Numer ogłoszenia: 243538 - 2010; data zamieszczenia: 09.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radzymin , pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, woj. mazowieckie, tel. 0-22 786-62-92/93, faks 0-22 786-51-95. Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzymin.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. I.3) Osoby do kontaktu:
a) W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są: 1. Pani Elżbieta Borowska – Inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tel. (022) 786- 62-92 w 160, e-mail: eborowska@radzymin.pl;
b) W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są: 1. Pani Maria Niegowska – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska , tel. (022) 786-62-92 w 132, e-mail: mniegowska@radzymin.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i wywóz nieczystości stałych zmieszanych z nieruchomości gminnych oraz wywóz nieczystości płynnych. 3. Rodzaj zamówienia: usługi. 4.Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) wykonanie usługi polegającej na wywozie specjalistycznymi wozami przystosowanymi do odbioru ( kontenerów o pojemności 7 m3 , pojemników o pojemności -1100 L , pojemników o pojemności 240 L, koszy parkowych o pojemności 50 L, worków o pojemności 110 L ), stałych odpadów komunalnych z obiektów komunalnych, placów, przystanków autobusowych oraz parku na terenie miasta i gminy Radzymin, na składowisko odpadów. 2) stałego utrzymywania pojemników do zbiórki odpadów we właściwym stanie sanitarnym zgodnie z warunkami umowy Załącznik nr 5 do SIWZ. 3) wywóz nieczystości płynnych z miejsc wyznaczonych przez Zamawiającego do oczyszczalni ścieków, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 i 1 A do SIWZ. 2. Prace należy wykonać zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, Formularzem cenowym oraz SIWZ.. 5.Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. 6.Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9. 7.Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. 8.Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 9.CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM 1. WADIUM Informacja na temat wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3.000,00 PLN ( słownie: trzy tysiące złotych), 2) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 16.08.2010 roku do godz. 10:00 potwierdzenie wpłaty wadium dołączyć do oferty, 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 1060 0076 0000 3310 0015 7525 b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c: gwarancjach bankowych; d: gwarancjach ubezpieczeniowych e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). f: jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Radzyminie, a potwierdzona kserokopię dołączyć do oferty. g: Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 ustawy. 2. ZALICZKI - Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie 3. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - w celu uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał: 1. posiadanie wymaganych prawem aktualnych decyzji i zezwoleń dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia , w tym wypadku zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych oraz zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów: 1.1. Aktualne zezwolenie na transport odpadów zbieranych w trakcie realizacji zamówienia zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27.04.2001 r. 1.2. Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności określonej w art. 7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ). 2. Wykonawca posiada aktualną umowę z przedsiębiorcą zajmującym się zagospodarowaniem odpadów. 3. Wykonawca posiada aktualną umowę z oczyszczalnią ścieków na odbiór nieczystości płynnych. 2) Wiedza i doświadczenie - Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - co najmniej 2 usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiącym przedmiot zamówienia. 3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń , jakimi dysponuje wykonawca tj.: 1. Wykonawca posiada min. 1 pojazd asenizacyjny o pojemności minimum 7 m3, . 1 pojazd asenizacyjny o pojemności minimum 10 m3 lub większy, 2. Wykonawca dysponuje narzędziami i urządzeniami do wywozu nieczystości stałych: minimum 1 samochód specjalistyczny typu -śmieciarka- przystosowany do opróżniania pojemników na odpady komunalne o pojemności 1100 L oraz 240 L oraz minimum 1 samochód specjalistyczny do wywozu kontenera KP-7 o pojemności 7 m3. 4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia - Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa - Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 PLN. Jeżeli z treści załączonej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie wynika, że została opłacona składka OC, Wykonawca powinien dołączyć potwierdzenie opłacenia składki. 4. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY 1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: • koncesję, zezwolenie lub licencję • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: 4) Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert 5) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA 1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 2. Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3. Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. 4. ZMIANA UMOWY - Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: Zamawiający - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Pzp - zastrzega sobie prawo do zmiany treści istotnych postanowień umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 5. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 6. Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzymin.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, Plac T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, Ref. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, pok. Nr .3. 7. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Radzyminie, Plac T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, Sekretariat pok. Nr 24. 8. Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 9. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. 10. Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Numer ogłoszenia w BZP : 243538 - 2010; data zamieszczenia: 09.08.2010 GKiOŚ-3410/30/2010
Burmistrz /-/ mgr Zbigniew Piotrowski
-----------------------------------------------------------------------
Radzymin, dnia 13.08.2010 r.
