Numer ogłoszenia w BZP :270545 - 2010; data zamieszczenia: 01.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY 1. NAZWA I ADRES: Gmina Radzymin , pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, woj. mazowieckie, tel. 0-22 786-62-92/93, faks 0-22 786-51-95. • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzymin.pl 2. RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. 3. Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:
W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1. Pani Elżbieta Borowska – Inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tel. (022) 786- 62-92 w 160, e-mail: eborowska@radzymin.pl
W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1. Pani Maria Niegowska – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska , tel. (022) 786-62-92 w 132, e-mail: mniegowska@radzymin.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja ulicy Napoleońskiej polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej remontu wraz z jego wykonaniem na odcinku od ulicy Myśliwskiej do mostu na rzece Rządzy we wsi Stary Dybów, Gmina Radzyminie. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. 3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ulicy Napoleońskiej polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej remontu wraz z jego wykonaniem na odcinku od ulicy Myśliwskiej do mostu na rzece Rządzy we wsi Stary Dybów, Gmina Radzyminie w zakresie: 2) Prace projektowe - należy opracować dokumentację projektową modernizacji nawierzchni jezdni w ulicy Myśliwskiej we wsi Stary Dybów. Wysokością nawierzchni asfaltowej nawiązać się do istniejącego chodnika po stronie północnej. Odwodnić jezdnie powierzchniowo w części w kierunku poboczy a w części w kierunku rzeki Rządzy. Długość odcinka - około 665 m. Dokumentacja projektowa powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Dokumentacja projektowo - kosztorysowa powinna zawierać: - mapę archiwalną, - projekty rozwiązań kolizji, jeśli zaistnieją kolizje z urządzeniami technicznymi i podziemnymi / 6 egz. + wersja elektroniczna/ - projekt zagospodarowania terenu /6 egz. + wersja elektroniczna/ - projekt budowlany i wykonawczy / 6 egz. + wersja elektroniczna/ - projekty branżowe oraz projekty rozwiązań kolizji, jeśli zaistnieją kolizje z urządzeniami technicznymi i podziemnymi / 6 egz. + wersja elektroniczna/ - informację Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia / 6 egz. + wersja elektroniczna/ - szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót / 1 egz. + wersja elektroniczna/ - projekt stałej organizacji ruch oraz na czas budowy / 5 egz. + wersja elektroniczna/ - operat wodno-prawny (jeśli będzie wymagany obowiązującymi przepisami prawa) - badania geotechniczne - uzgodnienia z właścicielami prywatnych działek, jeżeli opracowanie przebiega przez ich tereny. Dokumentacja projektowa powinna posiadać wszystkie niezbędne opinie, uzgodnienia i sprawdzenia projektu w zakresie wynikającym z przepisów. 3) Prace budowlane - wykonać modernizację (zgodnie z powyższą dokumentacją projektową) nawierzchni jezdni (ułożyć nową nakładkę asfaltową) w ulicy Napoleońskiej. Należy zabezpieczyć krawędzie nawierzchni jezdni na zjazdach do prywatnych posesji poprzez wykonanie najazdów na długości 0,5 metra z mieszanki asfaltowej na całej szerokości zjazdu. Długość odcinka - około 665 m. 2. Wykonawca w ramach zamówienia wykona geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. 4) Roboty należy wykonać zgodnie z programem funkcjonalno- użytkowym ( Załącznik Nr 8 do SIWZ ) oraz SIWZ.. 4. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. 5. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.23-8, 71.32.00.00-7. 6. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. 7. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 8. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Zakończenie: 03.12.2010 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
1. Wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 8.000,00 PLN ( słownie: osiem tysięcy złotych), 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 15.10.2010 roku do godz. 11:00 potwierdzenie wpłaty wadium dołączyć do oferty, 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 1060 0076 0000 3310 0015 7525, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). f) jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Radzyminie, a potwierdzona kserokopię dołączyć do oferty. g) Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 ustawy. 2. Zaliczki: Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków. 1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania- opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz zaświadczenie z Izby Inżynierów Budownictwa 2) Wiedza i doświadczenie -opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - co najmniej 3 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. 3) Potencjał techniczny -opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca 4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia -opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności 5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa- opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia-opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN. Jeżeli z treści załączonej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie wynika, że została opłacona składka OC, Wykonawca powinien dołączyć potwierdzenie opłacenia składki. 4. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY 1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: a) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone b) wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, e) wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. 3) Dokumenty podmiotów zagranicznych- jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada, dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert 5. INNE DOKUMENTY : Zaakceptowany wzór umowy, Dowód wniesienia wadium, Kosztorys ofertowy. 6. Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 2. Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3. Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. 4. ZMIANA UMOWY - Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1) Zamawiający - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Pzp - zastrzega sobie prawo do zmiany treści istotnych postanowień umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 2) Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje: -możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia, -możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia częściowego wynikającej z porównania rozmiaru i wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia; - modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z art. 140 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem, że zmiany te sprzyjać będą optymalnemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków finansowych; - modyfikację zmiany warunków udzielonej gwarancji na przedmiot umowy. 5. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzymin.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin. Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, pok. Nr 3. 2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, Pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, Sekretariat Nr 24. 3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. 5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
GKiOŚ-3410/ 43/ 2010
Z up. Burmistrza Zastępca Burmistrza / - / Andrzej Siarna
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZAŁĄCZNIK NR 1 - FORMULARZ OFERTOWY ZAŁĄCZNIK NR 2 - OŚWIADCZENIE Z ART. 22 ZAŁĄCZNIK NR 3 - OŚWIADCZENIE Z ART. 24 ZAŁĄCZNIK NR 4 - WYKAZ PERSONELU ZAŁĄCZNIK NR 5 - ZAAKCEPTOWANY WZÓR UMOWY ZAŁĄCZNIK NR 6 - WYKAZ WYKONANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH ZAŁĄCZNIK NR 7 - WYKAZ NIEZBĘDNYCH NARZĘDZI I URZĄDZEŃ ZAŁĄCZNIK NR 8 - PROGRAM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWY ZAŁĄCZNIK NR 9 - MAPA ORIENTACYJNA ZAŁĄCZNIK NR 10 - MAPA SYTUACYJNO-POGLĄDOWA ZAŁĄCZNIK NR 11 - WYPIS I WYRYS Z PLANU MIEJSCOWEGO |