Zgodnie z art. 9c.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.05.236.2008 ze zm.) przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Radzymin są obowiązani do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Radzymina. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Radzymina na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać: - firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; - numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada; - numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada; - określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się: 1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł (opłata nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (tj. 01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych); 2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści: Oświadczam, że: 1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą; 2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm.). Powyższe oświadczenie powinno także zawierać: - firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; - oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia; - podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, który Burmistrz Radzymina utworzy z dniem 1 stycznia 2012 r.
Uwaga: Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta i Gminy Radzymin mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Opracował: Dominik Kaca
Tel. 22 786-62-92 w 127 e-mail: dkaca@radzymin.pl
|