Gmina Radzymin Pl. T. Kościuszki 2 05-250 Radzymin
O D P O W I E D Ź na zapytania w sprawie treści SIWZ
Dot. zamówienia publicznego na zadanie: „ Odbiór i wywóz nieczystości stałych zmieszanych z nieruchomości gminnych oraz wywóz nieczystości płynnych”
Szanowni Oferenci
Gmina Radzymin, jako Zamawiający w związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając w trybie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.), wyjaśnia co następuje: 1) Pytanie nr 1 – dot. § 1 umowy Zamawiający nie określił kodów odpadów zgodnie z katalogiem odpadów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska, które będą odbierane i transportowane w ramach zawartej umowy – prosimy o doprecyzowanie powyższego zapisu umowy. Odpowiedź: Zamawiający określił kody odpadów w Rozdziale 2 (tabela) - Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. w/w kody są zgodne z katalogiem odpadów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 roku w sprawie katalogu odpadów ( Dz.U. z 2001 r., Nr 112, poz. 1206). 2) Pytanie nr 2 - dot. § 3 ust. 3 ustawy – powyższy zapis bardzo ogranicza możliwość zmiany cen w okresie trwania umowy ( nie uwzględnia np. wzrostu kosztów paliwa , czy kosztów pracy). Prosimy o dodanie zapisu uwzględniającego aktualizację cen raz w roku wg faktycznego wzrostu kosztów, nie wyżej niż oficjalny wskaźnik inflacji ogłoszony przez GUS za poprzednie 12 miesięcy w części dotyczącej usługi. Odpowiedź: zgodnie z Rozdziałem 10 pkt 2) i 3) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia „ Wykonawca w cenie uwzględni wszystkie niezbędne koszty związane ze świadczeniem przedmiotu zamówienia w szczególności: pracy pojazdów z kierowcą, robocizny, odbiór, wywóz i składowanie odpadów komunalnych zmieszanych, wywóz nieczystości płynnych, oraz dostarczenie, ustawienie, użytkowanie, konserwacja, naprawa, wymiana, dezynfekcja i dezynsekcja pojemników, porządkowanie terenu wokół miejsc składowania odpadów, opłaty za korzystanie ze środowiska, opłaty związane z uzyskaniem zgody na zajęcie jezdni i chodników jeżeli wykonanie usługi tego wymaga. Wynagrodzenie może być zmienione w przypadku: 1. ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 2. zmiany opłat za korzystanie ze składowiska odpadów i korzystanie ze środowiska Ceny usług nie będą aktualizowane o wskaźnik inflacji ogłoszony przez Główny Urząd Statystyczny. 3) Pytanie nr 3. -dot. § 4 umowy ponieważ zapis nie określa precyzyjnie dnia zapłaty, prosimy o odpowiedź, czy przez dzień zapłaty należy rozumieć dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy?. Odpowiedź: § 4 ust. 4 umowy „Zapłata wynagrodzenia za wykonane usługi nastąpi w terminie do 30 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT”. 4) Pytanie nr 4 -dot. § 7 pkt. 3-5 umowy – nieodpłatne użyczenie pojemników może mieć konsekwencje podatkowe, dlatego sugerujemy zastąpienie wyrazu „ nieodpłatnie „ wyrazem „ w ramach wynagrodzenia umownego” Odpowiedź: Umowa nieodpłatnego użyczenia rzeczy ruchomych może rodzić obowiązek w podatku VAT jedynie w sytuacji, gdy użyczenie spełniać będzie warunki niezbędne do zakwalifikowania tej czynności jako świadczenia usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług ( Dz.U.z 2004 r., Nr 54, poz. 535), tj: 1. świadczenie musi być wykonane na rzecz osób, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ( Dz.U.z 2004 r., Nr 54, poz. 535). 2. świadczenie nie jest związane z prowadzoną przez użyczającego działalnością gospodarczą, 3. podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tym świadczeniem w całości lub w części. W tym przypadku niewątpliwym jest, iż użyczenie ma bezpośredni związek z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą. 5) Pytanie nr 5 – dot. § 7 pkt. 8 umowy(Załącznik Nr 5 do SIWZ )– ponieważ zapis przerzuca na Wykonawcę całe ryzyko związane z utratą pojemników na skutek kradzieży, jak również pogorszeniem ich stanu na skutek dewastacji, prosimy o udzielenie informacji jak dużo ( procentowo ) pojemników uległo zniszczeniu i jak dużo zostało skradzionych w porównywalnym okresie, poprzedzającym realizację zamówienia. Powyższe dane są niezbędne do prawidłowego skalkulowania ceny. Odpowiedź: zniszczonych - 0; skradziony 0.
