 2) podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych; 3) zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności, podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. 4. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy z przyczyn opisanych powyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na: 1) inną ofertę złożoną w ramach niniejszego konkursu, spełniającą wymogi formalne, 2) zlecenie zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.).
Burmistrz Radzymina
Krzysztof Chaciński
Załącznik nr 1 OFERTA Załącznik nr 2 UMOWA Załącznik nr 3 SPRAWOZDANIE |