Numer ogłoszenia: 274719 - 2010; data zamieszczenia: 05.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY 1. NAZWA I ADRES: Gmina Radzymin , pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, woj. mazowieckie, tel. 0-22 786-62-92/93, faks 0-22 786-51-95. • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzymin.pl 2. RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. 3. Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:
W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1. Pani Elżbieta Borowska – Inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tel. (22) 786- 62-92 w 160, e-mail: eborowska@radzymin.pl
W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1. Pani Maria Niegowska – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska , tel. (22) 786-62-92 w 132, e-mail: mniegowska@radzymin.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja ulicy Koliski w Radzyminie wraz z odwodnieniem. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. 3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia realizacja w systemie /projektuj i buduj /zadania polegającego na modernizacji ulicy Koliski w Radzyminie wraz z odwodnieniem: 2) Etap - I - Prace budowlane polegające na wykonaniu łącznika z kostki brukowej między ulicami Lubomirskiego i Koliski w Radzyminie (na podstawie istniejącego projektu budowlano wykonawczego - Budowa drogi gminnej ul. Ks. E. Lubomirskiego - Załącznik Nr 10 do SIWZ): a) nawierzchnia z kostki brukowej betonowej szarej grubości 8 cm. b) Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm. 2) Etap - II - Prace projektowe: a) drogowe Należy opracować dokumentację projektową modernizacji nawierzchni jezdni w ulicy Koliski w Radzyminie na odcinku około 370 metrów od ulicy Norwida (droga powiatowa) do ulicy Wołomińskiej (droga wojewódzka). Wysokością nawierzchni z kostki brukowej nawiązać do wjazdów prywatnych i istniejących dróg. Odwodnić nawierzchnie powierzchniowo do projektowanych kratek deszczowych. b) odwodnieniowe Należy opracować dokumentację projektową kanalizacji deszczowo - drenażowej na odcinku około 370 metrów od ulicy Norwida (droga powiatowa) do ulicy Wołomińskiej (droga wojewódzka). Kanalizacja deszczowo drenażowa powinna odbierać wody powierzchniowe z nawierzchni jezdni ul. Koliski oraz zbierać wody gruntowe w celu obniżenia ich poziomu. Odprowadzane wody powinny przechodzić przez zestaw separujący substancję ropopochodne i zawiesiny ogólne. Przekroje oraz średnice kanałów należy wyliczyć zgodnie ze sztuką melioracji, aby kanał był wstanie odebrać wody powierzchniowe i gruntowe podczas ulewnego deszczu. c) Prace budowlane (na podstawie wykonywanego projektu przez Oferenta) Wykonać kanalizację deszczowo - drenażową (zgodnie z dokumentacją projektową wykonaną przez Oferenta) w ulicy Koliski na odcinku około 370 metrów od ulicy Norwida (powiatowa) do ulicy Wołomińskiej (wojewódzka). Po robotach odwodnieniowych należy przywrócić nawierzchnię do stanu pierwotnego. 4. Wykonawca opracuje i projekt stałej organizacji ruchu oraz na czas budowy. 5. Wykonawca w ramach zamówienia wykona geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. 6. Roboty należy wykonać zgodnie z programem funkcjonalno- użytkowym ( Załącznik Nr 8 do SIWZ ); Projektem budowlano -wykonawczym ( Załącznik Nr 10); oraz SIWZ.. 7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. 8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.10-9, 45.23.31.00-0, 71.32.00.00-7. 9. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. 10.Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 11.CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: - Etap I od podpisania umowy do 30.11.2010 roku. - Etap II od podpisania umowy do 17.06.2011 roku.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM WADIUM 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 8.000,00 PLN ( słownie: osiem tysięcy złotych), 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 19.10.2010 roku do godz. 11:00 potwierdzenie wpłaty wadium dołączyć do oferty, 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 1060 0076 0000 3310 0015 7525, b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c: gwarancjach bankowych; d: gwarancjach ubezpieczeniowych e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). f: jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Radzyminie, a potwierdzona kserokopię dołączyć do oferty. g: Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 ustawy.