Burmistrz /-/ mgr Zbigniew Piotrowski
-----------------------------------------------------------------------
Z A W I A D O M I E N I E o modyfikacji treści SIWZ
Dot. zamówienia publicznego na zadanie: „ Odbiór i wywóz nieczystości stałych zmieszanych z nieruchomości gminnych oraz wywóz nieczystości płynnych”
Szanowni Oferenci
Gmina Radzymin, jako Zamawiający zgodnie z art.38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.), informuje o modyfikacji treści SIWZ do przetargu znak sprawy GKiOŚ-3410/30/2010 na zadanie „ Odbiór i wywóz nieczystości stałych zmieszanych z nieruchomości gminnych oraz wywóz nieczystości płynnych”, Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ.
1. Załącznik Nr 5 do SIWZ – Umowa § 1 otrzymuje brzmienie: „W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty w trybie przetargu nieograniczonego, przeprowadzonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 223 z 2007r. poz. 1655 z późn. zm.), Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie publiczne na zadanie: Odbiór i wywóz nieczystości stałych zmieszanych z nieruchomości gminnych oraz wywóz nieczystości płynnych. Prace polegające na: 1. Wywozie odpadów komunalnych stałych i stałych zmieszanych z budynków komunalnych stanowiących własność Gminy Radzymin. 2. Wywozie odpadów z koszy parkowych, przystanków autobusowych oraz placów i utrzymanie terenów przyległych w należytym stanie, 3. Wywozie odpadów z kontenerów Kp7 z miejsc wyznaczonych przez Zamawiającego. 4. Wywozie nieczystości płynnych z miejsc wskazanych przez Zamawiającego do oczyszczalni ścieków. 5. Użyczeniu nieodpłatnie pojemników i kontenera zgodnie z § 7 pkt. 3,4 i 5 na czas trwania umowy ( Załącznik Nr 5 do SIWZ). 6. Zamówienie należy wykonać zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz SIWZ. 2) Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian. 3) Modyfikacja nie wymaga przedłużenia terminu składania ofert.
Burmistrz /-/ mgr Zbigniew Piotrowski
-------------------------------------------------------------------------------
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZAŁĄCZNIK NR 1 - FORMULARZ OFERTOWY ZAŁĄCZNIK NR 1A - FORMULARZ CENOWY DO OFERTY ZAŁĄCZNIK NR 2 - OŚWIADCZENIE Z ART. 22 ZAŁĄCZNIK NR 3 - OŚWIADCZENIE Z ART. 24 ZAŁĄCZNIK NR 4 - WYKAZ PERSONELU ZAŁĄCZNIK NR 5 - WZÓR UMOWY ZAŁĄCZNIK NR 6 - WYKAZ WYKONANYCH PRAC ZAŁĄCZNIK NR 7 - WYKAZ NIEZBĘDNYCH NARZĘDZI I URZĄDZEŃ ZAŁĄCZNIK NR 8 - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA |