Radzymin dnia 26.10.2016 r.
Referat Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta i Gminy Radzymin informuje o możliwości pozyskania dofinansowania na utylizację pokryć dachowych zawierających azbest.
1. Dofinansowanie będzie udzielane właścicielom nieruchomości z Budżetu Gminy Radzymin oraz środków pozyskanych na ten cel z innych źródeł.
2. Dofinansowanie obejmuje koszty unieszkodliwienia odpadów azbestowych, w tym załadunek, transport na składowisko i utylizację.
3. Dofinansowanie będzie udzielane do czasu wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w danym roku.
4. Wnioski, które zakwalifikowane zostały do dofinansowania, a nie mogą zostać zrealizowane w danym roku ze względu na wyczerpanie środków finansowych, będą realizowane w roku następnym pod warunkiem posiadania przez Urząd środków finansowych na ten cel.
5. Dofinansowanie będzie udzielane tylko właścicielom nieruchomości, którzy złożyli w Urzędzie Miasta i Gminy w Radzyminie informację o posiadaniu wyrobów zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania, zgodnie z § 10 Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest. (j.t. Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31 ze zm.).
6. Właściciel nieruchomości, na terenie której znajdują się wyroby zawierające azbest stanowiące pokrycie dachowe ubiegając się o dofinansowanie jest zobowiązany: - dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest stanowiących pokrycie dachowe do właściwego organu administracji architektoniczno-budowalnej co wynika z § 6 pkt. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (j.t. Dz. U. 2004 r. poz. 649 ze zm.). - złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin.
7. Wniosek o dofinansowanie kosztów usunięcia odpadów azbestowych, powinien zawierać : - imię i nazwisko oraz adres właściciela nieruchomości, adres nieruchomości, z której usuwane jest pokrycie dachowe zawierające azbest, - przewidywany termin rozpoczęcia i zakończenia demontażu pokrycia dachowego zawierającego azbest. - ilość metrów odpadów azbestowych przeznaczonych do utylizacji
8. Do wniosku o dofinansowanie kosztów usunięcia pokrycia dachowego zawierającego azbest należy dołączyć : - kserokopię zgłoszenia wymiany pokrycia dachowego o których mowa w pkt.5. - dokument potwierdzający prawo własności nieruchomości,
9. O kolejności udzielania dofinansowania decyduje kolejność wpływu wniosku z zastrzeżeniem pkt. 4. WNIOSEK O USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJACYCH AZBEST Z TERENU NIERUCHOMOŚCI |