2. ZALICZKI • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie 3. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - Zamawiający wymaga aby osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca spełniały co najmniej następujące wymagania: Etap I a) członkowie ekipy budowlanej (wpisani na listę członków właściwej regionalnej izby samorządu zawodowego): kierownik budowy - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - wpisany na listę członków właściwej regionalnej izby samorządu zawodowego. Etap II a) kierownik robót - osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności wodno - melioracyjnymi. b) członkowie zespołu projektowego - posiadający uprawnienia projektowe w co najmniej następujących branżach: wodno- melioracyjnej , lub sanitarnej oraz budowlanej w zakresie drogownictwa wpisani na listę członków właściwej regionalnej izby samorządu zawodowego. Dotyczy lit a i b - Jedna osoba może spełniać więcej niż jeden stawiany warunek w zakresie posiadanych uprawnień. Wykonawca składa pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 2) Wiedza i doświadczenie - Wykonawca musi spełniać łącznie następujące warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a) co najmniej 3 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, b) co najmniej 2 zadania w formule -projektuj i buduj obejmujące opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy ) oraz budowa na podstawie wykonanej dokumentacji dokumentacji. 3) Potencjał techniczny - wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca 4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. 5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa - Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia -opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN. Jeżeli z treści załączonej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie wynika, że została opłacona składka OC, Wykonawca powinien dołączyć potwierdzenie opłacenia składki. 4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY 1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: a) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone b) wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, c) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, d) wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. 3) Dokumenty podmiotów zagranicznych - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: 1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert . 4) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA 1.Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 2. Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3. Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. 4. ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1) Zamawiający - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Pzp - zastrzega sobie prawo do zmiany treści istotnych postanowień umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 2) Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje: -możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia, -możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia częściowego wynikającej z porównania rozmiaru i wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia; - modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z art. 140 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem, że zmiany te sprzyjać będą optymalnemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków finansowych; - modyfikację zmiany warunków udzielonej gwarancji na przedmiot umowy. 5. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzymin.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, pl. T. Kosciuszki 2,05-250 Radzymin, Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, pok. Nr 3. 2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2010 do godziny 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, pl. T. Kosciuszki 2, 05-250 Radzymin, Sekretariat, pok. Nr 24.
3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 6. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. 7. Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Z up. Burmistrza Zastępca Burmistrza /-/ Andrzej Siarna
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZAŁĄCZNIK NR 1 - FORMULARZ OFERTOWY ZAŁĄCZNIK NR 2 - OŚWIADCZENIE Z ART. 22 ZAŁĄCZNIK NR 3 - OŚWIADCZENIE Z ART. 24 ZAŁĄCZNIK NR 4 - WYKAZ PERSONELU ZAŁĄCZNIK NR 5 - ZAAKCEPTOWANY WZÓR UMOWY ZAŁĄCZNIK NR 6 - WYKAZ WYKONANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH ZAŁĄCZNIK NR 7 - WYKAZ NIEZBĘDNYCH NARZĘDZI I URZĄDZEŃ ZAŁĄCZNIK NR 8 - PROGRAM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWY ZAŁĄCZNIK NR 9 - TABELA KOSZTOWA ZAŁĄCZNIK NR 10 - PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY ZAŁĄCZNIK NR 10.01 - PRZEDMIAR ROBÓT ZAŁĄCZNIK NR 10.02 - PROJEKT BUDOWLANO –WYKONAWCZY: PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU ZAŁĄCZNIK NR 10.03 - SZCZEGÓŁOWA KONSTRUKCJA: SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE ZAŁĄCZNIK NR 10.04 - MAPA SYTUACYJNO -POGLĄDOWA ZAŁĄCZNIK NR 10.05 - WYPIS I WYRYS Z PLANU MIEJSCOWEGO ZAŁĄCZNIK NR 10.06 - MAPA ORIENTACYJNA |