Nowy model gospodarki odpadami: informacja w sprawie umów zawartych przez mieszkańców z poprzednim odbiorcą odpadów. Ustawa nie wskazuje na automatyczne wygaśnięcie zawartych umów.
OBOWIĄZEK WYPOWIEDZENIA ZAWARTYCH UMÓW NA WYWÓZ ODPADÓW KOMUNALNYCH
Szanowni Państwo! Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) nie reguluje kwestii rozwiązania dotychczas posiadanych umów zawartych z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne. Gmina nie może tego zrobić za mieszkańców, ponieważ nie jest stroną danej umowy, nie może też ingerować w umowy cywilnoprawne obywateli.
W związku z tym, aby uniknąć podwójnej opłaty za wywóz odpadów komunalnych - zarówno na rzecz przedsiębiorcy, jak i gminy - należy wypowiedzieć aktualnie posiadaną umowę w taki sposób, by przestała ona obowiązywać z dniem 30 czerwca 2013 roku, z zachowaniem ustalonych w umowie terminów.
Prosimy więc o kontakt z przedsiębiorcą, z którym zawarli Państwo stosowną umowę w celu uzyskania szczegółowych informacji o sposobie jej wypowiedzenia.
Szczegółowych informacji udzielają: Elżbieta Borowska Kostrzębska Kierownik Ref. Środowiska i Gospodarki Odpadami tel. ( 22 786 62 92 w 153 e-mail: eborowska@radzymin.pl Dominik Kaca Inspektor w Ref. Środowiska i Gospodarki Odpadami tel. 22 786 62 92 w 127 e-mail: dkaca@radzymin.pl
Opracowanie: Halina Grzelak |